رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعد از مذاکرات لوزان نه تنها همه جناحهای سیاسی، بلکه مسؤلان وزارت خارجه هم که به اقتضای شغلشان خیلی با احتیاط حرف می زنند صریحاً بر دروغگویی و غیر قابل ا عتماد بودن امریکا تاکید می کنند.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار نقدی در افتتاحیه کارگاه آموزشی سرمربیان صالحین اقشار بسیج که با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از اساتید و سرمربیان نظام تربیتی بسیج سراسر کشور امروز در مشهد مقدس آغاز شد طی سخنانی اظهار داشت: مهمترین دستاورد مذاکرات لوزان این بود که کل ملت ایران، بویژه جناح های سیاسی را روی این مساله که آمریکایی ها بشدت دروغگو حیله گر و غیر قابل اعتمادند به اجماع رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ارائه فکت شیت آمریکایی به محض قرائت بیانیه در لوزان ادامه داد: انتشار اسناد دروغین و از پیش آماده شده در مدت بسیار کوتاهی بعد از مذاکرات و اظهارات رییس جمهور و سایر مقامات امریکایی خوشبین ترین افراد و جناح های کشور را به این واقعیت رساند که  دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.

 وی اظهار داشت: اینکه مقامات وزارت خارجه و شخص وزیر محترم این روزها نه  تنها در جلسات و نشست های تخصصی بلکه کرارا در رسانه ها بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تاکید می کنند، یک دستاورد بزرگ محسوب می شود. در حقیقت ما یک قدم به هدف نرمش قهرمانانه  که شناخت ماهیت اصلی دشمن است نزدیکتر شده ایم.

سردرا نقدی افزود: سخنان رییس جمهور محترم و سایرمقامات رسمی کشور در مقابل دروغ پردازی های امریکا آنها را رسوا کرد و نشان داد آمریکایی ها آنقدر مستکبر و خود خواه هستند که حاضر نیستند برای منافع بلند مدت خودشان حتی  امتیازات کوچک و کوتاه مدت بدهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به سخنان حکیمانه و بسیار دقیق امام خامنه ای خاطر نشان کرد: سخنان امام خامنه ای عزیز تمام رشته های دروغ اوباما را پنبه کرد ونشان داد پشت ظاهر فریبنده پیام نوروزی دادن و سفره هفت سین انداختن در کاخ سفید، چه نیت های پلیدی نهفته است.

 وی در ادامه اظهار داشت: طبیعتاً باید امریکا از این شکست های تلخ درس عبرت بگیرد، ولی روحیه استکباری مانع این درس گیری خواهد شد و شاهد آن خواهیم بود که مقامات کشورمان بعد از شروع دور جدید مذاکرات بسیار بیش از این، از غیر قابل اعتماد  بودن آمریکا سخن خواهند گفت.

سردار نقدی تأکید کرد: اگر قرار بود آمریکا از حوادث و شکست ها عبرت بگیرد، شکست او درافغانستان بخاطر حمایت از طالبان کافی بود که در سوریه و عراق داعش و تکفیری راه نیاندازد.

وی گفت: اگر آمریکا اینقدر متکبر وخودخواه نبود و از شکست هایش عبرت می گرفت خواری و ذلت او بخاطر حمایت از صدام در تحمیل جنگ برای نابودی انقلاب اسلامی ایران کافی بود و امروز ارتش مفلوک آل سعود را برای سرکوب انقلاب اسلامی مردم یمن نمی فرستاد.

 سردار نقدی با اشاره به اینکه امریکا از شکستهای پی در پی در ویتنام ،ایران، لبنان، فلسطین، افغانستان و… هنوز این درس ساده را یاد نگرفته است تصریح: او هنوز یاد نگرفته که نمی شود با ارتش، بر اراده یک ملت غلبه کرد، هنوز نیاموخته که نمی شود با تنگ نظری دنیا را اداره کرد، هنوز نفهمیده که حیله ها و تزویرهای استعماری، تاریخ مصرفش تمام شده و نمی توان با دروغ کار را پیش برد،

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: ۳۶ سال شکست مستمر از ملت ایران به او حالی نکرده که نمی شود ملت بزرگ و با هوش ایران اسلامی را با فریب، بازی داد، ابر قدرتی که نتواند از حوادث درس بگیرد بزودی با سر به زمین خواهد خورد.

وی با تأکید بر آنکه حوادث سیاسی نباید ما را از اهداف و برنامه های اساسی باز دارد، افزود: ما باید حرکت بسوی ساخت یک نظام الگو را سرعت ببخشیم و همانگونه که امام خمینی ره فرمودند: “ماباید بدون توجه به غرب حیله گر و شرق متجاوز فارغ از دیپلماسی حاکم بر جهان در صدد تحقق فقه اسلامی برآییم ” ولازمه اصلی جامه عمل پوشیدن تربیت کادر های انقلاب است کاری که امروز در اینجا برای آن گرد آمده ایم.

سردار نقدی  در  پایان ضمن تاکید بر ضرورت تدوین فقه و اخلاق تخصصی  هریک از اقشار، امر به معروف و نهی از منکر را کلیدی ترین محور بیانات آغار سال رهبری  دانست و با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عرصه های تخصصی برای اصلاح جامعه و شکل گیری نظام الگو خط مشی های جدید سازمان بسیج در خصوص نظام تربیتی بسیج را تبیین کرد .

انتهای پیام/