کمک به حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده جنگل خواجه به همت بسیجیان و محیط‌بانان سرخسی
کمک به حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده جنگل خواجه به همت بسیجیان و محیط‌بانان سرخسی

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به همت بسیجیان پایگاه بسیج قدس و محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان سرخس علوفه‌های تهیه شده برای استفاده حیوانات حیات‌وحش به نقاط صعب‌العبور منطقه حفاظت شده جنگل خواجه منتقل شد. با توجه به شرایط خشکسالی سالیان اخیر، اعزام گروه جهادی پایگاه بسیج قدس با هدف کمک به حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده […]

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، به همت بسیجیان پایگاه بسیج قدس و محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان سرخس علوفه‌های تهیه شده برای استفاده حیوانات حیات‌وحش به نقاط صعب‌العبور منطقه حفاظت شده جنگل خواجه منتقل شد.

با توجه به شرایط خشکسالی سالیان اخیر، اعزام گروه جهادی پایگاه بسیج قدس با هدف کمک به حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده جنگل خواجه از سال ۱۴۰۰ با مساعدت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، درخواست و همکاری اداره محیط زیست و هماهنگی فرمانداری شهرستان سرخس آغاز شده و در صورت نیاز ادامه دارد.

منطقه حفاظت شده جنگل خواجه حدفاصل شهرستان کلات و سرخس، مشرف به منطقه عملیاتی خانگیران بوده و زیستگاه حیواناتی همچون قوچ و میش اوریال، آهو، پلنگ، گراز، خوک، گرگ، روباه، شغال، خرگوش، تشی و انواع جوندگان است که با توجه به شرایط خشکسالی و ضعف پوشش گیاهی، حیات حیوانات در خطر بوده و مساعدت دوستداران محیط زیست را می‌طلبد.

  • نویسنده : احسان بابائی