معاون فرمانده سپاه گفت: اطلاعاتی داریم که برخی حامیان فتنه‌گران منتظر فرصتی برای برپایی فتنه دیگر هستند و به مجرد دیدن ضعفی از نظام، دوباره فعال می‌شوند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از ۶ سال از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ و حضور شکوهمند ۸۵ درصدی مردم می‌گذرد، حلاوت این پیروزی به کام ملت به دلیل عدم تمکین نانجیبانه گروهی فتنه‌گر به رأی مردم، تلخ شد و انتخاباتی که می‌رفت تا اهرم قدرتمندی برای ایران در منطقه باشد، فرصت‌ها و هزینه‌های بی‌شماری را به نظام جمهوری اسلامی و مردم تحمیل کرد.

برخی گمان می‌کنند گذر زمان می‌تواند سبب فراموشی گناه و جنایت فتنه‌گران شود و از این روست که در سطوح مختلف تلاش‌ می‌کنند فتنه را در سطح یک کدورت تنزل داده و «حساسیت‌زدایی» کنند.

در آستانه سالگرد تجمع بی‌نظیر مردم ایران در ۹ دی که شاید بتوان آن را همه پرسی دوباره‌ای برای تائید نظام جمهوری اسلامی ایران دانست، در گفتگویی با سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی سپاه به بررسی زوایای مختلف بروز فتنه، دلایل گستردگی آن، نقش مردم در پایان دادن به ۲۰۲ روز آشوب و اغتشاش و لزوم یادآوری مجدد این حادثه عبرت آموز پرداختیم:

* شرکت کنندگان در انتخابات باید قوانین را قبول کنند

سردار نجات در ابتدای این مصاحبه نفی قانون و نفی مردم سالاری دینی توسط اغتشاش گران پس از ۲۲ خرداد ۸۸ را یکی از نکات مهمی برشمرد و گفت که این موضوع مغفول مانده است:

«در تمام نظام‌های انتخاباتی دنیا، ساز و کار قانونی وجود دارد و هر که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، فرض بر این است که این ساز و کار قانونی را قبول داشته باشد، جمهوری اسلامی نیز با این ساز و کار ۳۰ سال و حداقل ۳۰ انتخابات برگزار کرده است».

وی ادامه داد: بسیاری از دوره‌ها اصلاح‌طلبان برگزارکننده انتخابات بودند و از دل آن افراد اصولگرا بیرون آمدند. به عنوان مثال آقای احمدی‌نژاد پیروز انتخاباتی بود که آقای موسوی لاری برگزار کرد. همچنین در دوره‌های دیگر، افراد اصولگرا انتخابات را برگزار کردند و اصلاح‌طلبان پیروز میدان شدند، مثلاً انتخاباتی که آقای بشارتی مجری آن بود و آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

* نظام از ۷دهم درصد آرای آقای روحانی صیانت کرد

سردار نجات با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در انتخابات سال ۹۲  از ۷ دهم درصد آرای مردم هم حفاظت کرد و آقای روحانی با ۵۰.۷ درصد رئیس جمهور شد، گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد انتخابات ۹۲ را برگزار کرد و آقای روحانی جزو منتقدین محکم آقای احمدی‌نژاد بود؛ نظام جمهوری اسلامی در طول ۳۰ سال نشان داده که سازوکار انتخاباتی سالم و امتحان پس‌داده‌ای دارد.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه در انتخابات سال ۸۸ برخی جریانات روال قانونی و روال مردم‌‌سالاری دینی را زیر سوال بردند، اظهار داشت: در هر انتخاباتی یک جریان بازنده و یک جریان برنده می‌شود، واضح است که بازنده ناراحت است، لکن این خشم و ناراحتی در کشورهایی که به دموکراسی پایبندند، به آشوب کشیده نمی‌شود و جریان بازنده بلافاصله به کاندیدای برنده تبریک می‌گوید. در ایران نیز آقای ناطق در انتخابات سال ۷۶ بلافاصله به آقای خاتمی تبریک گفت و آقای جلیلی و قالیباف نیز به آقای روحانی تبریک گفتند.

* شورای نگهبان قاضی انتخابات است

وی در ادامه توضیح داد: گاهی اوقات فاصله فرد پیروز با فرد بازنده تنها ۳ درصد است اما باز هم نتیجه را می‌پذیرند و به هم تبریک می‌گویند، ۱۵ سال پیش و در آمریکا انتخاباتی برگزار شد که دو نامزد حدود یک تا ۲ درصد فاصله داشتند، ولی همگی به سازوکار قانونی و دادگاه قانون اساسی که قاضی انتخابات آنهاست، پایبند بودند.

