تعداد شاخه موی نوزاد در هنگام تولد متناسب با رنگ موی او تغییر می‌کند و به طور میانگین هر نوزاد هنگام تولد حدود ۱۰۰ هزار شاخه مو را روی سر خود جا داده است.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از تسنیم، کارشناسان بر اساس یک بررسی جدید اعلام کردند پوست سر انسان در هنگام تولد ۱۰۰ هزار شاخه مو را شامل می‌شود و البته این تعداد شاخه مو برحسب رنگ موی انسان تغییر می‌کند.
در این بررسی مشخص شده است تعداد شاخه موی نوزاد در هنگام تولد متناسب با رنگ موی او تغییر می‌کند و بر این اساس افراد بور در هنگام تولد حدود ۱۵۰ هزار شاخه مو را روی سر خود دارند.
در این بررسی علم مشخص شد نوزادانی که رنگ پایه در موی آنها به قرمز نزدیک هست ۹۰ هزار شاخه مو را شامل می‌شوند و مابقی این گروه از افراد با پایه مو مشکی یا قهوه‌ای با میانگین ۱۱۰ تا ۱۰۰ هزار شاخه مو متولد می‌شوند.
کارشناسان بر اساس این بررسی اعلام کردند در بدن یک فرد بالغ به طور میانگین ۵ میلیون پیاز مو موجود است و در این میان مردان نسبت به زن‌ها چند هزار شاخه مو بیشتر دارند.
 تراکم پیاز مو در نقاط مختلف بدن تغییر می‌کند و البته این ترکیب در افرادی که دچار طاسی شده‌اند، متفاوت است.به طور میانگین یک فرد بالغ در طول روز بین ۵۰ تا ۱۰۰ شاخه موی خود را از دست می‌دهد و در این بررسی علمی مشخص شده است که یک شاخه مو در بهترین حالت خود نمی‌تواند بیشتر از ۶ سال رشد کند و پس از آن می‌افتد تا یک شاخه موی جدید جای آن را بگیرد.
انتهای پیام/