مسئولان عهدنامه مالک اشتر را بخوانند/ آیت الله طبسی در فتنه ۸۸ مانند یک دژ مستحکم در کنار رهبری ایستادند
مسئولان عهدنامه مالک اشتر را بخوانند/ آیت الله طبسی در فتنه ۸۸ مانند یک دژ مستحکم در کنار رهبری ایستادند
رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشهد در مراسم یادبود آیت الله طبسی در شهرستان سرخس گفت: بعد از فتنه 88 که ستون انقلاب مورد تهدید قرار گرفت، آیت الله طبسی مثل یک دژ مستحکم در کنار رهبری ایستادند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز مراسم یادبود خادم خورشید آیت الله عباس واعظ طبسی در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان سرخس برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: حرم امام رضا علیه السلام مورد احترام تمام مردم عالم بوده و فقط به مسلمانان و شیعیان اختصاص ندارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید از خودمان این سوال را بپرسیم که کدام الگوی رفتاری را برای خودمان انتخاب کنیم، افزود: بهره مندی ما از محضر امیر المومنین علی علیه السلام و نهج البلاغه بسیار ناچیز است.

 

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشهد بیان داشت: امروز فرمایشات علی بن علی ابیطالب علیه السلام در دست ما است و باید از خودمان سوال کنیم که چقدر به آن مراجعه کرده ایم.

 

مهدوی مهر با با بیان اینکه بسیاری از اشتباهات ما در مدیریت به خاطر جهل ما است، ادامه داد: مسئولان عهدنامه مالک اشتر را بخوانند و از علمای شهرشان بخواهند که فرازهایی از آن را برایشان تبیین کنند.

 

وی اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب امروز توفیقی دارند به دلیل عمل به نهج البلاغه و نامه حضرت امیر المومنین علی علیه السلام به مالک اشتر است.

 

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشهد در ادامه به مدیریت آیت الله طبسی در آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: از زمان مدیریت ایشان در آستان قدس رضوی فضای حرم مطهر رضوی از ۵۷ هزار متر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر افزایش یافت.

 

مهدوی مهر عنوان کرد: امروز بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام ۲۵ هزار خادم افتخاری دارد.

 

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی جهان و مرکز سرمایه کشور است، ادامه داد: آیت الله طبسی ابتدا به عمران و آبادانی حرم مطهر رضوی و آستان قدس رضوی پرداختند و بعد به دنبال جذب بودجه رفتند.

 

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشهد تصریح کرد: وقتی مردم دیدند که حرم دارد می جوشد و با مدیریت آیت الله طبسی در حال توسعه و آبادانی است، خودشان برای کمک به ساختن و ساز حرم مطهر رضوی پیش قدم شدند.

 

مهدوی مهر به ساده زیستی آیت الله طبسی اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود این ثروت عظیم اگر به زندگی شخصی آیت الله طبسی نگاهی داشته باشیم، ایشان در همان خانه ساده ای زندگی می کردند که قبل از انقلاب در آن ساکن بودند و این نشان می دهد که زندگی شخصی ایشان هیچ توسعه ای نداشته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از فتنه ۸۸ که ستون انقلاب مورد تهدید قرار گرفت، آیت الله طبسی مثل یک دژ مستحکم در کنار رهبری ایستادند و به فتنه گران اعلام کردند که اگر از کارتان دست برندارید، حسابتان از انقلاب جدا می شود.

 

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشهد در پایان گفت: امروز مسئولان ما باید مانند آیت الله طبسی، منشا آبادانی و عمران در جمهوری اسلامی ایران باشند.

انتهای پیام/