۴۸ دانش‌آموز و مدیر برتر سرخسی تجلیل شدند
۴۸ دانش‌آموز و مدیر برتر سرخسی تجلیل شدند
دادمحمدی گفت: 48 دانش‌آموز و مدیر برتر در شانزدهمین دوره جشن ستارگان علمی شهرستان سرخس تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع)، شانزدهمین دوره جشن ستارگان با هدف تجلیل از رتبه‌های برتر علمی شهرستان سرخس ظهر امروز در سالن همایش‌های دبیرستان شهید محبوب این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که امام جمعه، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس حضور داشتند از ۴۸ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری، دانش‌آموزان برتر جشنواره خوارزمی و مدیران برتر تجلیل شد.

عباس دادمحمدی، مدیر آموزش و پرورش سرخس در این مراسم اظهار کرد: امسال ۲۹ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری در شهرستان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در شهرستان سرخس رتبه تک رقمی ۵ را یکی از دانش‌آموزان نخبه شهرستان در کنکور سراسری کسب کرد و هفته گذشته موردتقدیر مسئولان استانی قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش سرخس بیان کرد: همچنین دانش آموزان سرخسی امسال با تلاشی که داشتند، توانستند ۱۴ رتبه برتر استان در جشنواره خوارزمی را کسب کنند.

دادمحمدی با تاکید بر اینکه یکی از الگوهای پیشرفت جامعه اسلامی حفظ سرمایه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: برای توسعه یک کشور سرمایه انسانی ۸۰ درصد نقش دارد و آموزش و پرورش رسالت بزرگ آموزش و پرورش این سرمایه‌ها و همچنین حفظ سرمایه‌های اجتماعی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس نیز در این مراسم اظهار کرد: اصل علم در اسلام است و بشر هر چقدر تا قبل از ظهور تلاش کند، فقط به دو حرف علم می‌رسد و ۲۵ حرف دیگر با ظهور حضرت مهدی (عج) نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: بشر پیشرفت علمی خیره‌‌کننده‌ای را در دوران ظهور امام زمان (عج) تجربه می‌کند و به بالاترین درجه علمی می‌رسد.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه نخستین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به علم و پژوهش است، گفت: باید همه دستگاه‌ها با آموزش و پرورش همکاری کنند تا حیثیت علمی شهرستان سرخس بالا برود.

انتهای پیام/