رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس تلاش کرد در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه 96 اقدام کند، گفت: مجلس از سهم 30 درصدی صندوق توسعه ملی در بودجه صیانت کرد.

به گزارش نسیم سرخس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان رأی‌گیری و تصویب نهایی ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور از سوی نمایندگان، در سخنانی به برشماری نکات مهم بودجه مصوب کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه مجلس از سهم صندوق توسعه ملی صیانت کرد و آن را از ۲۰ درصد پیشنهادی دولت به ۳۰ درصد قید شده در سیاست‌های کلی افزایش داد، اظهار داشت: مجلس تا آنجا که توانست و هر جا که لازم بود، بودجه ۹۶ را با برنامه ششم توسعه تطبیق داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس معافیت‌های مالیاتی را از سقف ۱.۵ میلیون تومان به ۲ میلیون تومان افزایش داد، به تلاش مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش ارقام طبق برنامه ششم با هدف حرکت به سمت عدالت اشاره کرد و گفت: سهم اعتبارات استان‌ها در بودجه ۹۶ به ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی افزایش مستمری کمیته امداد از ۸۰ هزار به ۲۰۰ هزار تومان را یادآور شد و با اشاره به شفاف سازی و تمرکز حساب های دولتی در مصوبات مجلس در چارچوب لایحه بودجه ۹۶ خاطرنشان کرد: درآمد همه دستگاه ها باید وارد خزانه شود و استثناها را هم برداشتیم.

لاریجانی از تشکر تلفنی وزیر آموزش و پرورش بابت افزایش سه هزار میلیارد تومان بودجه وزارت خانه متبوعش خبر داد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله ای که مجلس در سال های پیش نیز بانی آن بود و امسال هم رهبری نسبت به آن اجازه دادند، اختصاص ۹۹۰ میلیارد تومان برای آب رسانی از صندوق توسعه ملی بود.

وی ادامه داد: مجلس بر مبنای طرح وزیر جهاد کشاورزی هم برای آب یاری تحت فشار یا نوین هم در لایحه دولت رقم قابل توجهی اختصاص داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان به صداوسیما برای تولید فیلم و سریال و مشکلات جاری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برای حل مشکل ریزگردها و مشکلات جدی که برای کشور به ویژه خوزستان ایجاد کرده است، ۳۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد تا با کمک دستگاه های مختلف ان شاالله در تابستان مشکلی در این باره نداشته باشیم.

لاریجانی به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان جهت بهسازی راه های روستایی اشاره کرد و گفت: مجلس در بودجه ۹۶ از هرگونه افزایش قیمت در فراورده ها جلوگیری کرد.

وی به تصویب وام ۱۰ میلیون تومانی برای ازدواج و همراهی با دولت در سازوکار تعیین شده جهت مشارکت دادن بخش خصوصی برای اتمام پروژه های عمرانی غیرقابل تحقق اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی دوست داشتیم بودجه بیشتری اختصاص دهیم، چرا که زیربناست.

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه مجلس به بنیه دفاعی کشور در جریان بررسی جزییات بودجه ۹۶ را نشانه فراست و تیزهوشی نمایندگان خواند و در پایان از همه دستگاه که در بررسی و تصویب لایحه بودجه با مجلس همکاری داشتند، تشکر کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/