نگران انتقال کرونای «دلتا» از سیستان و بلوچستان به سرخس هستیم/ واکسیناسیون ۱۶۴۷ سالمند بالای ۷۰ سال در سرخس
نگران انتقال کرونای «دلتا» از سیستان و بلوچستان به سرخس هستیم/ واکسیناسیون ۱۶۴۷ سالمند بالای ۷۰ سال در سرخس
اردونی دوستی گفت: با توجه به قرابت قومی مردم سرخس با هم‌وطنان سیستان و بلوچستانی و شیوع کرونای «دلتا» در این استان و از طرفی افزایش پذیرش میهمان از این استان به سرخس، نگران انتقال کرونای «دلتا» به سرخس هستیم و به همین منظور طرح ممنوعیت تردد «به» و «از» این شهرستان اعمال می‌شود.

مهدی اردونی دوستی، معاون فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به آخرین مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان سرخس اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونای دلتا در استان سیستان و بلوچستان و وضعیت نارنجی شهرستان سرخس، پلیس‌راه این شهرستان طرح ممنوعیت تردد به‌ویژه از استان سیستان و بلوچستان به سرخس را اعمال می‌کند.

وی افزود: با توجه به قرابت قومی مردم سرخس با هم‌وطنان سیستان و بلوچستانی، نگران انتقال کرونای دلتا از این استان به سرخس هستیم و با افزایش اخیر پذیرش میهمان از این استان به سرخس با وضعیت بحرانی روبرو خواهیم شد.

معاون فرماندار سرخس تصریح کرد: برابر تدابیر و دستورالعمل‌ها طرح ممنوعیت پذیرش ورود مسافران از استان سیستان و بلوچستان در شهرستان سرخس به اجرا درآمده است؛ همچنین طرح ممنوعیت تردد از شهرستان سرخس به سایر نقاط هم اجرایی شده است.

اردونی دوستی ضمن اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، عنوان کرد: تا به امروز از جمعیت ۲۳۶۶ نفری بالای ۷۰ سال شهرستان که مشمول دریافت واکسن هستند، ۱۶۴۷ نفر واکسن را دریافت کردند و ۷۱۹ نفر هم تمایلی برای دریافت واکسن نداشتند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴۸۵ نفر از جامعه شهری و ۱۱۶۲ نفر هم از جامعه روستایی واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از بهترین مراکز تجمیعی دریافت واکسن استان در شهرستان سرخس است و واکسن‌های با ایمنی بالا در اختیار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفته، تقاضا داریم تا افراد مشمول جامانده از دریافت واکسن هرچه سریع‌تر به این مرکز (سالن شهید احمدی) مراجعه کنند.

اردونی دوستی در پایان با اشاره به واکسیناسیون افراد ۶۵ سال از هفته آینده در سرخس گفت: به‌منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، همشهریان سرخسی حداقل زمان را در این مرکز برای دریافت واکسن سپری می‌کنند.

انتهای پیام/