شایسته نیست چند نفر اراذل‌واوباش فرهنگ مردم سرخس را زیر سؤال ببرند/ متخصصان پیشکش؛ پزشک عمومی گاهی در بیمارستان سرخس نداریم!
شایسته نیست چند نفر اراذل‌واوباش فرهنگ مردم سرخس را زیر سؤال ببرند/ متخصصان پیشکش؛ پزشک عمومی گاهی در بیمارستان سرخس نداریم!
امام‌جمعه سرخس گفت: در شان مردم سرخس نیست با این همه امکانات، برخوردار از نیازهای اولیه بهداشت و درمان نباشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل حقیقت آمریکا بدون روتوش نشان داد و نشان داد که شاید لحن‌ها متفاوت باشد اما حقیقت و باطن آمریکا دشمنی است.

 

دولتمردان آمریکایی‌ها مانند یک شخص زخم‌خورده هستند

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه حقیقت آمریکا این است که با اسلام و انقلاب اسلامی مخالف‌اند، اظهار کرد: مَثَل دولتمردان آمریکایی‌ها مانند یک شخص زخم‌خورده است، آمریکایی‌ها زخم‌خورده‌اند و علت مطالبی که رئیس‌جمهور آمریکا از روی عصبانیت و عدم کنترل در سازمان ملل گفت، شکست‌هایی است که در منطقه غرب آسیا خورده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: امروز سیاست‌هایی که آمریکایی‌ها چندین سال برنامه‌ریزی کرده بودند برای اینکه جلوی قدرت نظام اسلامی و صدور انقلاب اسلامی را بگیرند با شکست مواجه شده است.

وی افزود: این چرندیات رئیس‌جمهور آمریکا بر خواسته از عصبانیت ناشی از شکست فاحش است و از اینکه ایران در منطقه حرف اول را می‌زند.

 

پاسداران رشید نظام اسلامی در سوریه، لرزه بر اندام اسرائیلیها انداخته‌اند

خطیب جمعه سرخس بابیان اینکه فریاد زدن امروز رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر دردی است که از شکست‌ها می‌کشد، گفت: درد آمریکایی‌ها از این است که امروز وجود پاسداران رشید نظام اسلامی در سوریه را اسرائیلی‌ها حس می‌کنند و لرزه بر اندام اسرائیلی‌ها افتاده است وقتی این مستشاران ایرانی را می‌بینند و خطر را حس می‌کنند و ناراحتی آن‌ها ناشی از این موفقیت‌های نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ گفت: امروز کار ما آسان‌تر است زیرا بر همگان فرمایش مقام معظم رهبری روشن شد که باید به آمریکا بی‌اعتماد باشیم.

 

وی با تشکر از مواضع اخیر رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: این مواضع باید چند سال گذشته گرفته می‌شد، چند سالی که وقت ملت ایران گرفته شد باید علیه آمریکایی‌ها این مواضع گرفته می‌شد و نباید به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کردند.

 

منجی اقتصاد کشور خود ملت ایران هستند

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که آمریکایی‌ها پیمان‌شکن هستند، گفت: منجی اقتصاد کشور بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری خود ملت ایران هستند و این‌گونه نیست که آمریکایی‌ها با تهدید به تحریم ملت را مجبور کنند که در موضوعات مختلف با آمریکایی کنار بیایند و سازش کنند.

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: امروز بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری نباید پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض کرد و منظور از پای قدرتمند همین جوانان مؤمن و متعهد است.

 

وی افزود: منظور از پای قدرتمند همین ذخایر بی‌شماری است که در اقصی نقاط کشور پهناورمان وجود دارد، منظور همین ظرفیت‌های درونی، تکیه به قدرت ایمان و روحیه انقلابی گری در بین مسئولان است.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید یک هیئت اندیشه‌ورز از طرف خبرگان رهبری برای ارزیابی قوا تشکیل شود تا مشخص کند که چقدر مسئولان کشور انقلابی کار می‌کنند نشان از این است که روحیه انقلابی در بین مسئولان تضعیف شده است.

 

مشکل‌گشای مشکلات کشور حاکمیت روحیه انقلابی است

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر روحیه انقلابی گری اظهار کرد: مشکل‌گشای مشکلات کشور حاکمیت روحیه انقلابی است؛ روحیه‌ای که خستگی نمی‌فهمد و تعهد اهل ایمان در او موج می‌زند و باید به دنبال این روحیه در کشور باشیم.

