کمیسیون امنیت ملی مجلس حق‌آبه‌های مرزی را با حساسیت دنبال می‌کند
کمیسیون امنیت ملی مجلس حق‌آبه‌های مرزی را با حساسیت دنبال می‌کند
حیدری گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس بحث حق‌آبه‌های مرزی را با کشورهای همسایه با حساسیت دنبال می‌کند و در این رابطه کمیته‌ای تحت عنوان کمیته امنیت آب در این کمیسیون تشکیل شده است.

شهریار حیدری، رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های سرخس و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: تلاش و اقداماتی که منطقه ویژه اقتصادی سرخس از زمان تاسیس این منطقه انجام داده، قابل تقدیر است؛ همچنین زمینه‌ تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد فراهم شده است.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح منطقه برای تامین امنیت پایدار افزود: الحمدلله نیروهای مسلح ما با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی امنیت پایداری در منطقه ایجاد کردند که یکی از اهداف کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز بحث توسعه‌ امنیت و امنیت پایدار است و این توسعه با اشتغال و با توسعه فعالیت‌های اقتصادی محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حق‌آبه جدار مرزها بیان کرد: بحث حق‌آبه در جدار مرزها را با کشورهای همسایه کمیسیون امنیت ملی با حساسیت دنبال می‌کند و در این رابطه کمیته‌ای تحت عنوان کمیته امنیت آب در کمیسیون تشکیل شده است.

حبدری تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی با هماهنگی دستگاه دیپلماسی به‌دنبال این هستند، بتوانند حق آبه‌ای که در چهارچوب پروتکل‌ها و قراردادهای مرزی در گذشته انجام شده را جاری و ساری کنند.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشورهای همسایه در تحقق قراردادها در گذشته ضعیف عمل کردند، عنوانه کرد: با سفر آقای رئیس جمهور به کشورهای همسایه و تاکید مقام معظم رهبری برای اولویت ارتباط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، ارتباطات ما با همسایگان بهتر شده و در آینده هر آنچه که حق‌آبه نظام جمهوری اسلامی ایران از ترکمنستان و افقانستان باشد، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: با ارتباطاتی که دستگاه دیپلماسی فراهم کرده و اقدامات خوبی که انجام شده، جلسات مشترکی در این رابطه برگزار کردیم و در جلسه شورای تامین استان خراسان رضوی هم روی این موضوع بحث و گزارش پیشرفت مناسبی هم در این خصوص داده شد.

حبدری با تاکید بر اینکه امنیت پایدار یکی از دغدغه‌های مهم کمیسیون امنیت ملی است، تصریح کرد: قطعا بحث اقتصاد در تامین امنیت پایدار مطرح است، از این جهت مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر اجرای قوانین به وظیفه نظارتی خودش عمل می‌کند و از طرفی دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات مردم و مسئولان شهرستان سرخس را در مجلس منعکس و دستگاه‌های مختلف در این ارتباط به کمیسیون دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/

خبرنگار: احسان بابائی

  • نویسنده : احسان بابائی