فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهدید یک نفتکش ایرانی توسط یکی از ناوهای ائتلاف خبر داد و گفت: این اقدام توسط ناوگروه نداجا قاطعانه پاسخ داده شد.

به گزارش نسیم سرخس؛ فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهدید یک نفتکش ایرانی توسط یکی از ناوهای ائتلاف خبر داد و گفت: این اقدام توسط ناوگروه نداجا قاطعانه پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس، سیدعطاالله صالحی صبح امروز در مراسم استقبال رسمی از سی و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم نداجا اظهار داشت: دانشجویان افسر دریایی، تنها دانشجویان نیروهای مسلح هستند که ماموریت راهبردی را در دوره دانشجویی تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت راهبردی برگرفته از فکر راهبردی است، افزود: امروزه دانشجویان همسان با فرماندهان به سرعت در حال کسب تجربه دریایی هستند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آگاهی دریایی یک فرصت است، خاطرنشان کرد: ناوهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که در خلیج‌فارس و تنگه هرمز حضور دارند، صیادت ندارند، زیرا قوی‌ترین ناوها و تجهیزات در این منطقه از این که دچار آسیب شوند، هراس دارند.

سرلشکر صالحی خاطرنشان کرد: این در حالی است که نیروهای ایرانی با اتکا به توان و دانش داخلی و بدون حمایت از ساحل، مایل‌ها از سرزمین اصلی دور شده و به انجام ماموریت می‌پردازند.

وی ادامه داد: حضور و گذر از خلیج‌فارس برای نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای بر اساس گفته خودشان، همراه با اسکورت چند لایه صورت می‌گیرد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه چندی پیش یکی از نفتکش‌های ایرانی توسط یک ناو عضو ائتلاف مورد تهدید قرار گرفته بود، بیان کرد: این اقدام توسط ناوگروه سی و هشتم نداجا مورد برخورد قرار گرفت و در پاسخ به آنها گفته شد که نفتکش مذکور مورد حمایت ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش خوب اعتماد به نفس ایجاد می‌کند، اضافه کرد: ایمان، تداوم و حفظ اعتماد به نفس را تضمین می‌بخشد.

وی با بیان اینکه کلمه راهبردی مختص نیروی دریایی است، گفت: صلابت ایجاد شده توسط نداجا، موجب عزت ملی است و همه این قدرت برگرفته از قدرت رهبری است.

اضافه می‌شود، سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران شهید نقدی و ناوهای پشتیبانی‌کننده بوشهر و لاوان پس از ۷۵ روز دریانوردی به کشور بازگشتند.

انتهای پیام/