سردار نجات «شورای نگهبان» را در کشور ما قاضی انتخابات خواند و گفت: افراد بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ حاضر نشدند قضاوت را بپذیرند، البته این نشان داد جریان برنامه‌ریزی شده پشت سر این برنتافتن قانون بود، اینها قبل از سال ۸۸ ستاد صیانت از آرا تشکیل دادند؛ بحث تقلب در انتخابات را از قبل انتخابات مطرح کردند؛ رنگ سبز انتخاب کردند و زنجیره‌ انسانی به خیابان‌ها آوردند.
کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود/ موسوی و کروبی به دنبال فتنه دوم بودند

 

معاون فرهنگی سپاه به اظهارات میرحسین موسوی در روز انتخابات اشاره و تصریح کرد: در هر انتخاباتی معمولا ۳۰ درصد مردم قبل از ظهر رای می‌دهند، در چنین شرایطی و قبل از ساعت ۱۲ ظهر میرحسین موسوی مصاحبه می‌کند و می‌گوید: من پیروز این انتخابات هستم و اگر چیزی غیر از این باشد معلوم است که تقلب شده است. همسر آقای هاشمی هم صبح روز انتخابات و هنگام رای دادن در مصاحبه‌ای مدعی می‌شود که اگر کسی غیر از میرحسین موسوی رای بیاورد، معلوم است که تقلب شده و مردم باید به خیابان‌ها بریزند.

* بزرگترین ظلم سران فتنه زیر پا گذاشتن قانون و مردم‌سالاری بود

وی گذاشتن سنگ بنای آشوب در انتخابات ۸۸ را برنامه‌ریزی و طراحی مدتها پیش از انتخابات می‌داند و تاکید می‌کند: بزرگ‌ترین ظلم صورت گرفته توسط سران فتنه و آشوب طلبان زیر پا گذاشتن قانون اساسی  و مردم‌سالاری دینی بود.

* فتنه گران اهرم قدرت جمهوری اسلامی را از بین بردند

سردار نجات ظلم به نظام توسط سران فتنه را از دیگر نتایج مترتب بر آشوب‌های ۸۸ می‌داند و خاطرنشان می‌کند: معمولا در کشورهایی که دموکراسی، یک دموکراسی قدیمی است ۵۵ تا ۶۰ درصد مردم در انتخابات حضور می‌یابند، در یک انتخابات در فرانسه حدود ۷۰ درصد مردم مشارکت داشتند که برای خودشان غریب بود. اما در جمهوری اسلامی بعد از گذشت ۳۵ سال، انتخاباتی برگزار شد که بیش از ۸۰ درصد مردم پای صندوق رای می‌روند، جمهوری اسلامی می‌توانست انتخابات ۸۸ را تبدیل به یک اهرم قدرت هم در حوزه داخلی و افزایش انسجام و هم در منطقه بکند و با پشتوانه عظیم مردمی پای میز مذاکره با ابرقدرتها بنشیند و دست بالا را داشته باشد اما سران فتنه با اتهام دروغی که به نظام بستند، به کشور ظلم کردند و  چنین اهرم قدرتمندی را از بین برده و موقعیت نظام را چه در داخل و چه در عرصه بین‌الملل پایین آوردند.

* عرض اندام منافقین و بهایی‌ها بخاطر لطف سران فتنه بود

معاون فرهنگی سپاه به صحنه آمدن ضدانقلاب، جریان سلطنت‌طلب، منافقین، بهاییان و مارکسیست‌هایی که سال‌ها جرأت عرض اندام در ایران پیدا نکرده بودند را یکی دیگر از نتایج فتنه ۸۸ می‌داند: «سران فتنه عملا میدان را به این افراد واگذار کردند، قطعا طرفداران میر حسین موسوی در روز عاشورا خیمه‌های عاشورا را آتش نزدند و عکس امام (ره) را پاره نکردند؛ این طیف این همه بانک و اتوبوس و اموال بیت‌المال را آتش نزدند اما فضا را برای ضدانقلابی که نسبت به امام ، انقلاب و عاشورا کینه دارد مهیا کردند.»