 

وی اضافه کرد: روحیه انقلابی باید پای‌کار بیاید و رمز عبور از مشکلات همین روحیه انقلابی گری است و باید در مقابل مشکلات و دشمنان با همین روحیه ایستاد.

 

خطیب جمعه سرخس عنوان کرد: مرز ایستادن در مقابل دشمنان بر اساس آیات قرآن کریم تا زمانی است که دیگر فتنه و فتنه‌انگیزی نباشد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ گفت: مبارزه تمام نشده است و مبارزه انقلابی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی ادامه دارد و باید جوانان مؤمن ما ایستادگی کنند تا زمانی که فتنه و فتنه‌انگیزی نباشد.

 

شعار مرگ بر آمریکا تمام نمی‌شود

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: تا زمانی که درصحنه روزگار یک عده انسان مظلوم‌اند و در حق آن‌ها خیانت می‌شود مانند مردم مظلوم میانمار، مردم آواره سوریه، مردم مظلوم عراق و بسیاری دیگر از کشورها و ظالمینی هستند که ظلم می‌کنند شعار مرگ بر آمریکا تمام نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ظالمان در سازمان ملل تحت عنوان مصلح شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز یمنی که در مقابل آل خبیث سعود ایستادگی می‌کند به‌عنوان پایمال‌کننده حقوق بشر معرفی می‌شود و آل سعودی که دلارهای نفتی و پول ملتش را به آمریکا هدیه می‌دهد به‌عنوان مصلح معرفی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ گفت: وعده الهی است که اگر با اعتقاد راسخ به پروردگار، ایستادگی کنیم و از طواغیت زمان اجتناب کنیم مطمئناً در این مبارزه پیروز حقیقی اهل حق خواهند بود.

 

امروز از آمریکا و اسرائیل چه کسی یزیدی‌تر است؟!

خطیب جمعه سرخس تصریح کرد: در این زمان و برهه که پیمان‌شکنی آمریکا برای کسانی که شک داشتند، آشکارتر شده است زمان مناسبی است تا در یک جبهه قرار بگیریم و آیه «وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» را با مشت محکم در صفوف به‌هم‌پیوسته مسئولان و مردم این مبارزه را ادامه بدهیم و این خباثت آمریکا را باید با صراحت تبیین کنیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ اذعان کرد: اگر فرمایشات اباعبدالله الحسین نصب العین سیاستمداران ما باشد دیگر نیاز نیست زمان بگذرد تا برخی چیزها روشن شود؛ امام حسین فرمودند «هرکسی که مثل من حسین است با هرکسی که مثل یزید است بیعت نخواهد کرد»؛ امروز از آمریکا و اسرائیل چه کسی یزیدی‌تر است؟!

 

وی افزود: ما که پیرو مکتب امام حسین علیه الاسلام هستیم باید راهی که امام حسین ترسیم کرده را ادامه بدهیم.

 

شایسته نیست چند نفر اراذل‌واوباش فرهنگ مردم سرخس را زیر سؤال ببرند

امام‌جمعه سرخس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تقاضای مردم از مسئولان نظامی و انتظامی گفت: مردم از مسئولان نظامی و انتظامی می‌خواهند تا با اخلال گران نظم و امنیت برخورد جدی صورت بگیرد؛ شایسته نیست چند نفر اراذل‌واوباش فرهنگ مردم را زیر سؤال ببرند و در موضوع امنیت شهرستان اخلال ایجاد کنند و کسی به این‌ها چیزی نگوید.

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: آن چیزی که از ناحیه مردم مطرح می‌شود و درخواست می‌شود بحث برخورد جدی، باصلابت و با قاطعیت با این اخلال گران است.

 

متخصصان پیشکش؛ پزشک عمومی گاهی در بیمارستان سرخس نداریم!

وی در ادامه با اشاره به نبود پزشک عمومی در تنها بیمارستان شهرستان گفت: از مسائل مهم و کلیدی ما انسان‌ها مسئله بهداشت و درمان است؛ وزیر بهداشت در سال گذشته به سرخس آمد و قرار شد تعدادی متخصص به شهرستان بیایند، متخصصان پیشکش، ما متخصص که نه بلکه پزشک عمومی گاهی در بیمارستان لقمان نداریم و مردم با مشکل مواجه می‌شوند و مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر این مسئله باشند.

 

امام‌جمعه سرخس در پایان گفت: در شان مردم سرخس نیست با این همه امکانات، برخوردار از نیازهای اولیه بهداشت و درمان نباشند.

انتهای پیام/ع