یک متخصص پوست گفت: افراد باید 7 الی 8 ساعت خواب مفید داشته باشند و کسانی که کم می خوابند قاعدتا پوست شادابی نخواهند داشت و معمولا با خشکی پوست و افزایش تیرگی دور چشم مواجه هستند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر نرگس پورحیدری در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، در توصیه ای به خانم‌ها برای داشتن پوست شاداب  خاطر نشان کرد: پوست سالم و شاداب برای هر فردی بستگی به کیفیت زندگی دارد که این کیفیت به چیز‌هایی که هر روز در حال انجام دادن آن هستیم و تغذیه ای که استفاده می کنیم و حتی احساساتی که در طول روز با آن مواجه هستیم بستگی دارد و همه این عوامل روی پوست تاثیرگزار است.

وی ادامه داد: در واقع پوست خوب نشانه ای از یک زندگی خوب است، تغذیه سالم، ورزش، استراحت کافی، پرهیز از نور خورشید، سیگار نکشیدن، و شست و‌شوی صحیح پوست از مواردی است که به داشتن پوست شاداب و سالم کمک می کند.

این متخصص، خواب مفید را برای داشتن سلامت پوست ضروری برشمرد و افزود: متاسفانه زندگی برخی افراد به گونه ای شدهاست که شب‌ها را تا دیروقت بیدار می مانند و روز‌ها را می خوابند که این شیوه غلطی است. افراد باید ۷ الی ۸ ساعت خواب مفید داشته باشند و کسانی که کم می خوابند قاعدتا پوست شادابی نخواهند داشت و معمولا با خشکی پوست و افزایش تیرگی دور چشم مواجه هستند، بنابراین خواب و استراحت کافی فاکتور‌های مهمی در دارا بودن یک پوست شاداب در افراد است.

مصرف لبنیات در سلامت پوست موثر است

این متخصص پوست و مو، تغذیه را بسیار در سلامت پوست موثر دانست و اظهار کرد: مواد غذایی که مصرف می کنیم اگر ویتامین بیشتر و چربی کمتر داشته باشد سلامت پوست را بهتر تضمین می کند. آنتی اکسیدان‌ها و از جمله ویتامین C.A.E به علت  خنثی کردن رادیکال‌های آزاد باعث کاهش آثار منفی از روی پوست می شوند. همچنین لبنیات تاثیر عمده ای در روند سلامت پوست دارد و از میزان تاثیرات سرب روی پوست که در هوا وجود دارد جلوگیری می کند.

پورحیدری در ادامه تاثیر تغذیه به روی پوست تصریح کرد: توصیه ما این است که از مواد سلیلیوم دار که شامل سبزی‌ها، ماهی، سیر، کره، ذرت و جوانه‌های گندم است استفاده شود چرا که باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن و به تبع آن سلامت پوست می شوند.

مصرف فست فود زنگ خطری برای سلامت پوست

وی فست فود و تغذیه ناسالم را خطری بر روی پوست دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد به سمت غذا‌های فست فودی که سرشار از چربی است کشیده شده اند که برای سلامت و پوست آن‌ها مناسب نیست و توصیه ما این است که از غذا‌هایی که سلامت پوست را به خطر نمی اندازند استفاده کنند.

این متخصص زیبایی به نقشس ورزش در داشتن پوستی شاداب و سالم اشاره کرد و گفت: ورزش کردن باعث بهبود گردش خون می شود و با ورزش سموم از بدن دفع می شود و همچنین با افزایش جریان خون اکسیژن بیشتری در سلول‌های پوست ایجاد می شود که اثر مفیدی بر روی پوست دارد.

پورحیدری ادامه داد: ورزشی که باعث شود ضربان قلب تند تر بزند و تعریق بیشتری صورت بگیرد در شادابی پوست به دلیل تعریق و دفع سموم موثر است.

انتهای پیام/م