وی با اشاره به دستگیری تعداد زیادی منافق، بهایی و افرادی که مدت‌ها فراری بودند در آشوب‌های ۸۸ گفت: سران فتنه به جریان ضدانقلاب لطف کردند و میدانی به آنها دادند که بتوانند در داخل کشور عرض اندام کنند.

حمایت کشورهای مخالف و دشمن با ایران از فتنه ۸۸ موضوع دیگری بود که سردار نجات به آن اشاره کرد:

«رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا و نتانیاهو از فتنه ۸۸ حمایت همه‌جانبه‌ای کردند و متأسفانه علی‌رغم حمایت‌های علنی و رسمی این افراد و جریان ضدانقلاب، سران فتنه از آنها برائت نجستند، رهبر انقلاب صریحا گفتند حالا که ضدانقلاب از شما حمایت می‌کند خط فاصل خود را از آنان نشان دهید و اعلام برائت کنید. سران فتنه اعلام برائت نکرده و معلوم شد اینها در همان پازلی حرکت می‌کنند که غرب طراحی کرده بود.»

کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود/ موسوی و کروبی به دنبال فتنه دوم بودند

سردار نجات در ادامه این بحث به جریان انقلاب‌های مخملی رخ داده در کشورهای اروپای شرقی اشاره کرد و گفت: آمریکا و سرویس‌های مرتبط با آن در کشورهایی که با منافع آنان همسو نیست جریان اجتماعی را درست می‌کنند و منتظر یک اتفاق اجتماعی می‌ماند تا آنها را به صحنه بیاورند.

«مهمترین اتفاق اجتماعی، انتخابات است که در جریان آن یکی غالب و دیگری مغلوب می‌شود، اگر آمریکا به همراه آن شبکه اجتماعی پشت جریان مغلوب باشد، آمادگی شورش دارد و می‌تواند جریان مقابل خود را شکست دهد.»

* شبکه‌های اجتماعی بهترین فرصت برای به خیابان آوردن مردم بود

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه جریان فتنه‌گر انتخابات ۸۸، این شبکه اجتماعی را پیش از خرداد ۸۸ راه‌اندازی کرده بود، گفت: آقای تاج‌زاده اعتراف کرد که ستاد رای را درست کرده که ۲۵۰ تا ۲۹۰ هزار نفر عضو داشت.

شبکه اجتماعی بهترین فرصت برای ناراضیان به نتایج انتخابات بود تا بدون انجام راهکارهای قانونی مردم را به خیابان فرا خواندند و آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های مخالف منطقه نیز توانستند بر این بستر به قصد براندازی نظام سوار شوند.

* می‌خواستند یا ولی فقیه نباشد یا تشریفاتی باشد

وی ادامه می‌دهد: براساس اسنادی که در ستاد میرحسین موسوی و حزب مشارکت به دست آمد مشخص شد اینها دنبال تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی بودند و از سال‌ها پیش جلساتی را برگزار می‌کردند و مانیفستی را تحت عنوان « تغییر رژیم توتالیتر» نوشته بودند؛ نظامی که یا در راسش ولایت فقیه نباشد یا به یک عنصر تشریفاتی تبدیل شود.

«زنجیره سبز ایجاد کردند و یک هفته قبل از انتخابات مردم را به خیابان‌ها کشاندند ،حرف‌شان این بود که ما وارد انتخابات می‌شویم، اگر در انتخابات پیروز شدیم مردم را از خیابان ها خارج نمی‌کنیم تا قانون اساسی تغییر کند، یعنی مطالبات مردم به تغییر قانون اساسی تبدیل شود و اگر پیروز نشدیم به سمت ابطال انتخابات می‌رویم.»

سردار نجات هوای نفس و قدرت طلبی را عناصری می‌داند که سبب پافشاری سران فتنه بر ادعاهای باطل و عدم مشخص نکردن حد فاصل با دشمنان قسم خورده انقلاب شد و می‌گوید: وقتی فردی می‌بیند جریان قدرتمندی که امکان تبلیغات رسانه‌ای را نیز دارد همسو با اوست و می‌تواند دنیا را بسیج کند، خوشش می‌آید، فردی که هوای نفس دارد حاضر نیست دوست را از دشمن تفکیک کند.

«در قضیه طلحه و زبیر هم این‌ گونه بود، اینها اصحاب پیغمبر(ص) و نزدیکان حضرت علی(ع) بودند اما حب مقام و قدرت به گونه‌ای بر آنها غلبه کرد که حاضر شدند در لشکری سنگر بگیرند که علی‌رغم خواسته خودشان بود.»

