مجوز فرآوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی سرخس صادر شد
مجوز فرآوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی سرخس صادر شد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از صدور مجوز فرآوری برنج در این منطقه خبر داد.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس احمد صادقی گلمکانی اظهار داشت: پس از گذشت ماه‌ها و در پی آزاد‌شدن ثبت سفارش برنج وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مجوز فرآوری و بسته بندی انواع برنج در این منطقه صادر شد.

وی ادامه داد: به‌دنبال مجوز سازمان توسعه تجارت درباره امکان ثبت سفارش برنج وارداتی، اعطای مجوز به شرکت‌های خواهان تاسیس واحدهای بسته بندی و فرآوری انواع برنج وارداتی آزاد شد.

گلمکانی اضافه کرد: با توجه به نیاز روزافزون منطقه آسیای میانه به واردات انواع برنج، زمینه واردات فله‌ای انواع برنج داخلی و خارجی به منطقه ویژه فراهم شده و متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش می‌توانند با بسته بندی و نیازسنجی بازار پر رونق آسیای میانه، نسبت به صادرات این محصول اقدام کنند.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در زمینه ایجاد اشتغال پایدار خاطرنشان کرد: بازار ۵۰۰ میلیون نفری حوزه CISو مجاورت این منطقه با مرزهای کشورهای یاد شده در کنار مزایای منحصر به فرد و امکانات زیربنایی آن می‌تواند امکان اشتغال پایدار و صادرات محصولات ایرانی را به کشورهای آسیای میانه فراهم کند و گام مهمی در زمینه رونق اقتصادی شهرستان سرخس از این راه برداشته شود.

گلمکانی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به نگاه مثبت و تعامل با سرمایه گذاران داخلی و خارجی رو به افزایش است، تصریح کرد: هم اکنون در چندین حوزه مختلف از جمله مصالح ساختمانی (کاشی و سرامیک، گچ و …)، حوزه صنایع غذایی (سیلوهای گندم، پنبه، شیرینی و شکلات)، احداث مینی پالایشگاه، احداث کارخانه تولید چسب و رزین های پودری و رنگی و سایر حوزه ها فعال هستیم.

انتهای پیام/