فتنه‌های منطقه برای امنیت بخشیدن به اسرائیل است
فتنه‌های منطقه برای امنیت بخشیدن به اسرائیل است
آیت‌الله حسینی با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در حمص سوریه گفت: این اولین بار نیست که آمریکا به سوریه تجاوز کرده و فتنه به پا می‌کند؛ هر زمان پیروزی‌ها و پیشروی‌هایی سوری‌ها داشتند دشمن سراسیمه شد و تجاوزی انجام داد.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در حمص سوریه گفت: این اولین بار نیست که آمریکا به سوریه تجاوز کرده و فتنه به پا می‌کند؛ هر زمان پیروزی‌ها و پیشروی‌هایی سوری‌ها داشتند دشمن سراسیمه شده و تجاوزی انجام داد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق افزود: هدف آمریکا از این حمله ابراز کینه‌ای است که از محور مقاومت دارد و در گام بعدی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و نیروهای نظامی سوریه است که انگیزه آن‌ها را برای ادامه مقاومت پایین بیاورد.

 

سوریه نیازی به استفاده از سلاح‌های ممنوعه ندارد

وی به تجاوزهای مکرر آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به بهانه‌های مختلف به سوریه اشاره و تصریح کرد: سوریه مواد شیمیایی خود را چند سال پیش به‌صورت علنی و زیر نظر بازرسان بین‌المللی معدوم کرد و در این شرایط که سوریه باقدرت در حال پیشرفت در جنگ است نیازی به استفاده از سلاح‌های ممنوعه ندارد.

 

آیت‌الله حسینی ادامه داد: این دشمنان سوریه هستند که امروز از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کنند و هر جنایت جنگی را انجام می‌دهند و متأسفانه عوامل استکبار هم با هر وسیله‌ای ولو اینکه مواد شیمیایی باشد، تروریست‌ها را مسلح می‌کنند.

 

عربستان سعودی و ترکیه عوامل آمریکا در فتنه‌های منطقه هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عربستان سعودی و ترکیه عوامل آمریکایی‌ها در جنگ‌ها و فتنه‌های منطقه هستند، اظهار داشت: سفر اخیر محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی به آمریکا با حمله موشکی آمریکا به سوریه بی‌ارتباط نیست تا شاید برگ برنده‌ای پس از شکست‌های پی‌درپی خود در منطقه داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: هرچقدر آمریکا و عوامل او این جنایت‌ها را ادامه بدهند نه‌تنها برنده خواهند بود، بلکه بازندگی و ضعف آن‌ها بیشتر آشکار می‌شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق در پاسخ به اینکه برخی‌ها مطرح می‌کنند که حمله موشکی آمریکا به سوریه، حاوی پیام خطری برای جمهوری اسلامی است، بیان داشت: آمریکا هیچ زمانی به خودش این جرات را نمی‌دهد که بخواهد تجاوزی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

 

آمریکا عاجزتر از آن است که بخواهد حتی پیام خطری برای ایران بفرستد

آیت‌الله حسینی افزود: آمریکایی‌ها، ایران را به‌عنوان هم‌پیمان سوریه می‌دانند و برای اینکه دستشان به جمهوری اسلامی نمی‌رسد به هم‌پیمانان ما تجاوز می‌کنند و به تعبیری به دنبال تحریک ایران هستند که چه واکنشی در برابر این جنایت‌ها انجام می‌دهد.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا عاجزتر از آن است که بخواهد حتی پیام خطری برای ایران اسلامی بفرستد، بیان داشت: آمریکا درون باتلاقی گرفتارشده و ممکن است دست به هر حماقتی بزند، به‌خصوص رئیس‌جمهور جدید آمریکا که گفته‌شده دچار مشکلات روانی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: حمله موشکی آمریکا به سوریه به خیال خودش ایزایی برای ایران به‌عنوان هم‌پیمان سوریه است.

 

آیت‌الله حسینی ادامه داد: آمریکا مشابه همین جنایت را امروز در عراق انجام می‌دهد و باید این مسائل بازگو شود؛ جنگ موصل به قدم‌های آخر نزدیک می‌شد که مشکلاتی را آمریکا در پیشرفت‌ها ایجاد کرد و اکنون هم به دنبال این است که پیروزی موصل را به نام خودش مصادره کند.

 

دوگانگی آمریکا در مقابله با تروریست‌ها

وی به دوگانگی آمریکا در مقابله با تروریست‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان که آمریکا در موصل ادعای جنگ با داعش را دارد و به دنبال مصادره کردن پیشرفت‌ها در این منطقه است، در آن‌طرف موصل یعنی در منطقه «تلعفر» رسماً از این گروه تروریستی حمایت می‌کند و از طریق بالگرد تسلیحات و تجهیزات نظامی برای آن‌ها ارسال می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آنچه آمریکا امروز ادعا می‌کند که با تروریست‌ها در حال مقابله بوده، شعار توخالی است و تمامی کسانی که اطلاعات نظامی دارند می‌دانند که این‌ها فریبی بیش نیست و روزبه‌روز هم چهره شیطانی آمریکا رسواتر و آشکارتر می‌شود و کسانی هم مانند عربستان سعودی و ترکیه که هم‌پیمانان او هستند به این رسوایی مبتلا خواهند شد.

 

فتنه‌های منطقه برای امنیت بخشیدن به اسرائیل است

نماینده مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های آمریکا و کشورهایی مثل عربستان و ترکیه در ایجاد فتنه در سوریه و عراق، مسئولیت امنیت بخشیدن به اسرائیل است چون بیداری‌های اسلامی وقتی در تونس، مصر و لیبی انجام شد، اسرائیل به‌شدت به وحشت افتاد به همین دلیل برای امنیت دادن به اسرائیل در ابتدا این کشورها تلاش کردند تا بیداری مردم را منحرف و مسئله «بیداری اسلامی» را به «ربیع عربی» تبدیل کنند.

 

آیت‌الله حسینی افزود: اسرائیل با توجه به اینکه عراق و سوریه به پیروزی در جنگ نزدیک می‌شود، به‌شدت نگران است که سوریه پس از جنگ سوریه سابق نخواهد بود و امروز ملت مقتدر سوریه رسماً علیه تکفیری‌ها، وهابیت و آمریکا اعلام موضع می‌کنند، به همین دلیل آمریکا با این تجاوزها به دنبال ریختن شهد به دهان اسرائیل است که قطعاً این شهد به تلخی منجر می‌شود و نتیجه‌ای نه برای اسرائیل و اربابان او ندارد.

 

وی ادامه داد: تجاوزهای آمریکا، کشورهای منطقه را دچار مشکلات و خسارت‌های زیادی می‌کند و چه‌بسا جنگ طولانی‌تر شود، اما این تجاوزها روحیه مردم منطقه را برای مقاومت بیشتر کرده و چهره آمریکا برای مردم روشن‌تر شده است.

 

آمریکا و اعوانش برگ برنده‌ای از تجاوز به کشورهای منطقه ندارند

نماینده مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان کرد: ملت عراق امروز با ملت عراق ۱۰ سال پیش فرق کرده است و مردم بیدار شده‌اند و ملت سوریه هم امروز به این نتیجه رسیده که کشورشان هدف استکبار قرار گرفته است و می‌دانند مسئله جنگ قطعاً یک حرکت سیاسی استکباری است.

 

آیت‌الله حسینی بیان داشت: آمریکا و اعوان‌وانصارش در منطقه تاکنون برگ برنده‌ای از تجاوز به کشورها نداشته‌اند، بلکه هم ازلحاظ مادی هزینه‌های سنگینی دادند و هم آبرویشان در دنیا رفته است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ترکیه و عربستان به‌عنوان عوامل آمریکا در منطقه گرفتار مشکلات زیادی شده‌اند، تصریح کرد: چهره ترکیه امروز به‌عنوان، چهره پلیدی در دنیا معرفی می‌شود و عربستان سعودی هم گرفتار مشکلات اقتصادی شده و بیکاری در این کشور روزبه‌روز در حال گسترش است.

 

رژیم سعودی در حال فروپاشی است

وی اظهار داشت: رژیم سعودی ازهم‌پاشیده و به‌زور آمریکا این قطعات شکسته را همچنان برپا نگه داشته‌اند که اگر رها کنند فرو خواهد ریخت و ملت عربستان آزاد می‌شوند، بنابراین این‌ها قصدشان ظلم و جنایت است و در حقیقت در حال نابودی خودشان هستند.

 

آیت‌الله حسینی در ادامه به راه‌حل بحران سوریه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین راه‌حل بحران سوریه این است که جبهه استکبار از اقدامات خود دست بردارد و حمایت از گروه‌های تروریستی را رها کند.

 

محور مقاومت و نیروهای وطنی سوریه پیوستگی خودشان را حفظ کنند

نماینده مقام معظم رهبری در عراق افزود: از جهت سیاسی هم، کسانی که معارض سیاسی هستند و حرف و منطقی دارند باید به دنبال مذاکره‌ای سوری- سوری باشند و راه‌حلی که موردقبول جهان بین‌الملل است را اجرا کنند و درنهایت سرنوشت سوریه به اراده مردم این کشور رقم بخورد.

 

وی در پایان تأکید کرد: محور مقاومت و نیروهای وطنی سوریه باید در مسیر مقاومت بایستند و پیوستگی خودشان را حفظ کنند و اگر روزی هم جنگ تمام شد به‌عنوان یک نیروی مقاوم که موجب عدم حمله‌های بعدی شود آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/