* قبل از فتنه ۸۸ اتحادیه اروپا آماده مذاکره و پذیرش پیشنهادهای ایران بود

معاون فرهنگی سپاه تحریم‌های پس از انتخابات ۸۸ را یکی دیگر از هزینه‌های فتنه برای جمهوری اسلامی عنوان می‌کند و می‌گوید: قبل از خرداد ۸۸ آقای سولانا به رهبر انقلاب نامه نوشت و اعلام آمادگی کرد با جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای کنار بیایند و بسیاری از خواسته‌های ما را عملی کنند و پیشنهاداتی نیز مطرح کرده بودند اما بلافاصله بعد از قضیه انتخابات ۸۸، قرارهایشان را عقب انداختند و پیش خود گفتند ببینیم این جریان موجب چه اتفاقاتی می‌شود.

* تحریم‌ها محصول فتنه ۸۸ است

«این جریان ادامه پیدا کرد تا اینکه مردم با حضور حماسی خود در پایان سال و در تاریخ ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ خط بطلانی بر فتنه کشیدند، قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت در خرداد ۸۹ تصویب و تحریم‌ها علیه ایران آغاز شد؛ تحریم‌ها محصول فتنه ۸۸ است.

وی در ادامه به نامه سران فتنه به سران کشورهای غربی و مکالمه تلفنی مهدی هاشمی و نیک‌آهنگ کوثر اشاره می‌کند و می‌گوید: بعدها اسنادی به دست آمد که آقایان سران فتنه و جریان مرتبط با اصلاحات با کشورهای غربی مکاتبه کرده و نوشتند اگر شما می‌خواهید جمهوری اسلامی عقب‌نشینی کند، تحریم‌هایی علیه این کشور وضع کنید، اینها دنبال این بودند که غربی‌ها را به این میدان بکشانند و اگر ما اکنون بعد از ۶ سال از تحریم رنج می‌بریم، محصول جریان فتنه ۸۸ است.

* نیروی انتظامی در اغتشاشات خیابانی به کسی شلیک نکرد

سردار نجات در ادامه گفتگو با ارس به تشریح سایر خسارات مادی و معنوی که اغتشاش‌ها و آشوب‌های ۸۸ به کشور تحمیل کرد پرداخت:

«در جریان این فتنه بیش از بیست و چند نفر کشته شدند، بسیاری از این افراد تماشاگرانی بودند که در اغتشاش حضور نداشتند، این خون‌ها به گردن کیست؟ به گردن آنهایی است که مردم را به خیابان آوردند و نتوانستند کنترل کنند.»

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه هیچ کدام از افراد نیروی انتظامی بر اساس دستور، مجاز به حمل سلاح گرم نبودند و تنها تعداد معینی با سلاح ساچمه‌ای در جای مشخصی حضور داشتند، اظهار می‌دارد: همه افراد نیروی انتظامی که در خیابان بودند با سپر و باتوم حضور داشتند، اگر بسیجی هم کمک می‌کرد با سپر و باتوم بود. لذا نیروی انتظامی در اغتشاشات خیابانی به کسی شلیک نکرد، مگر اینکه کسی از دیوار پایگاه بسیج که یک مکان نظامی است بالا برود و آنجا را به آتش بکشد که حکم تیر برای تعرض به مراکز نظامی مشخص است و مرجع قضایی هم اجازه استفاده از سلاح را می‌دهد.

* چگونه می‌شود این همه ظلم و خیانت را فراموش کرد؟

وی ضدانقلاب را عامل اصلی کشته‌شدن افراد بیگناه عنوان می‌کند و می‌گوید: یا افراد ضدانقلاب یا کسانی با برنامه‌ریزی قبلی به اینها شلیک کردند، خون کشته‌شدگان به گردن افرادی است که مردم را به خیابان‌ها کشیدند و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی طی ۸ ماه به کشور تحمیل کردند، چگونه می‌شود این همه ظلم و خیانت به نظام را فراموش کرد؟

کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود/ موسوی و کروبی به دنبال فتنه دوم بودند
* دلایل گستردگی فتنه

سردار نجات در ادامه به تشریح علل گستردگی فتنه می‌پردازد:

