سند ۲۰۳۰، تحمیل فرهنگ استعماری است/ کتب درسی باید از فرهنگ استعماری پاک‌سازی شود
سند ۲۰۳۰، تحمیل فرهنگ استعماری است/ کتب درسی باید از فرهنگ استعماری پاک‌سازی شود
امام‌جمعه سرخس گفت: فرهنگی که با نقشه دیگران درست شود و اجانب برای ما نقشه‌کشی کنند، همان‌طور که سند 2030 را برای ما نوشتند، امام (ره) معتقد بودند که این فرهنگ، فرهنگ استعماری و انگلی است و این فرهنگ از همه‌چیز حتی از اسلحه قلدرها بدتر است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ شروع تدریجی فتح سنگرهای کلیدی توسط انقلابیون بود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل، در خارج از جغرافیای ایران اسلامی خودش را نشان داده است.

 

وی افزود: ضروری است که امروز گفتمان انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) بازخوانی شود و حتی پیشنهاد می‌کنیم که از وصیت‌نامه و سیره امام راحل امتحان گرفته شود تا تفکرات ایشان برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیشتر نمایان شود.

 

ارژنگ بیان داشت: بهترین کسی که می‌تواند اندیشه حضرت امام (ره) را تبیین کنند، قطعاً خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری هستند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: مهم‌ترین موضوعاتی که در اندیشه امام (ره) می‌تواند موردبحث قرار بگیرد، اصول مستحکمی هستند که ایشان برای آن‌ها قیام کردند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه در اندیشه سیاسی امام (ره) دین خاستگاه و منشأ نظام سیاسی اسلام است، اظهار داشت: حکومت اسلامی بر پایه دین پایه‌گذاری شد و دغدغه و مطالبه حضرت امام (ره) نیز به این خاطر بود که دین در متن قرار بگیرد.

 

وی تکلیف گرایی و عمل به تکلیف را از شاخصه‌های زندگی و سیره حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود: در تمامی امور، تکلیف گرایی در سیره و زندگی امام (ره) موج می‌زند، همان‌طور که فرمودند، شکست برای کسانی که تکلیفشان را انجام می‌دهند، معنایی ندارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: هرکسی در انتخابات شرکت کرد، طبق اندیشه سیاسی امام (ره) پیروز انتخابات است، چون عمل به تکلیف کرده است.

 

ارژنگ شاخصه کلیدی حضرت امام (ره) را اعتقاد راسخ ایشان بر مبارزه و مقابله با استکبار و استعمار دانست و تصریح کرد: حضرت امام (ره) اعتقاد راسخ بر نفی سبیل داشتند، یعنی کسانی که اعتقادی به خدای متعال ندارند، نباید بر جوامع اسلامی مسلط شوند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به نگاه حضرت امام (ره) به مقوله فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام (ره) معتقد بودند که فرهنگ مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های ملت است، یعنی فرهنگ استعماری، جوان استعماری تحویل جامعه می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: فرهنگی که با نقشه دیگران درست شود و اجانب برای ما نقشه‌کشی کنند، همان‌طور که سند ۲۰۳۰ را برای ما نوشتند، امام (ره) معتقد بودند که این فرهنگ، فرهنگ استعماری و انگلی است و این فرهنگ از همه‌چیز حتی از اسلحه قلدرها بدتر است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: وقتی فرهنگ فاسد شد، جوان‌ها که زیربنای تأسیس همه‌چیز هستند، از دست ما می‌روند و غرب‌زده بار می‌آیند.

 

ارژنگ با تأکید بر اینکه نباید به دشمن اجازه بدهیم که سند ۲۰۳۰ را به ما تحمیل کند، اظهار داشت: نباید مسئولان ما اصراری برای اجرای سندی داشته باشند که دشمن برای ما نوشته است.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: آموزش‌وپرورش باید فرزندان ما را در مقابل غربی‌ها مقاوم بار بیاورد، بنابراین فرهنگ استعماری باید از کتب درسی ما پاک‌سازی شود.

 

وی تأکید بر «حفظ نظام اسلامی» را از دیگر شاخصه‌های حضرت امام (ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به تکرار فرمودند که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و بر آحاد ملت است که باید خودشان را پاسدار نظام اسلامی بدانند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نهال انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۴۲ با جان‌فشانی در حال حرکت است، اظهار داشت: امام (ره) خداباور بودند و به مردم اعتقاد داشتند؛ امروز هم اگر این تفکر باشد که اعتقاد راسخ به خدای متعال و نصرت او داشته باشیم، به آینده امیدوار خواهیم بود.

 

ارژنگ تصریح کرد: تا زمانی که ارتباط و پیوند ناگسستنی بین مردم و ولایت‌فقیه وجود داشته باشد، نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود و دشمن راه به‌جایی نخواهد برد.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به اتفاقات منطقه اشاره کرد و افزود: ثمره اختلافات و عملکرد سران برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان سعودی که گاو شیرده آمریکا است، امروز بمباران هوایی و زمینی یمن و افغانستان شده است.

 

وی بیان کرد: امروز یهودیت و صهیونیست‌ها چون کارآمدی نظام اسلامی را مشاهده می‌کنند، به دنبال ایجاد این اختلافات و تفرقه‌افکنی در کشور ما هستند که اگر حرف‌شنوی از ولایت‌فقیه و انسجام و وحدت در ملت ایران باشد، ترفندهای دشمنان خنثی‌شده و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

انتهای پیام/