مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی پیش‌بینی کرد متقاضیان خرید این دو باشگاه نسبت به گذشته بیشتر خواهند شد.
به گزارش نسیم سرخس، جعفر سبحانی در خصوص بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار داشت: پس از اینکه در مزایده اول و دوم متقاضی وجود نداشت، برای برگزاری مزایده سوم آسیب‌شناسی انجام شد و دلایل این را که چرا در مزایده اول و دوم متقاضی وجود نداشت، به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کردیم. با این آسیب‌شناسی به احتمال زیاد متقاضیان خرید پرسپولیس و استقلال بیشتر خواهند شد.

وی افزود: اکنون شرایط تسهیل یافته و با توجه به تغییر شرایط امیدواری زیادی داریم که متقاضیان در این مزایده شرکت کنند. پرداخت اولیه، قسط‌بندی و تمامی مسائلی که تغییر یافته به سود خریداران است و همچنین صاحبان دیگر تیم‌های لیگ برتری هم بر خلاف دو مزایده قبلی می‌توانند در تاریخ ۹ اردیبهشت در مزایده شرکت کنند. البته در تغییر شرایط قیمت ۲۹۰ میلیاردی تغییر نکرد، چون این مبلغ کاملاً کارشناسی شده است و تغییر پیدا نمی‌کند.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه تمامی ۷۵ میلیون ایرانی می‌توانند در مزایده شرکت کنند، درباره خبر حضور حسین هدایتی و حمیدرضا سیاسی در مزایده برای خرید پرسپولیس و شرکت‌های خودروسازی برای خرید استقلال گفت: نامی از کسی نمی‌برم و این موضوع نیز از سوی ما نه تکذیب می‌شود و نه قابل تأیید است. با این حال افراد زیادی این بار با سازمان خصوصی‌سازی مذاکره کرده‌اند تا سهام این دو باشگاه را خریداری کنند که نمی‌توانم نامی از آنها ببرم.

سبحانی درباره اهلیت افرادی مانند هدایتی که گفته می‌شد بدهکار بانکی است و سیاسی که اکنون با قید وثیقه ۳۰ میلیاردی از زندان آزاد شده است، گفت: صحبت من اصلاً روی نام‌ها نیست و نمی‌خواهم از شخص خاصی نام ببرم اما اهلیت افراد طبق قوانین سنجیده خواهد شد. یکی از این موارد هم این است که متقاضیان بدهکار بانکی به بانک مرکزی بدهی نداشته باشند. به طور مثال اگر شخصی ۶۰۰، ۷۰۰ میلیارد به بانک مرکزی بدهکار باشد، نمی‌تواند باشگاهی را که ۲۹۰ میلیارد قیمت آن است، خریداری کند.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت واگذار نشدن پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی تکلیف چیست، خاطرنشان کرد: قانون می‌گوید که این دو باشگاه تا تاریخ ۳۱ تیرماه فرصت دارند که واگذار شوند اما به فرض اینکه تا این تاریخ و در مزایده سوم هم متقاضی وجود نداشته باشد، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند به هیئت واگذاری پیشنهاد بدهد و شاید سه ماه دیگر بحث واگذاری را تمدید کنیم. البته ما امیدواری زیادی داریم که در مزایده افراد زیادی شرکت کنند و چند روز بعد از تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه نیز پاکت‌ها را باز خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/