فریب‌خورده‌ها و مأموران فریب‌کاری نمی‌خواهند ماهیت دشمن را قبول کنند/ «نرمش قهرمانانه» در مذاکرات برجام به هدفش رسید و توهم مذاکره از اذهان زدوده شد
فریب‌خورده‌ها و مأموران فریب‌کاری نمی‌خواهند ماهیت دشمن را قبول کنند/ «نرمش قهرمانانه» در مذاکرات برجام به هدفش رسید و توهم مذاکره از اذهان زدوده شد
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تأکید کرد: «نرمش قهرمانانه» در مذاکرات برجام به هدفش رسید و این توهم که با مذاکره و لبخند می‌شود آمریکا را از دشمنی با ایران منصرف کرد و یا جلوی تحریم‌ها را گرفت از اذهان زدوده شد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به تمدید قانون ضد ایرانی داماتو (طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران) گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که مذاکره با آمریکایی‌ها فایده‌ای برای کشور ندارد و طرح این موضوع ریشه در واقعیات و شناختی است که ایشان از ماهیت دشمن دارند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بابیان اینکه عده‌ای فریب‌خورده، مأمور فریب‌کاری و غافل نمی‌خواهند ماهیت دشمن را قبول کنند، افزود: تصور برخی‌ها این بود که توانستند با آمریکایی‌ها مذاکره و آن‌ها را قانع کنند، غافل از اینکه آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند و اعتراف کنند که حق با جمهوری اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: در انتخابات سال ۹۲ افراد سرشناسی که کاندیدا بودند و مسئولیت‌هایی در نظام داشتند، طوری مطرح کردند که مذاکره بده بستان است و اگر مذاکره کنیم و لبخند بزنیم، می‌توانیم امتیاز بگیریم و تحریم‌ها را لغو کنیم و بیان همین مطلب در عده‌ای از مردم ایجاد شبهه کرد.

 

قدیری ابیانه با اشاره به طرح موضوع «نرمش قهرمانانه» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نرمش قهرمانانه در مذاکرات برجام به هدفش رسید؛ هدف این بود که این توهم از اذهان زدوده شود که با مذاکره و لبخند می‌شود آمریکا را از دشمنی با ایران منصرف کرد و یا جلوی تمدید قانون داماتو را گرفت.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: به‌هرحال دولت وارد مذاکره شد و بعد از مدت طولانی برجام به امضا رسید؛ امتیازهای زیادی دادیم و امتیازات کمی گرفتیم که به همان کم هم طرف مقابل عمل نکرد.

 

وی ادامه داد: در مذاکرات کار به لبخند و قهقهه رسید و هیچ‌کدام از این‌ها نتوانست آمریکایی‌ها را وادار کند که حقوق ملت ما را رعایت کنند.

 

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه برجام در حال تبدیل‌شدن به یک علف هرز است، تصریح کرد: بارها کارشناسان در خصوص مذاکرات، با توجه به ماهیت آمریکا هشدار دادند که مذاکره مشکلات را حل نمی‌کند، اما برخی عجله کردند و حتی شاهد جشن و پایکوبی عده‌ای بعد از امضای برجام بودیم که این خود یک سم مهلک بود.

 

مدیر تأسیس انجمن بین‌المللی نخبگان مسلمان ادامه داد: حتی اگر رئیس‌جمهور آمریکا هم بخواهد نمی‌تواند تأثیری در لغو تحریم‌ها داشته باشد، چون در یک نظام و چهارچوبی باید عمل کند که اگر عمل نکند، حذف می‌شود.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: کسی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود مثل مگسی است که در تار عنکبوت گرفتارشده و هرچقدر بیشتر دست‌وپا بزند، بیشتر غرق می‌شود.

 

وی بابیان اینکه قانون داماتو سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران را ممنوع کرده است، عنوان کرد: با مذاکرات برجام قرار بود تمامی محدودیت‌ها برداشته شود که متأسفانه با تمدید این قانون، برجام برای چندمین بار نقض شد.

 

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه عده‌ای از مسئولان کدخدا را قوی‌تر از خدا می‌دانند، گفت: ایران اسلامی مسئولانی می‌خواهد که مرعوب و مجذوب آمریکا نباشند و به اسلام و ولایت و حقوق مردم پایبند بوده و قدرت الهی مردم ایران را درک کنند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: آمریکا روبه افول است و به تعبیر حضرت امام (ره) مانند مگسی که روبه‌مرگ است، وزوزش زیاد می‌شود.

 

مدیر تأسیس انجمن بین‌المللی نخبگان مسلمان تأکید کرد: آمریکا به برجام عمل نمی‌کند و از اول هم همین هدف را دنبال می‌کرد و رئیس‌جمهور امریکا هم بعد از امضای برجام اذعان کرد که تحریم‌ها در حال فروپاشی بود و کشورها از ادامه تحریم‌ها زیان می‌دیدند و آمریکا به خاطر حفظ تحریم‌ها وارد این مذاکرات شد.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا باید به‌عنوان برهم زننده و ناقض برجام در نزد افکار عمومی جهان معرفی شود، گفت: باید مراقب باشیم که به‌عنوان مقصر بر هم خوردن مذاکرات نباشیم و یک تیم تبلیغاتی قوی وزارت امور خارجه را در این مصاف تبلیغاتی کمک کند.

 

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: درهرصورتی که به تعهدات برجام عمل بشود و یا نشود ضرر می‌کنیم به همین دلیل بهترین اتفاق در برجام این است که آمریکا زیر این بازی شطرنج بزند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: باید وضع وخیم آمریکا را درک کنیم و خودمان را برای مواجه با هر تهدیدی آماده کنیم و این آمادگی خودش جنبه بازدارندگی دارد.

 

وی در پایان اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد بی‌عقلی کند، اسرائیل نابود می‌شود و خود آمریکا آسیب‌های جدی می‌بیند.

انتهای پیام/