پشت پرده حادثه حرم رضوی سیاست‌های خبیثانه انگلیس و صهیونیست‌ها است
پشت پرده حادثه حرم رضوی سیاست‌های خبیثانه انگلیس و صهیونیست‌ها است
جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان سرخس در محکومیت حمله تروریستی حرم امام رضا (ع) در مدرسه علمیه امام رضا (ع) این شهرستان تجمع کرده و ضمن محکومیت شدید این حادثه، ریشه این حوادث را سیاست‌های خبیثانه انگلیس و صهیونیست‌ها عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان سرخس در محکومیت حمله تروریستی حرم امام رضا (ع) و شهادت دو تن از روحانیون جهادی و مجروح شدن روحانی دیگر، ظهر امروز در مدرسه علمیه امام رضا (ع) سرخس تجمع کرده و ضمن محکومیت شدید این حادثه، به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی این حوادث مذبوحانه پرداختند.

پشت پرده حادثه حرم رضوی سیاست‌های خبیثانه انگلیس و صهیونیست‌ها است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه شهرستان سرخس در این تجمع با محکومیت شدید این حادثه اظهار کرد: پشت پرده این حوادث سیاست‌های خبیثانه انگلیس و صهیونیست‌ها است.

امام جمعه سرخس بیان کرد: این اقدام دشمن برای این بود که عالم اسلام و جبهه مقاومت دارد سنگرها را یکی پس ار دیگری فتح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به وسیله اتحادی که ایجاد کرده، جبهه صهیونیستی را ضعیف کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: پیاده نظام آمریکا و صهیونیست‌ها هم حرمت ماه رمضان و هم حرمت امام رضا (ع) را شکستند که این حادثه را هم شیعه و هم سنی محکوم می‌کنند و قطعا پشت این قضیه استکبار قرار دارد.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه دشمن به دنبال راه انداختن جنگ بین اقوام است، افزود: ما با برادران افغانستانی عقد اخوت داریم و هر گاه دشمن حماقتی کرد، خون شهدا به کمک ما آمد.

وی تصریح کرد: وظیفه امروز علمای شیعه و سنی در مقابله با این حوادث جهاد تبیین است؛ نیروهای تندرویی هم در شیعه و هم در اهل سنت داریم که در این رابطه مردم ما باید این تندروها را بشناسند؛ باید فارق از شیعه و سنی بودن، اصل امت را تبیین کنیم.

شیعه و سنی امروز مرزداران اسلام هستند

مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرخس در این تجمع ضمن محکومیت شدید حادثه حرم رضوی اظهار کرد: شیعه و سنی امروز مرزداران اسلام هستند و در این میان وظیفه روحانیت و علما برای حفظ وحدت و حفظ اسلام از همه سنگین‌تر است.

امام جمعه اهل سنت سرخس با تاکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی امروز خار چشم دشمنان شده است، گفت: حادثه حرم رضوی توهین به همه مذاهب و توهین به همه مقدسات شیعه و سنی بود.

هدف حادثه تروریستی حرم رضوی حرمت‌شکنی بود

مولوی خدابخش دینارزهی از علمای اهل سنت سرخس نیز در این تجمع اظهار کرد: وحدت امروز مهم‌ترین و ریشه‌ای‌ ترین مسئله در بین مسلمانان است؛ وحدت نباشد منابع مسلمانان به غارت می‌رود.

وی تصریح کرد: پاسداران حقیقی دین اسلام علما هستند و امروز دشمن به این آگاه است که اگر علما نباشند، منابع مسلمانان به غارت می‌رود.

مولوی دینارزهی با تاکید بر اینکه حرکت‌های مذبوحانه در گلستان و حرم امام رضا (ع) محکوم است، افزود: جامعه اهل سنت و علمای اهل سنت همه در راستای وحدت قدم زدند و هر نوع نزاعی که موجب ضعف اسلام شود، محکوم می‌کنند.

وی بیان کرد: هدف حادثه تروریستی حرم رضوی، حرمت‌شکنی بود؛ هدف این بود که اول حرمت اهل بیت پیامبر (ص) را بشکنند و دوم حرمت مکان‌های دینی شکسته شود.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: دشمنان امروز از وحدت مسلمانان هراس دارند و به همین دلیل به دنبال تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی هستند که قطعا  این آرزو را به گور می‌برند.

مولوی دینارزهی اضافه کرد: رسالت علما این است که درباره این حوادث، اهداف استعمارگران را با استدلال برای مردم تبیین کنند.

دشمنان در اتاق فکرشان به دنبال نابودی اصل اسلام هستند

مولوی عبدالولی رودینی از علمای اهل سنت و امام جماعت اهل سنت روستای قوش سربوزی سرخس نیز در این تجمع اظهار کرد: امام راحل (ره) وقتی حرکت انقلاب اسلامی را شروع کردند، از همه اقشار و علمای شیعه و سنی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده کردند و شهدای زیادی دادیم و دسیسه‌ها علیه انقلاب اسلامی هم شروع شد.

وی تصریح کرد: وظیفه جامعه علما درباره این جنایت‌ها روشن بوده و آن هم امربه معروف و نهی از منکر است.

مولوی رودینی بیان کرد: دشمنان در اتاق فکرشان به دنبال نابودی اصل اسلام هستند؛ دشمن با اصل اسلام دشمنی دارد و با تفرقه‌افکنی و این اقدامات تروریستی به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام است.

هسته مرکزی و طراح اقدام تروریستی حرم مطهر رضوی را باید بشناسیم

حجت‌الاسلام عظیمی تهرانی از علمای شیعه نیز در این تجمع با تاکید بر اینکه لایه و هسته مرکزی و طراح این اقدام تروریستی را باید بشناسیم، گفت: ماه مبارک رمضان، حرم مطهر رضوی، لباس محلی تروریست و روحانیت، این‌ها پازل حادثه هستند.

وی تاکید کرد: وهابیت و سلفی‌گری امروز مسئله انحرافی جهان اسلام است و یهود دشمن قسم خورده ما است؛ امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم و در این میان بصیرت و شناخت نقشه‌های دشمن مهم‌ترین مسئله است.

انتهای پیام/