«فتنه ۸۸ فتنه‌ای بزرگ و گسترده بود، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری هم آن را بزرگترین حادثه‌ای می‌دانند که بعد از انقلاب تاکنون اتفاق افتاده و حتی از قضیه جنگ تحمیلی و منافقین هم مهم‌تر و گسترده‌تر بوده است. علت این امر این است که سردمداران فتنه یا حامیان آنها افرادی بودند  که زمانی جزو بزرگان نظام محسوب می‌شدند؛ یکی از این افراد نخست‌وزیر ۸ سال ریاست جمهوری مقام معظم رهبری بود، یکی از این افراد چندین سال ریاست مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار بود، یکی از حامیان فتنه ۸ سال رئیس‌جمهور کشور ما بود و یکی دیگر از حامیان این جریان ۸ سال رئیس‌جمهور، ۸ سال رئیس مجلس و مدت‌ها رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، برخی از این افراد با چند واسطه منتسب به بیت امام هستند و اینها دلایلی است که فتنه را بسیار پیچیده کرد.

* بدنه همراه فتنه‌گران بعد از خطبه‌های ۲۹ خرداد رهبری ریزش شدیدی کرد

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به سخنرانی بسیار مهم مقام معظم رهبری در نمازجمعه ۲۹ خرداد ۸۸ تصریح می‌کند: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در راهپیمایی روز ۲۵ خرداد شرکت کردند، اما بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد در نماز جمعه که از همین افراد (موسوی، کروبی، هاشمی) تجلیل کردند و با زبانی زیبا از آنها خواستند به فتنه و اردوکشی خیابانی پایان دهند؛ اکثر آنهایی که با نظام بودند ریزش کردند و در راهپیمایی ۳۰ خرداد جمعیتی کمتر از ۶۰-۷۰ هزار نفر و واقعاً به قصد درگیری آمده بودند.

«بیش‌ترین درگیری در روز ۳۰ خرداد ۸۸ مشاهده می‌شود که مردم به دعوت مجمع روحانیون مبارز آمده بودند و چون آنها بسیار دیر مراسم را لغو کردند خبر به مردم نرسید.»

* موسوی بزرگترین ضربه را به جبهه اصلاحات زد

وی معتقد است میرحسین موسوی بزرگترین ظلم را به جریان اصلاحات کرده و در توضیح این سخن می‌گوید: آرای مهندس موسوی در انتخابات ۸۸، ۳۳ درصد بود؛ یک ماه بعد از فتنه و در یک نظرسنجی با این سوال که آیا دوباره در صورت انتخابات به موسوی رأی می‌دهید، به ۲۰ درصد رسید. بعد از ۹ دی ۸۸ نیز تنها ۹ درصد کسانی که در انتخابات به موسوی رای دادند، حاضر بودند باز هم او را انتخاب کنند.

«اگر اصلاح‌طلبان آدم‌های عاقلی باشند درمی‌یابند که میرحسین موسوی بزرگ‌ترین ظلم را به آنها کرد. جریان اصلاحات می‌توانست بگوید من ۳۳ درصد رأی دارم و با این ۳۳ درصد می‌توانستند یک ائتلاف بزرگ حزبی تشکیل دهند و خود موسوی هم مسئول حزب شود و در موضع مظلومیت کار تشکیلاتی کنند و در انتخابات بعد شرکت حضور داشته باشند، ولی بعد از اغتشاشات و آشوب‌های ۸۸ حزب مشارکت و سازمان مجاهدین  به‌عنوان احزاب مخل امنیت ملی منحل شدند و بسیاری از سران آنها دستگیر و به ۵ تا ۱۰ سال زندان محکوم شدند، میرحسین موسوی و دوستانش موقعیت اجتماعی اصلاح‌طلبان را از بین بردند.»

* رهبری به موسوی گفت جنس تو با ضدانقلاب فرق دارد

سردار نجات در ادامه گفتگوی خود با فارس، مدیریت مقام معظم رهبری در بحران فتنه را داهیانه، اسلامی، پدرانه و مقتدرانه خواند و گفت: وجهه‌ پدرانه و جذب مقام معظم رهبری بر همه وجوه دیگر ایشان برتری دارد. ایشان فردای روزی که موسوی به نتایج  اعتراض کرد، وی را خواستند و گفتند جنس تو با جنس ضد انقلاب فرق دارد و اگر اعتراض داری در چارچوب قانون اعلام کن، عین این پیام را برای کروبی و دیگران هم فرستادند. بعد وقتی دیدند اینها ادامه می‌دهند با ستادهای اینها جلسه گذاشتند و گفتند هر کدام ۳ نماینده بفرستید تا من با اینها جلسه بگذارم.

