نظارت استصوابی شورای نگهبان ضامن ماندگاری اسلامیت و جمهوریت نظام
نظارت استصوابی شورای نگهبان ضامن ماندگاری اسلامیت و جمهوریت نظام
فلسفه وجودی شورای نگهبان قانون اساسی، حفظ کیان و هویت اسلامی کشور و دستگاه های اجرایی است و نظارت استصوابی شورای نگهبان ضامن ماندگاری اسلامیت و جمهوریت نظام، نظارتی مستمر بر فرآیند انتخابات از ابتدا تا انتهاست.

به گزارش نسیم سرخس، فلسفه وجودی شورای نگهبان قانون اساسی، حفظ کیان و هویت اسلامی کشور و دستگاه های اجرایی است و نظارت استصوابی شورای نگهبان ضامن ماندگاری اسلامیت و جمهوریت نظام، نظارتی مستمر بر فرآیند انتخابات از ابتدا تا انتهاست.

 

از ابتدا یعنی، تایید صلاحیت وکلای مجلس تا انتها یعنی زمانی که قانونی را وکیل الناس در قوه مجریه تقنین می کند؛ در این صورت لازم است خادمان ملت، افرادی در تراز جمهوری اسلامی، متعهد و متخصص باشند و در قول و عمل نه در یک بازه زمانی که در کل دوران حیات سیاسی خودشان، خادمیت وفاداری خودشان را به ملت و نظام نشان داده باشند، التزام علمی و عملی به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه و اخلاق حسنه اسلامی داشته باشند.

 

مجلس قانون ساز، آینده ساز و سرنوشت ساز است، نه تنها آینده و تمامی کشور که آینده و تکامل جهان اسلام و امت اسلامی را رقم می زند.

 

رهبر انقلاب فرمودند، آگاهان باتقوا و مردان خدا، اگر وظیفه نباشد به زور هم حاضر به پذیرش آن نیستند؛ در انتخابات اسفندماه ۹۴ شاهد هجمه گسترده افرادی بودیم که با انگیزه ها و اهداف متعدد و متفاوت مثبت یا منفی با اعلام احساس تکلیف وارد عرصه شدند، این در حالی بود که طبق مراجع رسمی، بعضی از داشتن شرایط اولیه و عمومی هم محروم بودند.

 

مجلس در کلام امام روح الله و رهبر معظم انقلاب، عصاره ی فضائل یک ملت و در راس همه امور قلمداد می شود و طبیعی است که این مجلس باید متشکل از افرادی متعهد، دیندار، متخصص و کارآمد برای به وجود آمدن ترکیبی از افراد فعال، موثر، قوی، مومن و انقلابی و وفادار به آرمان های امام، انقلاب و رهبری باشند.

 

لذا شاهدیم که شورای نگهبان قانونی اساسی به عنوان بازوی توانمند نظام، رکن نگهدارنده اسلامیت و جمهوریت نظام، رسالت شرعی و قانونی خود را به عنوان دفاع از حق الناس به خوبی و شایستگی انجام می دهد؛ ساختاری که هیچ گرایش سیاسی، حزبی و تشکیلاتی ندارد و فقط و فقط با توکل به خداوند متعال، شرعا به وظیفه دینی، قانونی و انقلابی خود عمل می کند و قطعا مستندات و پیوست ها و علل عدم صلاحیت داوطلبان به آن ها اعلام می گردد و جمعی که عدم احراز صلاحیت آن ها عنوان می شود، کسانی هستند که در عرصه میدانی در ابعاد اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عمومی فاقد هرگونه سابقه و یا نقص سابقه هستند؛ بدین معناست که تخصص ها و تعهدات فرد، وجود یا عدم آن برای شورا احراز نشده است.

 

با همه شرایط، شورای نگهبان با قدرت و صلابت طبق قانون و مقررات، بدون توجه به جوسازی ها و هوچی گری های رسانه ای، جناحی و سیاسی، فقط با انجام تکلیف و رسالت شرعی و انقلابی، وظایف خود را به شایستگی انجام داده و می دهد و وظیفه داوطلبان محترم تمکین از قانون و پیگیری خواسته هایشان از مجاری قانونی و مهم تر از همه نگاه به آینده بعدی سیاسی شان در مقاطع و جایگاه های بعدی اجرایی کشور است.

یادداشت مهمان

انتهای پیام/