کربلا هر روز تکرار می شود…
کربلا هر روز تکرار می شود…
قیام امام حسین علیه السلام یک الگو و یک نماد است برای کل تاریخ و هر روز کربلا تکرار می شود و هر روز حسین بن علی ها به مسلخ می روند و علی اکبرها تکه تکه و حربن ریاحی و حبیب بن مظاهرها شهید می شوند و همه این ها در یک مسیر طولی در همان راه و مسیر حسین علیه السلام هستند، «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؛ هر روز روز عاشورا و هر زمین، زمین کربلاست.

به گزارش نسیم سرخس، قیام امام حسین علیه السلام یک الگو و یک نماد است برای کل تاریخ و هر روز کربلا تکرار می شود و هر روز حسین بن علی ها به مسلخ می روند و علی اکبرها تکه تکه و حربن ریاحی و حبیب بن مظاهرها شهید می شوند و همه این ها در یک مسیر طولی در همان راه و مسیر حسین علیه السلام هستند، «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»؛ هر روز روز عاشورا و هر زمین، زمین کربلاست.

 

نباید در کربلای و واقعه عاشورای ۱۴۰۰ سال قبل ماند و نشست و فقط برای حسین علیه السلام و یارانش گریست و شمر آن زمان را لعن کرد؛ باید حسین زمان را شناخت و او را یاری کرد؛ باید برای حسین زمان و یاران او گریست و باید شمر زمان را شناخت و علیه او قیام کرد.

 

آری بصیرت یعنی همین امروز وقتی یاران حسین بن علی علیه السلام مثل آیت الله نمر و شیخ زکزاکی و شیخ سلمان به قتلگاه می روند و ذبح می شوند و زندانی، عینا تکرار حادثه کربلاست و ذبح شدن پسر پیامبر.

 

آیا نقش زینب(س) را در کربلای فعلی انجام داده ایم؟ آیا همچون زینب کبری در غم کشته شدن حسین زمان و یاران او پیر شده ایم؟ آیا ما کمرمان خم شده است از این غم؟ آیا ما همچون زینب کبری دست به افشاگری و رسوایی شمر و یزیدیان زمان زده ایم؟

 

وای بر ما نکند نه تنها زینب وار وارد صحنه نشده باشیم، بلکه از قطع ارتباط با یزید زمان و شمریان و فرزندان بنی امیه با ما ناراحت باشیم.

 

فرزندان بنی امیه پنداشتند که با کشتن امثال شیخ نمر می توانند نور هدایت را خاموش کنند ولی کور خوانده اند و اشتباه اجداد خود را تکرار کرده اند.

 

همانطور که اجداد آن ها نتوانستند راه امام حسین علیه السلام را با شهید کردن او و یارانش از بین ببرند، امروز فرزندان یزید هم نمی توانند با کشتن یاران حسین زمان راه آن ها را محو کنند بلکه با کشتن این افراد موجب شکوفایی و بیداری ملت ها خواهند شد.

 یادداشت: اسحق ابان

انتهای پیام/