مانور زلزله و ایمنی هشتم آذرماه در مدارس سرخس برگزار می شود
مانور زلزله و ایمنی هشتم آذرماه در مدارس سرخس برگزار می شود
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس گفت: مانور زلزله و ايمني هشت آذر امسال در مدارس سطح شهرستان سرخس برگزار خواهد شد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه مانور زلزله و ایمنی هشتم آذرماه سال جاری در مدارس سطح شهرستان سرخس برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان در برابر تهدیدات طبیعی زلزله است.

 

رئیس کارگروه امداد و نجات سرخس اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور در تمامی مدارس سطح شهرستان، افزایش سطح آگاهی دانش‎آموزان درباره زلزله و ایجاد آمادگی آنان برای انجام واکنش‎های رفتاری صحیح و سریع در برابر این پدیده طبیعی است.

 

وی با اشاره به هماهنگی مناسب بین دستگاه‎های عملیاتی و امدادی شهرستان برای برگزاری این مانور خاطرنشان کرد: خوشبختانه هماهنگی مناسبی بین دستگاه‎های برگزار کننده مانور از جمله آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‎های امدادی استان وجود دارد که همین موضوع ما را به برگزاری مطلوب این مانور امیدوار می‎سازد.

 

گودرزی با اشاره به شعار شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در هشت آذر امسال اذعان کرد: شعار امسال تحت عنوان «آیا مدرسه من ایمن است» طرح شده که به دنبال سوق دادن نگاه‎ کشور به سمت ایمن‎سازی سازه‎ای و غیر سازه‎ای مدارس است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر سرخس به مصوبات جلسه هماهنگی برگزاری مانور هشتم آذرماه اشاره و تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، آموزش و پرورش شهرستان اسامی مدارس منتخب را اعلام کند تا با همکاری جمعیت هلال احمر، آتش‎نشانی و اورژانس ۱۱۵، برنامه‎های آموزشی و آماده‎سازی مانور به شکل نمادین در این محیط ‎های آموزشی انجام پذیرد.

 

وی در پایان گفت: همچنین مربیان امداد جمعیت هلال احمر سرخس به آموزشگاه های منتخب اعزام و آموزش های لازم را به دانش آموزان می دهند.

انتهای پیام/