عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش تولید محصولات داخلی، میوه‌های خارجی بازار داخلی ما را اشباع کرده است.

به گزارش نسیم سرخس هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اشباع بازار داخلی از میوه‌های خارجی اظهار داشت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، سزاوار نیست کشاورزانی که یک سال چشم انتظار فروش محصولاتشان هستند با قاچاق بی‌رویه میوه‌های خارجی از چرخه تولید خارج شوند.
وی افزود: صنعت کشاورزی بعد از نفت اهرم توسعه اقتصادی در کشور به شمار می‌رود و به همین خاطر اگر توازن واردات و صادرات به نحو مطلوب رعایت نشود تولید داخل آسیب جدی می‌بیند.

میرمراد زدهی با اشاره به نگرانی کشاورزان از واردات میوه‌های خارجی در بازار شب عید بیان کرد: با توجه به افزایش تولید میوه‌های داخلی چرا باید میوه‌های خارجی بازار داخلی ما را اشباع کنند و از همین رو لازم است که با نظارت وزارتخانه‌های سازمان حفظ نباتات و جهاد کشاورزی از قاچاق میوه‌های خارجی که دسترنج کشاورزان را به هدر می‌دهد جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص واردات موز و آناناس گفت: در واقع ایران کشوری چهار فصل است و از طرفی واردات برخی میوه‌های لوکس اعم از آناناس و موز و … ضرورتی ندارد.

انتهای پیام/