رییس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: امروز اقبال مردم به سمت و سوی دین زیاد است بنابراین باید برای شیرین شدن نماز از ابتکارات مردمی استفاده کنیم.
به گزارش نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه کشور پیش از ظهر امروز در دومین همایش مدیران و دبیران ستادهای اقامه نماز سراسر کشور، گفت: ما باید کاری کنیم که شکوه نماز از اعتکاف‌ها بیشتر شود زیرا اعتکاف مستحب، اما نماز واجب است.

وی ضمن انتقاد از اینکه رسانه‌ها در خصوص زکات تبلیغات لازم ندارند، عنوان کرد: رسانه‌ها اعتکاف را تبلیغ می‌کنند اما درباره نماز و زکات آنچه را که باید بیان نمی کنند.

رییس ستاد اقامه کشور افزود: خدایی که انرژی هسته ای را در جمادات قرار داده مغز انسان را قوی‌تر از آن خلق کرده است، بنابراین ما می‌توانیم در مورد نماز اقدامات و ابتکارات فراوانی داشته باشیم که با شکوه و عظمت جلوه کند به شرط اینکه بسیجی‌وار و جهادی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام قرائتی اظهار داشت: امروز ما در کشور ۴۳ هزار دختر طلبه و ۲۰ هزار طلبه آقا داریم که در تشکیلات روحانیت حضور ندارند شایسته است به عنوان یاوران نماز از این افراد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در باشکوه برگزار شده نماز جماعات ضعیف عمل کردیم، بیان داشت: برای شیرین شدن نماز باید از ابتکارات مردمی کمک بگیریم ابتکار صرفا در دانشمندان نیست، در این راستا آیات زیادی در قرآن هست که ما باید به آنها عمل کنیم.

رییس ستاد اقامه افزود: اینکه نمازگزار معنا یا مصداق بندگان صالح، مغضوبان یا گمراهان در نماز را نداند چه کسانی هستند شایسته نیست.

حجت‌الاسلام قرائتی در خصوص اهمیت و ارزش خمس دادن، ابراز کرد: برخی خیران حاضر به خمس دادن نیستند، در حالیکه خمس دادن برای اخلاص و پاک شدن نیت شخص است نه برای اینکه صرفا پول او در راه خیر جذب شود.

وی گفت: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) می فرماید که شما باید برای نماز خدمت کنید این نشان از ارزش نماز دارد، ما باید در خصوص نماز برای نسل نو دنبال راه های نو باشیم و از کسانی که محبوبیت دارند استفاده کنیم تا افراد را جذب نماز کنیم.

رییس ستاد اقامه در خصوص جذب مردم به سوی نماز، عنوان کرد: سیاستگذاران ائمه جماعات و امام جمعه ها، روحانیان و امام جماعت های موفق را شناسایی کرده و از افکار آنها در خصوص باشکوه کردن نمازجماعات استفاده کنید.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه هیچ زمانی همچون امروز به دین توجه نشده است، گفت: درست است که رسانه های غربی بر علیه دین اسلام کار می کنند اما با این وجود اقبال مردم به سمت و سوی دین زیاد است اگر که اسلام به درستی برای آنها بیان شود.

وی در خصوص اینکه نباید نمازهای جماعت طولانی شده یا بین دو نماز سخنرانی و دعا باشد، بیان داشت: به لحاظ قانونی برای نماز ۲۰ دقیقه قرار داده شده است بنابراین ائمه جماعات نماز را طولانی نکنند تا مردم بیشتر به نماز جماعت جذب شوند، همچنین از بلندگوهای مساجد صرفا غیر از اذان چیزی دیگری نظیر دعا یا مناجات پخش نشود.

رییس ستاد اقامه در پایان خاطرنشان کرد: قرآن خواندن یا اذان گفتن به شانیت نیست بلکه هر کس در هر مقامی باید به قرآن و اذان توجه کند، ما نباید خود را درگیر برخی شئونات کاذب کنیم.

منبع: شبستان
 انتهای پیام/