۱۹۰ هزار سو
۱۹۰ هزار سو
امام خامنه‌ای (حفظه الله) فرمودند: سازمان انرژی هسته‌ای موظّف است سریعاً مقدمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به «۱۹۰ هزار سو»، فعلاً در چهارچوب برجام فراهم بکند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند، از همین فردا آغاز کند.

به گزارش سرویس چندرسانهای نسیم سرخس، امام خامنه‌ای (حفظه الله) فرمودند: سازمان انرژی هسته‌ای موظّف است سریعاً مقدمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به «۱۹۰ هزار سو»، فعلاً در چهارچوب برجام فراهم بکند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند، از همین فردا آغاز کند. ۱۳۹۷/۳/۱۴

 

احتیاج حیاتی

پیشرفت هسته‌ای، افتخار فنّاوری کشور بوده است. پیشرفت هسته‌ای در کشور، مایه‌ی افتخار فنّاوری و دانش فنی کشور بوده، استعداد جوان‌های ما را مشخص کرده؛ چیز کوچکی نیست. شاید یادتان باشد آن ‌روزی که ما احتیاج داشتیم به اورانیوم غنی‌سازی‌شده‌ی بیست ‌درصد برای علاج بیماری‌ها؛ موجودیِ بیست ‌درصد ما نزدیکِ تمام شدن بود و بایستی آن را تهیّه می‌کردیم. از کجا تهیّه کنیم؟ بایستی از کشورهای بیگانه -مثل آمریکا، مثل اروپا و امثال این‌ها- این را تهیّه می‌کردیم که انواع و اقسام اشکالات را سر راه ما گذاشتند، انواع و اقسام شروط و موانع را سر راه ما گذاشتند؛ برای اینکه فهمیدند ما احتیاج داریم. وقتی یک ملّت به یک چیزی احتیاج دارد، احتیاج حیاتی دارد، شرایط فروشنده را، تحمیلات فروشنده را ناچار قبول می‌کند؛ این‌ها از این فرصت خواستند استفاده کنند و پی‌درپی شرط و شروط برای ما گذاشتند؛ ماه‌ها، شاید بیش از یک سال گفتگوها و رفت‌و‌آمد‌ها و حرف زدن‌ها طول کشید؛ عقب‌نشینی نمی‌کردند، توقّعات خودشان را تکرار می‌کردند.

 

اعتماد به جوانان

جمهوری اسلامی به جوان‌های خودش اعتماد کرد و این را از آن‌ها خواست. جوان‌های ما دست‌به‌کار شدند و توانستند در مقابل چشم‌های متعجّب آن‌ها، اورانیوم غنی‌شده‌ی بیست درصد را خودشان در داخل تولید کنند و به وجود بیاورند؛ بدون اینکه الگویی از بیرون داشته باشند! آن‌ها را حیرت‌زده کرد؛ مسئله این‌جوری است. قدرت حرکت علمی و فنّاوریِ متخصصین ما، دانشمندان ما، جوانان ما -که الآن همان دانشمندان در کشورند، همان جوانان در کشورند، حضور دارند- دشمن را عصبی کرد، خشمگین کرد؛ خب این یک نقطه‌ی قوّت بسیار بزرگ برای کشور است؛ هم آبرو و مایه‌ی اعتبار است، هم در عمل، موجب پیشرفت کشور است.

 

بدبینی به دستاوردهای بزرگ

این را که یک نقطه‌ی قوّت ملّی است، آمدند در تبلیغات انبوه و متراکم خودشان، در ذهن بعضی‌ها تبدیل کردند به نقطه‌ی چالش آفرین و نقطه‌ی ضعف؛ گفتند که مسئله‌ی هسته‌ایِ کشور موجب تنش است، موجب چالش است، موجب فشار دشمنان است، چه فایده‌ای برای ما دارد! نقطه‌ی قوّت را تبدیل می‌کنند به یک نقطه‌ی چالش آفرین برای اینکه این نقطه‌ی قوّت را سلب کنند، از او بگیرند؛ این یکی از کارها؛ این کارِ روانی است، این یک کار روانیِ کاملاً ریشه‌ای و مهم است که یک ملّت را نسبت به دستاوردهای بزرگ خودش بدبین کنند.

 

۱۹۰ هزار سو

از برخی حرف های برخی از دولت‌های اروپایی این‌جور برمی‌‌آید که این‌ها توقّع دارند ملّت ایران، هم تحریم‌ها را تحمّل کند و با تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم کند، و هم از فعّالیّت هسته‌ای خود که نیاز قطعی آینده‌ی کشور است دست بکشد و این محدودیت‌هایی را که بر او تحمیل کرده‌اند ادامه بدهد.

من به این دولت‌ها می‌گویم بدانند که این خواب آشفته، تعبیر نخواهد شد؛ ملّت ایران و دولت ایران، این را تحمّل نخواهند کرد که هم تحریم باشند، هم در محدودیت هسته‌ای و حبس هسته‌ای قرار داشته باشند؛ این نخواهد شد. سازمان انرژی هسته‌ای موظّف است سریعاً مقدمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزارسو -فعلاً در چهارچوب برجام- فراهم بکند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند، از همین فردا آغاز کند./ بیانات در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) – ۱۳۹۷/۳/۱۴

انتهای پیام/