* نماینده موسوی تقلب در انتخابات را رد کرد

جالب این است که آقای آخوندی به عنوان یکی از نمایندگان آقای موسوی در آن جلسه به رهبری گفت: من سال‌ها برگزار کننده انتخابات بودم و جابجایی و تقلب ۱۰ میلیون رای امکان ندارد.

بعدها تاج‌زاده هم در زندان گفت: من به عنوان کسی که معاون سیاسی وزیر کشور بودم می‌گویم که چنین میزان تقلبی امکان ندارد و  شورای نگهبان می‌تواند نهایتا فقط یک میلیون رأی را جابه‌جا کند و بارها در جلسات خصوصی اعتراف کردند تقلب به این شکل و وسعت امکان ندارد.

معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: در آن جلسه، رهبری حرف و اعتراضات آنها را شنیدند و مهلت اعتراض به شورای نگهبان را تمدید کردند و ۳ نفر را هم از جانب خود در شورای نگهبان مأمور کردند و به این شورا دستور دادند اگر لازم شد یک سوم صندوق‌ها را با حضور نمایندگان افراد معترض بازشماری کنید، چنین چیزی سابقه ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جمعیت معترض را از ضدانقلاب جدا کردند، تصریح می‌کند: ماه رمضان سال ۸۸ و در دیداری که دانشجویان خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند، یک دانشجو سؤالی مطرح کرد و به معترضین نسبت منافق داد اما مقام معظم رهبری فرمودند: به مجرد اینکه یک عده اعتراض دارند، نباید این اصطلاحات را به کار ببرید، اینها معترض هستند لکن معترضینی که اشتباه کردند.

* رهبری فرمودند اهانت روز عاشورا کار ضدانقلاب بود نه فتنه‌گران

سردار نجات ادامه می‌دهد: بعد از جریان روز عاشورا ایشان به نهادهای امنیتی پیام دادند که جریان عاشورا کار ضدانقلاب بود، نه فتنه‌گران و بعد تعبیر کشتی نجات به کار بردند و گفتند انقلاب ما کشتی نجات است و از اینها خواستند به این کشتی بپیوندند و در ضمن تاکید کردند اگر کسی نخواست ما دیگر نمی‌توانیم کاری بکنیم.

* حصر موسوی و کروبی به خاطر فتنه ۸۸ نیست

معاون فرهنگی سپاه در ادامه گفتگو به دلایل حصر موسوی و کروبی و تداوم آن اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: میرحسین موسوی و کروبی تا ۱۸ ماه بعد از فتنه ۸۸ آزاد بودند و هیچ ارگان قضایی به دلیل اینکه مسئولان کشور بودند، تعرضی به آنها نکرد، میرحسین موسوی به‌طور آزادانه تا بهمن ۸۹ اطلاعیه می‌دهد و تا آن زمان مردم را به اعتراض فرا می‌خواند و می‌گوید که هر یک نفر یک رسانه و عملاً به دنبال براندازی است ولی نظام با او کاری ندارد.

وی با رد این مطلب که علت حصر موسوی و کروبی فتنه ۸۸ است، می‌گوید: بعد از جریان بیداری اسلامی، جریانی آمریکایی در سوریه راه افتاد که می‌خواستند الگوی جعلی بیداری اسلامی را در سوریه ایجاد کنند و مقاومت اسلامی را هم تحت‌الشعاع قرار دهند.

«مصطفی تاج‌زاده از زندان به تروریست‌هایی که در سوریه کشتار می‌کنند نامه نوشت و گفت: شما همان حرفی را می‌زنید که ما می‌زنیم و ما پشت شما هستیم و مانند شما معترضیم.»

* موسوی و کروبی به دنبال فتنه دوم بودند

وی ادامه داد: بعد از ۲۲ بهمن ۸۹، جریانی ضدانقلابی راه افتاد و فراخوانی خطاب به مردم صادر کرد که ۲۵ بهمن ماه و مانند مردم سوریه به خیابان‌ها بیایند؛ VOA و BBC و سایت‌های ضدانقلابی این فراخوان را پوشش دادند و  موسوی و کروبی هم ۲۵ بهمن مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند و  می‌خواستند فتنه دومی راه بیندازند و بگویند ما یک جریان بیداری اسلامی مانند سوریه هستیم.

