۴۰ درصد واحدهای تولیدی سرخس غیر فعال است
۴۰ درصد واحدهای تولیدی سرخس غیر فعال است
اکبری گفت: شهرستان سرخس 61 واحد تولیدی دارد که از این تعداد 25 واحد غیر فعال هستند.

علی اکبر اکبری، رئیس اداره صمت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: شهرستان سرخس ۶۱ واحد تولیدی دارد که از این تعداد ۲۵ واحد غیر فعال هستند.

رئیس اداره صمت سرخس با اشاره به موانع پیش‌روی این واحدهای تولیدی افزود: موانع پیش‌روی این واحدهای تولیدی در شهرستان نیست، چون اکثر این واحدها با هدف صادرات به کشورهای همسایه ایجاد شده است، بنابراین مشکلاتی از جمله بسته شدن مرزها، بازارهای رقابتی و نداشتن بازار مصرف در شهرستان موجب تعطیلی این واحدها شده است.

وی تصریح کرد: اکثر پروژه‌های نیمه فعال شهرستان سرخس در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است که همه آن‌‌ها به مباحث بازاریابی و حوزه صادرات مربوط می‌شود و قابلیت اشتغال‌زایی دارند.

اکبری بیان کرد: اگر مسائل ما با کشورهای حوزه آسیای میانه حل شود، قطعا بزرگ‌ترین مرکز اشتغال استان منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهد بود.

رئیس اداره صمت سرخس اصلی‌ترین موضوع شهرستان سرخس در بحث اشتغال را تبدیل منطقه ویژه به آزاد عنوان کرد و گفت: اگر این مسئله محقق شود نه تنها این واحدها فعال می‌شوند، بلکه سرمایه‌گذاران دیگری نیز در این منطقه وارد می‌شوند.

وی مسئولیت تحقق تولید و رفع موانع پیش‌رو را با دولت و ارگان‌های دولتی دانست و عنوان کرد: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب برنامه اداره صمت سرخس در گام اول فعال‌تر شدن ستاد تسهیل شهرستان است که جلسات آن را قصد داریم هفته‌ای برگزار کنیم.

اکبری در پایان گفت: در این جلسات مشکلات واحدهای تولیدی را برابر لیست دریافتی از منطقه ویژه و اطلاعات جمع‌آوری شده از صاحب کارخانه بررسی می‌کنیم و اگر مشکل در شهرستان باشد، آن را رفع و اگر کشوری و استانی باشد به استان برای رفع موانع ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/