آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید و استاد سطوح عالی حوزه در ارتباط با شایعه تأیید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر بیانیه‌ای را صادر کردند.
به گزارش نسیم سرخس، آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید و استاد سطوح عالی حوزه در ارتباط با شایعه تأیید حکم اعدام آیت الله شیخ نمر بیانیه ای را صادر کردند که بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«من اصبح ولم یهتمّ بامور المسلمین فلیس بمسلم»
(پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله وسلم»)
بر اساس اخبار واصله، مقامات عربستان سعودی در تصمیمی نابخردانه و خطرناک فرمان اعدام عالم برجسته عربستانی، شیخ نمر باقر النمر و برخی از شیعیان مظلوم کشور خود را صادر کرده‌اند.
آیت الله النمر که سه سال قبل به گناه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حقوق شهروندان کشورش به ویژه شیعیان محروم مناطق شرقی عربستان بازداشت شده بود، اینک در سایۀ سکوت مجامع حقوق بشری در معرض اعدام قرار گرفته است.
ما به دولتمردان کم تجربه عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم که اوضاع نابسامان کشور خود را با اینگونه اقدامات کینه‌جویانه و تحریک‌آمیز دستخوش آشوب و بی‌ثباتی بیشتر نسازید و بدانید هرگونه تعرض به علمای برجسته و آزادیخواه عربستان، هزینه سنگینی برای شما در پی خواهد داشت.
متأسفانه هر روز که می‌گذرد، آسیب و زخمی جدید از سوی مقامات عربستان سعودی بر پیکر جهان اسلام وارد می‌شود. هنوز مصیبت کشتار هزاران نفر حاجی شیعه و سنی در فاجعه منا التیام نیافته که خبر مذکور نگرانی جدیدی را برای ما و مردم منطقه ایجاد کرده است!
لذا ما از کلیه آزادیخواهان جهان به ویژه علمای جهان اسلام و شیعیان منطقه انتظار داریم در برابر اعمال نسنجیده مقامات سعودی، ساکت ننشینند و از اجرای حکم اعدام وی و برادرزاده مظلومش ممانعت به عمل آورند.
والسلام علی من اتبع الهدی
ناصر مکارم شیرازی
۱۳۹۴/۰۸/۰۴
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/