مأموریت به ۴ دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات عمرانی بیمارستان سرخس
مأموریت به ۴ دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات عمرانی بیمارستان سرخس
رجبی مقدم گفت: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی و املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس به‌زودی اقداماتشان را برای رفع مشکلات عمرانی بیمارستان لقمان سرخس شروع می‌کنند.

محمدرضا رجبی مقدم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با بیان اینکه خستگی کادر درمان شهرستان برای ما یک آسیب است، اظهار کرد: مردم ما باید همچنان متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند و مسئله بیماری کرونا برای آن‌ها عادی نشود.

فرماندار سرخس با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای مراکز حیاتی است و نمی‌توانیم سطح محدودیت‌های کرونایی را افزایش دهیم، افزود: امروز پالایشگاه گاز ما باید تعمیرات اساسی خود را انجام دهد تا لحظه‌ای تولید گاز طبیعی متوقف نشود، چون در حال حاضر ۶ استان کشور گاز مصرفی‌شان را پالایشگاه سرخس تأمین می‌کند.

اولویت ما برای مقابله با کرونا حمایت و پشتیبانی از کادر درمان است

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های درمانی ما در شهرستان سرخس ضعیف است.، بیان کرد: بااین‌وجود جان مردم برای ما اولویت و اهمیت دارد و حتی یک نفر هم بر اثر کم‌کاری نباید جانش را از دست بدهد.

رجبی مقدم تصریح کرد: در زمانی که دولت‌ها منابعی داشتند و می‌توانستند بیمارستان را تکمیل و تجهیز کنند، به هر دلیلی خوب عمل نشده است.

فرماندار سرخس عنوان کرد: ۳۲ تختخواب بیمارستان لقمان عملاً بیکار است و طراحی تأسیسات نیز بر اساس ۹۶ تختخوابی انجام نشده‌ است.

وی اضافه کرد: دو دهه بیشتر از عمر بیمارستان نگذشته که امروز سیستم فاضلاب، پمپ‌ها و سیستم تهویه بیمارستان مشکل دارد درصورتی‌که نباید عمر یک تأسیسات به این کوتاهی باشد.

رجبی مقدم با اشاره به ابتلای ۵۰ درصد کادر درمان شهرستان به بیماری کرونا اظهار کرد: برای مقابله با کرونا، فشار کار را برای ما و کادر درمان دوچندان شده، اما بااین‌حال اولویت ما حمایت و پشتیبانی از کادر درمان است تا ارائه خدمت متوقف نشود.

فرماندار سرخس گفت: مدیریت خوبی برای مقابله با کرونا در خراسان رضوی در ابتدای مواجهه با این ویروس شد، چون مردم پای‌کار بودند و امروز هم به کمک‌های مردم نیاز داریم.

دی کلینیک غدیر می‌تواند به بیماران غیر کرونایی ما خدمات بدهد

رجبی مقدم در ادامه بیان کرد: ۲۴ تیر پارسال در سفری که معاون وزیر بهداشت به شهرستان داشت، از وی خواستیم تا دی کلینیک غدیر ۳۲ تختخوابی هم به مردم شهرستان خدمات بدهد اما هنوز مجوزی صادر نشده است.

وی اضافه کرد: اگر دی کلینیک غدیر پروانه بهره‌برداری بگیرد، می‌تواند به بیماران غیرکرونایی ما خدمات بدهد؛ قرار بر این شد تا وزارت نفت دی کلینیک را به وزارت بهداشت تحویل بدهد، ولی ما خودمان در شهرستان موافق این مسئله نیستیم چون اگر با این نواقص که دارد به بیمارستان لقمان ملحق شود، مشکلاتش به مشکلات لقمان اضافه می‌شود.

فرماندار سرخس یادآور شد: از رسانه‌ها، بسیج و سپاه و دهیاری و شوراهای شهر و روستا درخواست داریم تا در مسئله کرونا مثل فروردین و اسفند پای‌کار بیایند و به ما برای کنترل این ویروس کمک کنند.

مأموریت به ۴ دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات عمرانی بیمارستان سرخس

رجبی مقدم در ادامه تصریح کرد: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه ویژه اقتصادی و املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس به‌زودی اقداماتشان را برای رفع مشکلات عمرانی بیمارستان لقمان سرخس شروع می‌کنند.

وی اضافه کرد: با ورود این چهار دستگاه اجرایی مشکلات عمرانی بیمارستان از جمله فاضلاب، سیستم سرمایشی و گرمایشی و اطفاء حریق و پمپاژ بیمارستان رفع می‌شود؛ همچنین آستان قدس رضوی نیز نسبت به خرید دستگاه‌های موردنیاز بیمارستان اقدام می‌کند.

فرماندار سرخس در پایان گفت: از روحانیون شهرستان درخواست داریم تا از نفوذی که بین مردم دارند، همچنین با اقدامات فرهنگی مسئولان شهرستان را برای پیشگیری از شیوع کرونا یاری کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس