رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در همه مؤلفه های قدرت آمریکا سقوط کرده، اقتصادش 19 هزار میلیارد دلار بدهکار است، که در پایان دولت اوباما 20 هزار میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین روز از مجمع عالی بسیج که در مشهد در حال برگزاری است، اظهار داشت: همه آنچه در کمیسیون های مختلف کارشناسی می‌شود، اگر بخواهد به یک حرکت تبدیل شود، لازم است تا رؤیت صحیحی از میدان داشته باشیم، اگر نگاه راهبردی به صحنه نداشته باشیم، انگیزه کافی برای حل بحران ها نخواهیم داشت.

وی افزود: دشمن تلاش می کند صحنه را اینطور نشان دهد که یک کشور جمهوری اسلامی ضعیف درگیر بحران های شدید است و دنبال راهکاری برای نجات خود می گردد لذا شما در عبارت های کسانی که از طرف دشمن حرف می زنند، کلمه نجات کشور را زیاد می شنوید، می خواهند کشور را نجات بدهند.

نقدی خاطر نشان کرد: صحنه واقعی این است که یک انقلاب با دست خالی غلبه کرده بر رژیم شاهنشاهی، ایران را از دست آمریکا بیرون کرده، در طول ۳۶ سال، مقاومت در مقابل همه توطئه ها این انقلاب توسعه پیدا کرده، عراق از دست صدام آمریکایی خارج شده، لبنان اشغال شده از دست اسرائیل خارج شده، فلسطین تسلیم شده در کمپ دیوید بیدار شده، بحرینی که در اختیار انگلیس بوده از دست انگلیس خارج شده، یمنی که در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بوده از دست آنان خارج شده.

وی با اشاره به اینکه دنیا به سوی بیداری رفته است، تأکید کرد: در همه مؤلفه های قدرت آمریکا سقوط کرده، اقتصادش ۱۹ هزار میلیارد دلار بدهکار است، که در پایان دولت اوباما ۲۰ هزار میلیارد دلار خواهد بود، ارتشش هیچ کاری نمی تواند به نفع کشورش انجام دهد و به تکفیری ها متوسل شده اند، این رژیم صهیونیستی است که از هر طرف در محاصره قرار گرفته است.

نقدی تصریح کرد: ایران یک قدرت پیشرو در دنیاست که آمریکا را در زاویه قرار داده و اسرائیل را در محاصره قرار داده است و آنان از هر استراتژی از جنگ، تهاجم فرهنگی، شورش، فتنه سال ۸۸، تهاجم رسانه و دیگر برنامه ها استفاده کردند، سال ۷۸ مأیوس شد، وقتی فتنه ۸۸ رخ داد، فتنه گران خط دادند که تحریم کنید زیرا تا مردم در صحنه باشند نمی توان وضع را تغییر داد.

وی افزود: از سال ۸۹ تا ۹۴، ۱۵ فروردین رییس جمهور آمریکا گفت تحریم ها نتوانست بر ایران تأثیری داشته باشد، کسی که سلاح نظامی، تروریستی، شورش و همه ابزارهایش شکست خورده، سلاحی ندارد جز نفوذ؛ دشمن خلع سلاح شده و باید قرآن را به سر نیزه بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید ادبیات خود را تغییر دهد و از حالت تخاصمی که رسمأ اعلام کرده، بگوید من با شما دوست هستم، سفره هفت سین بیندازد و شعر فارسی بخواند، کم مانده نماز جماعت هم در کاخ سفید برقرار کند.

وی با بیان اینکه آمریکا را با جنگی که این ملت مؤمن و موحد با او کردند در همه استراتژی هایش شکست دادند، گفت: تنها راه یک کشور شکست خورده این است که با چرب زبانی نفود کند، با زبان امام وارد شود؛ تا دیروز نفوذ تاکتیک بوده تا اطلاعات جنگی ما را به دست بیاورند، تا آدم بکشند، تا جنگ و شورش های محلی راه بیندازند اما امروز نفوذ یک استراتژی است تا وارد کشور شوند.

وی گفت: نفوذی ها همان هایی هستند که علیه نفوذ جنجال می کنند، نفوذ بالقوه نیست، بالفعل در برخی جاها اتفاق افتاد و واقعیت دارد؛ الان در شرایط اوج بیم و اوج امید هستیم، اوج بیم از این جهت که اکثر انقلاب ها در رویارویی مستقیم خوب جواب داده اند اما همینکه قرآن بالای نیزه رفت و دشمن از در دوستی وارد شد شکست خوردند، از این جهت باید ترسید.

نقدی ادامه داد: این یک پیچ تاریخی و نقطه حیاتی است، در اوج امید هستیم زیرا دشمنی را که در تمام میدان ها او را شکست دادیم، اگر از این مرحله هم عبور کنیم، دیگر دشمن نمی تواند ما را شکست دهد؛ برخی می خواهند فریب دهند که آمریکا با آمریکای گذشته فرق کرده، کجایش فرق کرده؟ پس از برجام هرماه یک لایحه علیه ایران مطرح شده، یا تصویب شده و یا نشده، کدام آمریکا عوض شده؟ خنجری که آمریکا آماده در دست دارد، منافقین را مردم عراق تظاهرات کردند و کشته دادند، دولت عراق تصویب کرد که بیرون بروند اما آمریکا می گوید این پایگاه باید باقی بماند.

وی با اشاره به فعالیت آمریکا در شبکه های ماهواره ای، گفت: در آمریکا شبکه های ماهواره ای متعدد آموزش شورش خیابانی، بمب ساختن و ترور می دهند، ناوهایشان در آب ها مانور می دهند، پهپادهایشان ساقط می شود و چیز نمی گویند، تمام پنجه های آمریکا کار می کند علیه ملت ایران در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، حتی مواد مخدری که در افغانستان تولید می کنند و مفت وارد ایران می کنند.

رئیس سازمان بسیج مستعضفین با بیان اینکه نفوذ چند جنبه دارد، تشریح کرد: جنبه اولش ترس است، برخی می گویند آمریکا با یک دکمه می تواند تمام سیستم دفاعی ما را از بین ببرد، می گویند ما سایه ترس و جنگ را از مردم برداشتیم، کدام ترس؟ کدام جنگ؟ مدتی پیش یک بیمارستان را در قندوز هدف قرار داد و حتی عذرخواهی هم نکرد.

وی ادامه داد: جنبه دوم، جنبه بلاهت و ساده لوحی است، یکی از مسیرهایی است که آنان به دنبال آن هستند، به دنبال روی کار آمدن آدم های خوش بین تر به آمریکا هستند، آمریکایی که در مهرماه مجلس نمایندگانش قانون وضع می کند که ایران باید غرامت کشتگانش در لبنان را بدهد، این اتفاق را بدون سند  به ایران نسبت می دهند و ۴۶ میلیارد دلار غرامت برای ما مشخص کردند و شرط برداشتن تحریم ها از ایران این است که این مبلغ از حساب های ایران در بانک های بین المللی برداشته شود، این چه سادگی و ساده لوحی است؟

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین دروازه نفوذی که رهبری به آن تأکید کردند، از ناحیه حرص و طمع است، به لذت های جنسی و ثروت اندوزی؛ امام راحل جمله ای راهبردی دارند که نسبت به آن غفلت شده است؛ این که همه مسؤولان در موقعیت های مختلف، افراد متوسط و مادون متوسط باشند.

نقدی ادامه داد: وقتی کسانی می آیند در انقلاب ها تصدی می کنند و برای منافع شخصی ثروت اندوزی می کنند، پایگاه اجتماعی خود را از دست می دهند و باید به خارجی ها تکیه کنند؛ در تأیید صلاحیت های وزرا در مجلس اگر دقت کنیم، به جنبه ثروت کمتر توجه شده، اگر افراد متوسط و مادون آن وارد نشود کشور در خطر است، کسی که ثروت های کلان دارد دیگر درد مردم را ندارد، سیب زمینی را دفن می کنند، گوجه ها را دور می ریزند، دیگر تصوری از کسی که از سطل زباله سیب زمینی جمع می کند ندارد.

وی افزود: کسی که فرزندش هفته ای یک بار برای تحصیل به انگلستان سفر می کند دیگر درد مردم را نمی فهمد، کسی که ثروت های کلان دارد برای بدست گرفتن قدرت سیاسی در منسب ها می ماند، این معبر نفوذ است.

نقدی تشریح کرد: بحث جنسی، کسانی که مسائل اعتقادی از درجه اهمیت پایینی برخوردار است در مسؤولیت قرار می گیرند، با فریب یک خانم خبرنگار فریب می خورد، خانم خبرنگاری که سه ماه آموزش دیده، چندین مسؤول را فریب می دهد و اطلاعات کسب می کند.

وی تأکید کرد: مهم ترین معبر نفوذ، تغییر فکر مردم است، این باور را ایجاد کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: می خواهند اسلام را ناتوان جلوه دهند، این که تحقیر می شویم یک استراتژی است که مردم را ناتوان نشان بدهند، بگویند تمام زندگی خود را باید از خارج بیاورید، مدیر هم باید از خارج بیاورید!

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد عرصه رقابت لحظه به لحظه است، ورود مدیر از خارج به نفع آنان است، ناسا را متخصصان داخلی اداره می کنند آنوقت چطور است که می گویند باید برای اقتصاد سراغ بیگانه برویم؟ این کلاه بزرگی است که بگویند آبادی اقتصاد ایران در گرو ارتباط با بیگانه است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی، گفت: اول امسال آقا در حرم فرمودند دو دیدگاه در اقتصاد وجود دارد، این تفکر را ترویج می کند که امروز تنها نباید به شکم توجه کنیم، ایران برای یک اقتصاد پیشرو، تمام عناصر مادی این پیشرفت را دارد، به غلط گفته می شود که ما در کشور نقدینگی نداریم؛ چرا کارخانه راه نمی اندازند؟ چون سودآور نیست و سراغ طلا سکه و هر موقعیتی که برای او پول داشته باشد می روند.

نقدی تأکید کرد: هزاران اختراع ثبت شده به تولید تجاری نرسیده داریم، این یعنی یک ظرفیت عظیم فناوری ، می گویند فناوری از خارج بیاوریم، شما اگر عرضه دارید از فناوری ها و ظرفیت های داخلی موجود استفاده کنید بعد اگر کمبود داشتید از خارج وارد کنید.

وی افزود: دو موقعیت تجاری برای ما به وجود آمده یکی بازار روسیه و قطع خرید مواد غذایی از ترکیه که بازار مواد غذایی روسیه را قبضه کنیم، موقعیت از این بهتر برای کشاورزی و مواد غذایی به وجود نمی آید، آن هم کشوری که اینقدر علاقه نشان می دهد؟ دولت چرا بی اعتنایی می کند به این ظرفیت؟

وی با بیان اینکه آنوقت سیب ما در ارومیه می ماند، سیب زمینی می گندد، کشمش خرید نمی شود، ۲۰۰ هزار تن خرما در سال نابود می شود اما سراغ این بازار بزرگ نمی رویم، گفت: این بازار باز شد، اگر یک مسؤول دلسوز وجود داشت، تمام فعالان تجارت و کشاورزان را به مسکو میفرستادند و بازار پیدا می کردند نه این که به ورود تجار فرانسوی که برای چاپیدن به کشور آمدند افتخار کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همه اقتصاد دانان و سیاستمداران بارها گفته اند که تحریم ها که برداشته شود، اثر وضعی و قابل لمسی در اقتصاد ندارد اما هیچکدام از سیاستمداران به این توجه نمی کنند، باید مدیریت کنید و وادادگی را کنار بگذارید.

وی ادامه داد: ما یک میلیون بشکه نفت صادر می کنیم، مرتب از ۲۰ سال پیش این سیاست را داشته ایم که خام فروشی را کنار بگذاریم، اگر این یک میلیون بشکه نفت را کنار بگذاریم چه اتفاق می افتد؟ هر روز وزیر ما می گوید من می خواهم نفت بیشتری صادر کنم، بیشتر صادر کنید که قیمت نفت کمتر شود؟ در همین چند سال گذشته به امید بهتر شدن روابط، ۴۰ میلیارد دلار از جیب مردم ایران رفت در حالی که باید خطی که آقا فرمودند را دنبال می کردند، تولید یک و نیم میلیون شغل ثمره سیاست های گذشته فروش نفت بود که امروز به آن بی توجهی می شود.

وی گفت: با مذاکره، لبخند و رفت و آمد اقتصاد حل نمی شود، باید از تکنولوژی های داخلی استفاده کرد، قیمت نفت به یک سوم رسیده اما کدام کالای نفتی ارزان تر شده؟ این یعنی یک سود فراوان که این محصول را تولید می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۵ هزار کارخانه غیر فعال داریم کارخانه هایی که با تجهیزات آماده هستند اما بر در همه آنان قفل زده اند، کسانی که به دنبال ورود سرمایه های خارجی هستند باید پاسخ دهند که چرا این کارخانه ها را فعال نمی کنید؟ ۵ میلیون تن ضایعات میوه ما در سال است، بارها رهبری به صنایع تبدیلی کوچک خانگی تأکید کردند، چرا به این صنایع و جلوگیری از ضایعات توجه نمی شود؟ این یک سراب است که باید به ارتباط با خارج نگاه کنیم، کلاه گشادی است که به سر مردم رفته.

 

انتهای پیام/م