۵۰ تختخواب پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی مردم سرخس نیست/ باید مدیریت بیمارستان لقمان حکیم و دی کلینیک نفت واحد شود
۵۰ تختخواب پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی مردم سرخس نیست/ باید مدیریت بیمارستان لقمان حکیم و دی کلینیک نفت واحد شود
وزیر بهداشت گفت: شهرستان سرخس با جمعیت 100 هزارنفری و وجود تنها یک بیمارستان با ظرفیت 50 تختخواب پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی مردم نیست و باید به ازای هر 1000 نفر دو تخت بیمارستانی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بهره‌برداری از دی کلینیک صنعت نفت در شهرستان سرخس بابیان اینکه برخی شهرهای کشور به‌مراتب ازلحاظ بهداشتی درمانی از شهرستان سرخس وضعیت وخیم‌تری دارند، گفت: شهرستان سرخس با جمعیت ۱۰۰ هزارنفری و وجود تنها یک بیمارستان با ظرفیت ۵۰ تختخواب پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی مردم نیست و باید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر دو تخت بیمارستانی ایجاد شود.

 

وزیر بهداشت افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی کاهش یافته، مراجعات مردم به بیمارستان‌ها بیشتر شده است و دفترچه بیمه نیز در اختیار تمامی مردم قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد پزشک متخصص در سرخس افزایش یافته است، به همین دلیل مراجعات به مشهد کمتر شده و بایستی خدمات بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.

 

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: فضای فیزیکی بیمارستان سرخس توسعه‌ای نداشته و بیمارستان ناقص ساخته شده است و بایستی به ۹۶ تختخوابی ارتقا پیدا کند.

 

وزیر بهداشت با تقدیر از وزارت نفت برای راه‌اندازی دی کلینیک در شهرستان سرخس گفت: اولویت پذیرش بیمار در این مجموعه با کارکنان وزارت نفت بوده، ولی ضروری است که خدمات این دی کلینیک در اختیار تمامی مردم شهرستان قرار گیرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی اقدامات مؤثری در محرومیت‌زدایی به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم داشته است، افزود: آستان قدس رضوی با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که دارد، برای توسعه حوزه بهداشت و درمان سرخس می‌تواند پیشگام باشد.

 

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: اگر سه درصد کامل درآمد نفت و گاز به شهرستان سرخس اختصاص پیدا کند، مشکلات این شهرستان در حوزه راه و بهداشت و درمان مرتفع می‌شود.

 

وزیر بهداشت به موقتی بدون دولت‌ها و بودجه جاری کشور اشاره کرد و گفت: دولت به‌تنهایی قادر به توسعه فضاهای بیمارستانی نیست و اگر قرار بر توسعه باشد، دولت تا دو سال آینده می‌تواند ظرفیت بیمارستان سرخس را تا دو برابر ظرفیت ارتقا بدهد.

 

وی بر توسعه تخت‌های بیمارستانی در کشور تأکید کرد و ادامه داد: مؤسساتی که از منابع خدادادی بهره‌مند هستند باید در توسعه حوزه بهداشت و درمان با وزارت بهداشت همکاری کنند.

 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مشکلی که برای مردم سرخس بعد از افتتاح این مجموعه به وجود می‌آید، عدم همکاری دو بیمارستان لقمان حکیم با دی کلینیک صنعت نفت است که باید این موضوع هر چه سریع‌تر بین دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت حل شود.

 

وزیر بهداشت بابیان اینکه در بیمارستان لقمان تعدادی از تخت‌ها در راهروها قرار دارد، تأکید کرد: باید مدیریت بیمارستان لقمان حکیم و دی کلینیک نفت واحد شود تا مردم در کش‌وقوس‌های این دو مجموعه گرفتار نشوند.

 

وی اذعان کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم وزارت نفت می‌تواند مدیریت بیمارستان لقمان و مجموعه پزشکی این بیمارستان را بر عهده داشته باشد و یا تمام امور را به وزارت بهداشت بسپارد و درصورتی‌که خود وزارت نفت قصد ساماندهی بیمارستان‌ها را داشته باشد، وزارت بهداشت همکاری لازم را با این مجموعه خواهد داشت.

 

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه مردم نباید در رقابت‌های مراکز دولتی قرار بگیرند، تصریح کرد: امیدواریم در شروع کار دی کلینیک مشکلاتی که برای مردم طرح سؤال می‌کند، مرتفع شود.

 

وی بابیان اینکه مراجعات مردم به بیمارستان سرخس افزایش یافته است، تصریح کرد: مراجعات مردم از سه هزار نفر به ۱۸ هزار نفر در بیمارستان سرخس افزایش داشته که ضروری است، کادر درمان این بیمارستان نیز افزایش پیدا کند.

 

وزیر بهداشت اصلی‌ترین مشکل مردم را چالش‌های بهداشت و درمان دانست و گفت: استانداردهای کشور ما در حوزه بهداشت و درمان نامطلوب است و امروز به دلیل افزایش جمعیت و مسئله حاشیه‌نشینی شرایط مشهد بدتر از سرخس و اطراف تهران بدتر از مشهد است.

 

قاضی‌زاده هاشمی به همکاری مجلس در پیشرفت طرح تحول سلامت تأکید کرد و گفت: مردم مشکلاتی مانند جاده و بیکاری را تحمل می‌کنند، اما چالش‌های مربوط به بهداشت و درمان قابل‌تحمل نیست.

انتهای پیام/