کتاب «ننه علی مادر تمام شهیدان» به قلم الناز عباسیان که مجموعه‌ای از خاطرات زندگی این مادر شهید است رونمایی می‌شود.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کتاب «ننه علی مادر تمام شهیدان» همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در فرهنگسرای مهر و به همت کتابخانه تلاش رونمایی می‌شود.

کتاب حاضر پیرامون زندگی مادر شهید «قربانعلی رخشانی مهماندوست» معروف به «ننه علی» و به کوشش الناز عباسیان نوشته شده است.

«ننه علی» لقب معروف و مشهور مادری است که مدت ۲۰ سال به صورت شبانه روز در خانه کوچک و محقرش کنار مزار فرزندش در قطعه ۲۴ بهشت زهرا(س) تهران زندگی می‌کرد و موجب حیرت و تغییر احوال بسیاری از مراجعین به بهشت زهرا(س) شده بود.

آنچه در این کتاب ۸۵ صفحه‌ای نگاشته شده است روایت ساده و روان از زندگی ننه علی از ابتدای ورودش از شهرستان مرشت به تهران و فراز و نشیب‌های زندگی‌اش است.

کتاب حاضر به  صورت روایت و خاطره از زبان دختر و نوه ننه علی ناگفته‌های زندگی این پیر زن و شهید رخشانی را به تصویر کشیده است. هم چنین در این کتاب که به همت انتشارات راز نهان منتشر شده، نویسنده به اشعار و متون ادبی که تا کنون نویسندگان مطرح کشور پیرامون این مادرشهید سروده بودند، با ذکر منبع اشاره کرده است.

بیش از ۵۰ فرم تصویر هم در صفحات این کتاب گنجانده شده تا درک روایت‌های نویسنده برای خواننده ملموس‌تر شود.

همزمان در مراسم رونمایی این کتاب که روز چهارشنبه ۲۶ فروردین‌ماه، ساعت ۱۷ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر برگزار خواهد شد خانواده ننه علی و خانواده شهداء از مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «همه مادرها خوبند؛ سرشار از زیبایی و خصلت‌های نیکو. اصلا مادر شدن انگار همان کامل شدن در خوبی‌ها و زیبایی‌هاست. و این گونه است که روایت‌های دینی، فوت شدن مادر در هنگام وضع حمل را شهادت محسوب کرده‌اند. سخن از انسان‌هایی است که بیشتر در قامت فرشتگان عرض اندام می‌کنند و آسمانی‌ترند تا زمینی. «ننه علی» یکی از مادرانی است که با پدید آمدن شرایط خاص در زندگی‌اش، جلوه هایی از روح عالی و عاطفه مادرانه را نمایان ساخت که تحسین همگان را برانگیخت. کاری که ننه علی انجام داد، بیشتر شبیه افسانه و رویا بود تا واقعیت اجتماعی.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگ‌سرای مهر واقع در خانی‌آبادنو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه کنند.

انتهای پیام/