سردار نجات علت اصلی حصر سران فتنه را  فراخوان ۲۵ بهمن ۸۹ که منجر به آمدن ۴-۳ هزار نفر به خیابان شد عنوان می‌کند و اظهار می‌کند: اینها به خاطر فتنه دومی که می‌خواستند بعد از ۸۸ می‌خواستند برپا کنند و مصطفی تاج‌زاده هم از زندان آن را حمایت می‌کرد به حصر رفتند.

* حصر سران فتنه با درخواست قوه قضائیه و موافقت شورای عالی امنیت ملی بود

معاون فرهنگی سپاه در واکنش به کسانی که ادعا می‌کنند این حصر غیرقانونی است می‌گوید: حصر اینها به درخواست قوه قضائیه و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی است؛ مرجع قانونی قوه قضائیه است و رئیس قوه قضائیه هم که یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است از شورا درخواست حصر سران فتنه را می‌کند و شورا نیز این طرح را تصویب کرده و سران فتنه محصور شدند؛ شما به هر مرجع امنیتی- قضایی بگویید این موضوع را عین قانون می‌داند.

 

کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود/ موسوی و کروبی به دنبال فتنه دوم بودند

وی در ادامه می‌‌افزاید: در دنیا انواع و اقسام محاکمه وجود دارد، یک محاکمه منجر به اعدام می‌شود، یک محاکمه منجر به زندان می‌شود، به برخی متهمین دستبند یا پابند الکترونیک می‌زنند و می‌گویند از این محدوده خارج شوید و در برخی اوقات نیز مجازات حصر برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

* نظام بالاترین لطف را به سران فتنه کرد/ سران فتنه در خانه‌ای مجلل نگهداری می‌شوند

سردار نجات با تاکید بر این مطلب که نظام بیشترین لطف را به این افراد کرده است تصریح می‌کند: سران فتنه در خانه‌ای مجلل نگهداری می‌شوند، کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود، همه جای دنیا حکم چنین افرادی اعدام بود.

معاون فرهنگی سپاه حضور مردم در ۹ دی را حادثه‌ای غیر قابل مقایسه با دیگر حوادث می‌داند: این حضور در مقیاس محدودتری در ۲۳ تیر ۷۸ و پس از سخنرانی حضرت آقا در خصوص حادثه کوی دانشگاه که هم از دانشجویان دفاع کردند و هم از تخریب دانشگاه اعلام انزجار کردند اتفاق افتاد.

* هیچ کس تصور چنین جمعیتی را در ۹ دی نداشت

در جریان ۹ دی هم تصور این بود که یک جمعیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفری می‌آیند و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چنین جمعیت عظیمی جمع شوند.

وی عواملی را که سبب تجمع عظیم مردم در ۹ دی ۸۸ شد چنین برمی‌شمرد:

«مردم در طول ۸ ماه پس از خرداد از چند چیز به شدت ناراحت و آزرده بودند. اول اهانت به امام حسین(ع) و حضرت امام(ره)، دوم لجاجت و پافشاری بیش از اندازه جریان‌های فتنه‌گر بر ادعاهای باطل خود و سوم لحن مظلومانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد.

بسیاری از افرادی که به راه‌پیمایی ۹ دی آمده بودند در انتخابات به موسوی و کروبی رأی داده بودند و این حماسه و حضور در بی‌نظیر بود، این خصوصیت خوب مردم ما و بصیرت آنها را می‌رساند.»

* عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای و تندروهای اصلاحات تغییری نکرده است

سردار نجات در ادامه مصاحبه به بررسی عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌پردازد و معتقد است روزنامه‌های زنجیره‌ای یک بار در فتنه سال ۷۸ امتحان بدی را پس داده‌اند:

«اتفاقی که نیفتاده بود تیتر کردند و نوشتند «به پا خیز برادر، برادرت کشته شد» و «لطفاً جنازه‌های شهدای ما را پس دهید» و این در صورتی بود که هیچ دانشجویی کشته نشده و تنها یک سرباز سپاه که به دنبال برادرش رفته بود تیر خورد.این تیترها سروصدای زیادی برپا کرد و این روزنامه‌ها درست مطابق پازل آمریکایی پیش رفتند.

