مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن نیازمند کار تشکیلاتی است
مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن نیازمند کار تشکیلاتی است
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: امروز برای مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن باید یک صدایی و کار تشکیلاتی همچون دفاع مقدس صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در آستانه فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس جمعی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و امامان جماعت سرخس صبح امروز با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این دیدار اظهار کرد: هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در بقای آن خون مطهر امام حسین علیه‌السلام به کمک ملت ما آمد.

وی افزود: هر جا عبادت باشد، جنگ هم است؛ در مساجد محراب داریم یعنی مسجد ما هم محل عبادت و هم محل حرب است و این دو جداپذیر نیستند.

امام جمعه سرخس بیان کرد: هجرت تاریخی امام رضا علیه‌السلام به ایران اسلامی زمینه ساز انقلاب اسلامی ما شد و آن حضرت با هجرت به ایران بذر محبت اهل بیت علیهم‌السلام را در دل ایرانیان کاشت.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه روحانیون ما در خط مقدم پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: بعد از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد، بال مهم نهاد مقدس بسیج و سپاه در کنار روحانیت قرار گرفت و انقلاب ما با این دو بال مهم جنگ را نیز اداره کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ما کاملا مردمی اداره شد و در پشت جبهه نیز این مردم بودند که به کمک رزمندگان آمدند و این شور و وحدت دفاع مقدس ما را به پیروزی رساند.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های دفاع مقدس شخصیت‌ جهانی همچون سردار سلیمانی بود که مرام و رفتار او تبدیل به مکتب شد.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه وضعیت امروز ما وضعیت جنگی است و باید آرایش جنگی بگیریم، تصریح کرد: این وضعیت جنگی نیازمند کار تشکیلاتی است.

وی عنوان کرد: یک صدایی و با هم حرکت کردند، جنگ ما را به پیش برد و امروز هم در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید کاری مانند دفاع مقدس صورت گیرد.

امام جمعه سرخس بیان کرد: متاسفانه دروازه‌های تهاجم دشمن در فضای مجازی در دولت قبل به روی جوانان ما گشوده شد و امروز موشک باران تهاجم فرهنگی دشمن را در فضای مجازی شاهد هستیم.

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس نیز در این دیدار اظهار کرد: در طوفان تبلیغات دشمن بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان یاد و نام سیدالشهدا زنده است.

وی بیان کرد: تکلیف اقشار جامعه و به ویژه فعالان فرهنگی و انقلابی این است که یاد و خاطره شهادت و ایثارگری را در نسل‌های سوم و چهارم زنده نگه دارند و این درس دفاع مقدس و اربعین است.

فرمانده سپاه سرخس تصریح کرد: محل اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل از مکانی به نام مسجد بود و مسجدی که در زمان جنگ بود، مسجد در تراز انقلاب اسلامی بود.

آذرکیش عنوان کرد: امروز دفاع مقدس و مسجد ما باید انقلابی باشد و نگاهشان به محرومیت‌ها باشد و این با کار تشکیلاتی و جبهه‌ای امکان پذیر است.

وی ادامه داد: اساس نظام تعلیم و تربیت ما در انقلاب اسلامی کار تشکیلاتی است و حتی جبهه ما در دفاع مقدس کار تشکیلاتی انجام داد.

فرمانده سپاه سرخس اضافه کرد: نگاه ما در برنامه‌های مسجد که خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی است باید کار تشکیلاتی باشد.

آذرکیش در پایان گفت: بیش از ۱۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس امسال در شهرستان سرخس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/