هم‌نویسی حدیث شریف قدسی حضرت رضا(ع) در سرخس برگزار شد
هم‌نویسی حدیث شریف قدسی حضرت رضا(ع) در سرخس برگزار شد
با هدف ترویج فرهنگ رضوی، هم‌نویسی حدیث شریف قدسی امام رضا(ع) با حضور چهار تن از خوشنویسان برتر خراسان رضوی در نگارخانه‌ کمال‌الملک شهرک گاز شهرستان سرخس به اجرا درآمد و حدیث شریف قدسی که توسط امام رضا(ع) در سرخس ایراد شده است، کتابت شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، هم‌نویسی حدیث شریف قدسی امام رضا(ع) با حضور چهار تن از خوشنویسان برتر خراسان رضوی و رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در نگارخانه‌ کمال‌الملک شهرک گاز شهرستان سرخس به اجرا درآمد و طی آن حدیث شریف قدسی که توسط امام رضا(ع) در سرخس ایراد شده است، کتابت شد.

گفتنی است، این حدیث مشابه حدیث سلسله‌الذهب ایراد شده در نیشابور است ولی کمتر موردتوجه قرار گرفته است.

این برنامه همزمان با ایام دهه‌ کرامت با هدف ترویج فرهنگ رضوی در حاشیه‌ افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی یکی از هنرمندان شهرستان با عنوان «صریر قلم» به همت انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، کانون بسیج هنرمندان سرخس، فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج سرخس، انجمن خوشنویسان شهرستان، روابط عمومی شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس به اجرا درآمد.

در این برنامه که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان صورت گرفت، از اساتید خوشنویسی و هنرمندان شهرستان توسط کانون بسیج هنرمندان شهرستان سرخس تجلیل به‌عمل آمد.

  • نویسنده : احسان بابائی