قرارگاه فرهنگی دانشجو و طلبه تشکیل شود
قرارگاه فرهنگی دانشجو و طلبه تشکیل شود
امام جمعه سرخس با اشاره به اهمیت حوزه و دانشگاه گفت: لازمه شکل گیری وحدت حوزه و دانشگاه جلسات هم اندیشی است و باید قرارگاه فرهنگی متشکل از دانشجو و طلبه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در همایش حوزه وحدت و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری علیه السلام که فرمودند، با یکدیگر جدال نکنید زیرا جدال ارزش انسان را می کاهد، گفت: در حرف زدن باید با حکت سخن گفت و اگر به جدال هم برسد باید جدال احسن باشد که نتیجه دارد.

 

امام جمعه سرخس افزود: هر گاه سخن از وحدت است دلالت بر این دارد که اختلافی مانند اختلاف سلیقه و تضارب آرا در آنجا وجود دارد.

 

ارژنگ بیان کرد: معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزوی دانشگاهی شود و یا دانشگاهی حوزوی شود.

 

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو قشر عظیمی هستند که باید از وحدت کمال استفاده را ببرند چرا که با همین اتحاد حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 

امام جمعه سرخس با بیان اینکه دشمن به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه است، عنوان کرد: رواج دادن تفکر جدایی علم از دین به دوران رنسانس بر می گردد، تلاشی که امروز در جوامع بین المللی شاهد جدایی علم از دین هستیم.

 

ارژنگ بیان داشت: تبدیل شدن حوزه و دانشگاه به جولانگاه گروه های سیاسی منجر به پسرفت حوزه و دانشگاه می شود؛ اهل علم وظیفه آن ها مرزبانی از علم و انقلاب است.

 

امام جمعه سرخس تصریح کرد: دانشگاهیان باید به فرهنگ دینی بیاندیشند و در مقابل اندیشه های غربی همچون امانیسم و سکولاریسم بایستند و در واقع پیوند حوزه و دانشگاه باید پیوند بین علم و دین باشد.

 

وی ادامه داد: این دین نیست که باید توجیه علمی شود، دین مبتنی بر علم و عقل است؛ نمی شود آموزه های دینی را با مسائل علمی توجیه کنیم، بلکه این علم است که باید او را با دین مقایسه کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت حوزه و دانشگاه گفت: لازمه شکل گیری وحدت حوزه و دانشگاه جلسات هم اندیشی است و باید قرارگاه فرهنگی متشکل از دانشجو و طلبه شکل بگیرد.

 

ارژنگ ادامه داد: حوزه و دانشگاه در عرصه انتخابات باید به آگاه کردن مردم و بصیرت افزایی آن ها کمک کنند.

 

وی تاکید کرد: امروز که فرصت داریم باید به بصیرت افزایی بپردازیم و از تشکیل مجلسی مانند مجلس ششم جلوگیری کنیم.

 

امام جمعه سرخس در پایان تاکید کرد: نیروهای ولایی و انقلابی برای مجلس دهم انتخاب شوند.

انتهای پیام/