سازمان لیگ‌برتر امروز رقم قرارداد بازیکنان و کادرفنی لیگ‌برتری را منتشر کرد که در آن استقلال به عنوان پرهزینه‌ترین لیگ شانزدهم معرفی شد.
به گزارش نسیم سرخس، استقلال در فصل نقل و انتقالات بیشتر از هر تیم دیگری در فصل نقل و انتقالات فعال بود و با قراردادهای میلیاردی که با بازیکنان منعقد کرد با اختلاف نسبت به سایر تیم‌ها به عنوان گران‌ترین تیم لیگ‌برتر لقب گرفت. در حال حاضر باشگاه استقلال برای خرید بازیکن در فصل نقل و انتقالات رقمی در حدود ۱۷ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان هزینه کرده است و همین مساله باعث شده که این تیم به عنوان گران‌ترین تیم این فصل لیگ‌برتر لقب بگیرد.

استقلال با بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی، وریا غفوری، امین حاج‌محمدی، کاوه رضایی و هرائر مگویان بازیکنانی هستند که با استقلال قراردادهای میلیاردی امضا کرده‌اند و نکته جالب اینکه قرارداد بازیکن جوانی مثل فرشید باقری و محمدحسین کنعانی‌زادگان نزدیک به یک میلیارد تومان است. این رقم‌های عجیب که استقلال به بازیکنانش داده است این تیم را با اختلاف فاحش نسبت به سایر تیم‌ها گران‌ترین تیم لیگ‌برتر کرده است.

پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ‌برتر بود تنها با یک بازیکن قراردادی بالای یک میلیارد امضا کرده است و آن یک بازیکن هم علیرضا بیرانوند است، ستاره جوانی که به گفته خودش به این تیم آمده تا ۱۰ سال دروازه قرمزهای تهرانی را بیمه کند. به جز این قرارداد تمام بازیکنان پرسپولیس پایین‌تر از یک میلیارد تومان است. مجموعه هزینه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات ۱۳ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان می‌شود که با توجه به اینکه این تیم ستاره‌های خوبی جذب کرده است به نظر هزینه مناسبی می‌آید.

البته در این لیست تنها تراکتورسازی با سایر تیم‌ها قابل مقایسه نیست چراکه آنها ستاره‌های بدون رقیب لیگ را برای گذراندن خدمت سربازی به تیم خود آورده‌اند و هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش داده‌اند. با این وجود تراکتورسازی از نظر هزینه تیم سوم لیگ است چراکه این تیم ۱۳ میلیارد ۴۰۱ میلیون تومان هزینه برای خرید بازیکنان خود انجام داده است. این در حالی است که بازیکنانی مثل سروش رفیعی، هادی محمدی و محمدرضا اخباری که جزو ستاره‌های لیگ‌برتر هستند به خاطر گذراندن خدمت سربازی‌شان پول  چندانی از این باشگاه دریافت نکرده‌اند وگرنه چه بسا الان تراکتورسازی گران‌ترین تیم لیگ‌برتر بود.

جالب است که بدانید دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن که در فصل‌های گذشته بیشترین هزینه را بین تیم‌های لیگ‌برتری انجام می‌دادند، در این فصل به طرز قابل توجهی هزینه‌های خود را پایین آورده‌اند. سپاهان در این فصل ۱۰ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان و ذوب‌آهن ۱۰ میلیارد ۸۸۵ میلیون تومان هزینه کردند و به نظر می رسد در صورتی که بتوانند به موفقیت برسند، همان راهی را رفته‌اند که فصل گذشته استقلال‌خوزستان رفت و موفق شد با کمترین هزینه قهرمان لیگ‌برتر شود.

منبع: ورزش سه
 انتهای پیام/