معاون فرهنگی سپاه عملکرد این روزنامه و احزابی مانند مشارکت و مجاهدین را سبب گسترش فتنه به مدت ۸ ماه عنوان می‌کند و می‌گوید: عملکرد آنان تغییری نکرده است، اکنون هم اگر نگاه کنید می‌بینید هر روز با یک عنوان دروغ‌پردازی می‌کنند و حادثه و جریان کوچکی را که ممکن است به وحدت کشور لطمه بزند، برجسته می‌کنند.

وی جریان اصلاحات تندرو را  متهم به حمایت از جریان برانداز، شورش علیه دموکراسی، عبور از قانون می‌داند و تاکید می‌کند: جریان اصلاحات متهم به بر بهم زدن امنیت ملی و زمینه‌سازی برای تحریم‌هاست.

* جریان اصلاحات با چه رویی می‌خواهد به صحنه برگردد؟

سردار نجات با انتقاد شدید از فعالیت دوباره برخی احزاب منحل شده تصریح می‌کند: دو حزب مشارکت و مجاهدین در فتنه ۸۸ آتش‌بیار معرکه بودند، دادگاه اینها را منحل کرد. چرا باید جرأت کنند و در قالب یک حزب جدید دوباره نام‌نویسی کنند؟ جزو شورای مرکزی احزاب  و در انتخابات فعال شوند؟

نمی‌دانم جریان اصلاحات به چه رویی می‌خواهد بدون اظهار برائت از فتنه و عذرخواهی از مردم به صحنه انتخابات برگردد.

* انتخابات آینده آزمون مهمی برای وزارت کشور و شورای نگهبان است

وی انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آزمون بسیار مهمی برای وزارت کشور و شورای نگهبان خواند: وزارت کشور باید ثابت کند چقدر به قانون اساسی پایبند است، برخی از این افراد فتنه کردند و کشور را به ناامنی کشیدند و نشان دادند قانون را قبول ندارند. اگر هیأت‌های اجرایی در بررسی‌های خود این موارد را در نظر بگیرد، معلوم می‌شود به قانون پایبند است.

«یکی از مطالبات جدی مردم به‌خصوص آنهایی که دنبال امنیت کشور، برگزاری یک انتخاب سالم و اجرای قانون و مردم‌سالاری دینی هستند، این است که در رابطه با جریان فتنه‌گر و حامی فتنه‌گر به مُرّ قانون عمل و افراد مساله دار را رد صلاحیت کنند.

مطالبه مردم از شورای نگهبان نیز نظارت است، اگر وزارت کشور به وظیفه قانونی خود عمل نکرد شورای نگهبان باید عمل کند و نباید بگذارد مجلسی که عصاره کشور است، توسط افراد نفوذی همراه با ضد انقلاب، اشغال شود.»

* کارگزاران بیت‌المال را حراج کرد

معاون فرهنگی سپاه خصوصیت بارز فتنه را طغیان اشرافیت علیه جمهوریت می‌داند و می‌گوید: یک نفر از سردمداران فتنه از طبقه پایین شهر نیست، کارگزاران یکی از جریانات سردمدار و فعال در فتنه است که بیت‌المال را حراج کردند، ۱۵-۱۰ شرکت دارند و سهامدار بسیاری از شرکت‌هایی هستند که در دوره خاتمی و هاشمی به‌دست‌شان رسید. تیراژ روزنامه‌های زنجیره‌ای متعلق به این حزب بین ۲ تا ۵ هزار نسخه است که  نصفش مرجوعی است و آگهی تجاری هم ندارد، هر روزنامه‌ای با این خصوصیت، حداقل سه، چهار میلیارد تومان در سال هزینه دارد. هزینه این از کجا می‌آید؟

بسیاری از هیأت تحریریه‌های این روزنامه‌ها در حال حاضر با بی‌بی‌سی و رادیو فردا کار می‌کنند، حسین باستانی، عیسی سحرخیز، محسن کدیور و رجبعلی مزروعی، مسیح علی‌نژاد و فاطمه حقیقت‌جو از اعضای این جریان بودند.

* حامیان فتنه منتظر فرصت دوباره هستند

سردار نجات در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا بحث فتنه تمام شده است، می‌گوید: در روز ۹ دی مردم فتنه را جمع کردند و به وظیفه‌ای که بر عهده آنان بود عمل کردند؛ ولی افرادی از حامیان فتنه‌گران از زیر قانون در رفتند و ما هم اطلاعاتی داریم که آنان منتظر فرصتی برای برپایی فتنه دیگر هستند و به مجرد دیدن ضعفی از نظام دوباره فعال می‌شوند.
انتهای پیام/م