مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به جو آرام استان‌های نیمه شمالی کشور، از ورود سامانه بارشی فعال از جنوب غرب کشور خبر داد و افزود: در روز چهارشنبه، بارش باران و برف و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد در استان‌های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب، غرب، مرکز و دامنه‌های مرکزی زاگرس پیش بینی می‌شود.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، طی امروز و فردا همچنان جوی آرامی در استان های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم بوده که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌های پراکنده و خفیف برف تا بعدازظهر در شمال شرق ادامه داشته و به تدریج بارش در این منطقه قطع می‌شود، اظهار کرد: از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی فعالی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و به تدریج تا اواخر این روز سبب بارش باران و برف و در، برخی نقاط رعد و برق و وزش باد در استان‌های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب، غرب، مرکز و دامنه‌های مرکزی زاگرس خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه در روز پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در مناطق شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق سبب بارش برف و باران و همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی سبب بارش پراکنده برف و باران می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش از اوایل شب چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و جنوب اصفهان خواهد بود. از اواخر امشب تا ظهر چهارشنبه نیز وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل و افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از اوایل شب چهارشنبه و روز پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد، همچنین خلیج فارس از اواخر چهارشنبه تا روز جمعه مواج پیش‌بینی می شود. لازم به ذکر است سامانه فوق تا روز شنبه در نیمه جنوبی کشور فعال خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران طی روزهای آینده گفت: هوای تهران در روز چهارشنبه، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، در اواخر وقت افزایش ابر و در روز پنجشنبه، نیمه ابری تا ابری، همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۸ و ۲ درجه سانتیگراد برای هر دو روز خواهد بود.

انتهای پیام/م