کمر کارخانجات زیر پرداخت سودهای کلان بانکی شکسته است
کمر کارخانجات زیر پرداخت سودهای کلان بانکی شکسته است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه باید یک جهاد رسانه‌ای و تبلیغاتی در رسانه‌ها برای حمایت از تولید ملی شکل بگیرد، اظهار کرد: امروز کمر بسیاری از کارخانجات و شرکت‌های کشور زیر پرداخت سودهای کلان بانکی شکسته است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به انتخابات ۹۶ گفت: تقوای سیاسی باید مهم‌ترین ویژگی نامزدهای انتخابات باشد و این افراد بایستی جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کنند.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: باید تطبیق داد کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند، دو ویژگی مهم بندگی خدا و اجتناب از طاغوت و مقاومت در برابر مستکبران را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: افرادی که التزام عملی به ولایت‌فقیه ندارند نمی‌توانند توده‌های انقلابی را مقابل یکدیگر قرار بدهند و کمتر از آن هستند که بتوانند روحیه انقلابی را در بین مردم تضعیف کنند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه با نفاق نمی‌توان کشور را اداره کرد، اظهار داشت: تقویت باور مردم، دشمن‌شناسی و اجتناب از طاغوت باید در رأس ویژگی‌های نامزدهای انتخابات باشد و کشور در اختیار کسانی قرار بگیرد که انقلابی و فریادرس مستضعفان باشند.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: مدیری مثل مالک اشتر چون برخوردار از تقوای سیاسی بوده و حق محوری، عدالت محوری، حمایت از مستضعفان و اطاعت از ولی فقیه زمان جزو ویژگی‌های او است، هیچ‌وقت اهل تسامح و تساهل در این دو برنامه مهم نیست.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مردم نباید فریب کسانی که شعارهای ظاهری می‌دهند را بخوردند، تصریح کرد: قدرت اگر برای خدمت باشد خودش را عرضه می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: کسانی که تقوای سیاسی ندارند، صلاحیت اینکه بتوانند بندگی خدا را بکنند و در مقابل طاغوت بایستند را ندارند.

 

وی بابیان اینکه داشتن ویژگی تقوای فردی هم در کنار تقوای سیاسی برای کسانی که در معرض انتخاب مردم هستند مهم است، افزود: شخصیت‌های بزرگ که ماندگار شدند از قدرت‌طلبی فرار کردند و این تقوا بود که آن‌ها را بزرگ کرد.

 

ارژنگ در ادامه به مهم‌ترین راهکارهای رونق تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های رونق تولید و اشتغال در کشور، مبارزه همه‌جانبه با واردات کالاهای قاچاق است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: طبق آمار نهادهای دولتی سالیانه حدود ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود یعنی آن چیزی که در بودجه سال ۹۶ از ناحیه تملک دارایی دولت کسب می‌کند، با واردات کالاهای قاچاق برابری می‌کند.

 

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه ورود کالاهای قاچاق به کشور سیستمی و قانونی شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اشتغال کشور تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود که صدها هزار شغل از بین برود، ورود کالاهای قاچاق به کشور است.

 

ارژنگ تأکید کرد: باید پویش‌هایی برای حمایت از تولید ملی راه‌اندازی شود و مردم در این پویش‌ها نقش‌آفرینی کنند تا مانعی برای واردات کالاهای قاچاق به وجود آمده و دست دلالان کالاهای خارجی نیز کوتاه شود.

 

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در حمایت از تولید ملی اشاره و تصریح کرد: باید یک جهاد رسانه‌ای و تبلیغاتی در رسانه‌ها برای حمایت از تولید ملی شکل بگیرد و کسانی هم که تولید داخل را تقویت می‌کنند، تشویق شوند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: همچنین برای حمایت از تولید ملی صاحبان سرمایه باید سرمایه خود را به سمت تولید هدایت کنند که می‌تواند موتور محرک تولید ملی باشد.

 

امام‌جمعه سرخس نظام بانکی را یکی از موانع رونق تولید و اشتغال در کشور دانست و گفت: هرکسی آمد برای اصلاح نظام بانکی شعار داد و اتفاقی نیفتاد، بنابراین اصلاح نظام بانکی و شکل‌گیری بانکداری اسلامی به معنای واقعی نیازمند اراده جدی مجلس و دولت است.

 

ارژنگ در پایان تصریح کر: امروز کمر بسیاری از کارخانجات و شرکت‌های کشور زیر پرداخت سودهای کلان بانکی شکسته است.

انتهای پیام/