وضعیت توزیع نان در سرخس ساماندهی شود/ مسئولان راه‌های سوءاستفاده را ببندند
وضعیت توزیع نان در سرخس ساماندهی شود/ مسئولان راه‌های سوءاستفاده را ببندند
حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر ساماندهی وضعیت توزیع نان در شهرستان سرخس گفت: اگر سهمیه آرد و نان به درستی توزیع شود، توزیع عادلانه می‌شود؛ مسئولان راه‌های سوءاستفاده از توزیع نان را ببندند؛ چرا در نانوایی‌ها امروز نان نیست، اما در برخی فروشگاه‌ها نان به تعداد زیاد توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با بیان اینکه دشمن برای تفرقه دو قشر مهم ما یعنی حوزه و دانشگاه برنامه دارد، اظهار کرد: این دو قشر تفرقه آن‌ها باعث تباهی کشور می‌شود؛ ما از تفرقه این دو قشر ضربه خوردیم و همه ضربه‌ها به کشور از تفرقه میان این دو قشر است.

امام جمعه سرخس افزود: اداره کشور به دانشگاه بستگی دارد؛ دانشگاه تباه شد، کشور تباه می‌‌شود و حوزه هم همین طور است.

وی بیان کرد: شهید مفتح پایه‌گذار وحدت میان حوزه و دانشگاه بودند و این عالم وارسته حضور کم‌نظیری در زمان خودش در پایگاه‌های مقاومت و فرهنگ داشتند؛ امروز یاد این شهید شاید زیاد برده نشود، اما شهادت ایشان وسیله‌ای برای وحدت حوزه و دانشگاه شد؛ آثار این شهید همیشه زنده است.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: یکی از مظاهر فکری شهید مفتح این بود که اسلام را همه‌جانبه ترویج کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: حوزه‌های علمیه ما باید امروز در متن جامعه باشند؛ اگر حوزه ما در حوزه ختم شود باید فاتحه اسلام را بخوانیم؛ خروجی حوزه باید در متن جامعه پیاده شود.

امام جمعه سرخس ادامه داد: اگر حوزه ما در متن جامعه باشد، دانشگاه‌های ما هم دانشگاه ارزشی می‌شوند؛ حوزه باید از پیشرفت‌های علمی دانشگاه و اختراعات خبر داشته باشد و آن حمایت کند.

وی اضافه کرد: نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه شکست دشمنان و رفع نیازهای جامعه است؛ حرکت هماهنگ دین و علم از نتیجه‌‌های وحدت حوزه و دانشگاه است.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دو راهبرد را برای مقابله با ایران دارد، گفت: راهبرد اول توقف پیشرفت صنعت هسته‌ای و راهبرد دوم توقف حرکت نظامی ایران است.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای پیاده کردن این دو راهبرد، نافرمانی مدنی و جنگ داخلی و قومیتی را دنبال می‌کند و اگر این اتفاقات بیفتد به راهبردهایش می‌رسد.

وی بیان کرد: ایران ما قدرتمندتر و ملت ما بصیرتر از آن است که از توطئه‌های اسرائیل، زمین بخورد؛ ملت ایران نشان داده از دل تهدید برای خودش فرصت ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: رابطه ما با کشورها بر اساس نوع مواجهه آن‌ها است؛ آمریکا و انگلیس دشمن ما هستند؛ عربستان و امارات حریف ما هستند؛ ترکیه رقیب ما و روسیه و چین هم شریک ما هستند؛ همچنین و سوریه و لبنان متحدمان ما هستند.

خطیب نماز جمعه سرخس گفت: هر جا منافع ما به خطر بیفتد، نوع مواجهه ما هم تغییر می‌کند؛ نگاه ما به شرق، تکیه به شرق نیست، بلکه رابطه ما بر اساس منافع است؛ هر جا منافع کشورمان به خطر بیفتد، اندیشه و نوع مواجهه ما تغییر می‌کند.

امام جمعه سرخس در ادامه به مسئله توزیع نان در شهرستان سرخس اشاره و عنوان کرد: اگر سهمیه آرد و نان به درستی توزیع شود، توزیع عادلانه می‌شود؛ نتیجه برخی اقدامات مانند خرید بالای نان توسط عده‌ای و خشک کردن و فروختن آن با قیمت بالاتر، ظلم به همه مردم و صف‌های طولانی است؛ مسئولان راه‌های سوءاستفاده از توزیع نان را ببندند؛ چرا در نانوایی‌ها نان نیست، اما در برخی فروشگاه‌ها نان به تعداد زیاد توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: نظارت‌ها درباره مسئله نان باید در شهرستان افزایش پیدا کند و از طرفی هم سهمیه آرد شهرستان باید افزایش پیدا کند؛ همچنین خود مردم هم ناظر باشند.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان گفت: از دولت می‌خواهیم جلوی تکانه‌ها مثل افزایش قیمت خودرو را بگیر؛ دولت مافیا را در حوزه‌های مختلف شناسایی و با آن‌ها برخورد کند.

انتهای پیام/