پرداخت یک میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به ۱۷ نوعروس نیازمند در سرخس
پرداخت یک میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به ۱۷ نوعروس نیازمند در سرخس
مدیر کمیته امداد امام(ره) سرخس گفت: در آذرماه امسال يک ميليارد و 360 ميليون ريال کمک هزينه ازدواج به 17 نوعروس تحت حمايت کميته امداد سرخس پرداخت شده است.

علیرضا دادمحمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، ارزش هر سری جهیزیه را بیش از ۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کالاهایی شامل یخچال، تلویزیون، فرش، اجاق گاز، پتو، جارو برقی و دیگر لوازم منزل برای ۱۷ نوعروس نیازمند سرخسی توسط خیریه حضرت رقیه(س) تهران تهیه شده است.

 
مدیر کمیته امداد امام(ره) سرخس افزود: کمیته امداد همواره با حمایت‌ از زوج‌های مددجو، در راستای تحکیم بنیاد خانواده در جامعه تلاش می کند.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار حمایت‌های مالی از زوج‌های جوان، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم را قبل از ازدواج به آنان ارائه می‌دهد، ادامه داد: این آموزش‌ها شامل آموزش احکام اسلامی، آیین همسرداری، مسائل زناشویی و دیگر مسائل مورد نیاز یک زندگی اسلامی است.

 

دادمحمدی با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به امر پسندیده ازدواج تصریح کرد: تلاش برای ترویج سنت حسنه ازدواج، تامین جهیزیه و اسباب زندگی از اقدامات کمیته امداد برای ترویج این سنت پسندیده است.

 

مدیر کمیته امداد امام(ره) سرخس با بیان اینکه طرح تأمین جهیزیه و کمک به ازدواج نیازمندان از سال ۱۳۷۰ جزء برنامه های حمایتی کمیته امداد قرار گرفته است، اظهار داشت: در آذرماه سال جاری بیش از یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به ۱۷ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد سرخس پرداخت شده است.

 
وی در پایان با بیان اینکه طرح کوثر کمیته امداد، شامل تامین جهیزیه دختران و هزینه ازدواج پسران است، گفت: اجرای طرح کوثر با همکاری خیرین و مشارکت‌های مردمی صورت می گیرد که معمولاً کمک‌ها، نقدی یا تهیه کالا‌های مورد نیاز است.
انتهای پیام/