یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان محکوم است/ قطعا در این جنایت رژیم سعودی و گروه های تکفیری نقش داشته اند
یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان محکوم است/ قطعا در این جنایت رژیم سعودی و گروه های تکفیری نقش داشته اند
امام جمعه اهل سنت سرخس در واکنش به یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان که منجر به شهادت 300 تن از آنان شد، اظهار کرد: قطعا در این اقدامات رژیم سعودی، گروه های تکفیری و سلفی نقش داشته اند.

مولوی احمد پارسا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، ضمن محکوم کردن یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان که منجر به شهادت ۳۰۰ تن از آنان شد، گفت: مسلمانان همه اعضای یک خانواده هستند و اگر به قسمتی از این خانواده آسیبی برسد همه مضطرب و نگران می شوند.

 

امام جمعه اهل سنت سرخس حمله به شیعیان نیجریه را حرکتی ناجوانمردانه عنوان کرد و افزود: حمله ارتش نیجریه به شیعیان زاریا خلاف موازین بین المللی و حقوق بشر است که موجب ناراحتی همه مسلمانان جهان شد.

 

وی با بیان اینکه جامعه اهل سنت شهرستان سرخس این اقدامات را محکوم می کند، تصریح کرد: قطعا در این جنایت رژیم سعودی و گروه های تکفیری و سلفی نقش داشته اند.

 

مولوی پارسا اظهار داشت: سازمان های بین المللی و حقوق بشر سازمان ملل باید هر چه سریع تر در مقابل این حمله وحشیانه واکنش نشان داده و ارتش نیجریه باید جوابگو باشد.

 

در درگیری‌های بامداد یکشنبه گذشته که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیه الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی» و چندین تن از سران «جنبش اسلامی نیجریه» بیش از ۳۰۰ تن از شیعیان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/