فتح الفتوح انقلاب اسلامی چیست؟
فتح الفتوح انقلاب اسلامی چیست؟
فتح الفتوح انقلاب اسلامی و پیشرفت واقعی، عینی و روی زمین نه روی کاغذ و بیانیه‌ها، تربیت نسل جوان و نخبه کشور است که نسبت به آینده نظام و کشور و انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کرده و برای کشور آینده‌ای روشن را متصور باشند و این تصور را ابراز و اظهار کرده و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

به گزارش نسیم سرخس، در زمان دفاع مقدس و در قضیه یکی از عملیات‌ها که پیروزی به دست رزمندگان اسلام آمده بود، حضرت امام (ره) پیام دادند و در آن پیام واژه و بحث فتح الفتوح مطرح شد.

 

همه توقع داشتند که امام (ره) بگویند این پیروزی که شما به دست آوردید، فتح الفتوح است و از آن پیروزی ستایش کنند، ولی امام از رزمندگان تشکر و بیان داشتند فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانانی است که در شرایط دشواری که همه دنیا در مقابل ما با چهره دژم و سلاح آماده شلیک ایستادند، این‌ها توانستند یک چنین پیروزی بزرگی را به دست آوردند.

 

از این بیانات امام (ره) مشخص می‌شود که فتح الفتوح انقلاب اسلامی و پیشرفت واقعی، عینی و روی زمین نه روی کاغذ و بیانیه‌ها، تربیت نسل جوان و نخبه کشور است که نسبت به آینده نظام و کشور و انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کرده و برای کشور آینده‌ای روشن را متصور باشند و این تصور را ابراز و اظهار کرده و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

 

در عصر حاضر هم فتح و الفتوح در انقلاب اسلامی توسط کسانی شکل گرفت که در دوران تحریم‌ها سخت ایستادگی کردند و در مدت ۱۰ سال در بحث مسائل هسته‌ای و دفاعی که نیاز کشور بود، چنان پیشرفت چشم‌گیری داشتند که دشمنان را برآشفته کردند.

 

تعداد سانتریفیوژها که یکی و دورقمی بود را به ۲۰ هزار دستگاه رساندند و غنی‌سازی پلمپ شده  و راکد به ۲۰ درصد و سایر مسائل.

 

فتح الفتوح عملکرد دانشمندان و شهدای هسته‌ای بود که مثل شهدای دفاع مقدس جان خویش را در راه پیشرفت و اعتلای نظام و کشور فدا کردند و اگر قرار است افرادی با سرداران دفاع مقدس مقایسه شوند، فقط شهدای عزیز هسته‌ای هستند، این‌ها فتح الفتوح است نه کسانی که مثل بچه پولدارهایی که با سرمایه و ثروت پدر و اجداد خود معامله می‌کنند و خیلی از سنگرهایی که توسط جوانان و دانشمندان فتح شد را واگذار کردند تا شاید آنچه بر روی کاغذها و بیانیه‌ها آمده است، روزی اجرایی شود.

 

معامله بر سر دستاوردهای نظام و از دست دادن خط قرمزها فتح الفتوح نیست؛ واگذاری اختیارات نقدی و دل بستن به وعده‌های نسیه عهدشکنان تاریخ فتح الفتوح نیست؛ فتح الفتوح تربیت نسلی انقلابی، متعهد و متخصص با تفکر جهادی، انقلابی و مقاومتی است که همان تفکر انبیاء و اولیای الهی است.

 

فتح الفتوح تفکر مقاومت با توکل به خدای متعال است؛ نه تفکر دل بستن و معامله با به‌اصطلاح کدخدای دروغ‌گو و عهدشکن جهان؛ فتح الفتوح همین فکر ایستادگی و توجه به درون است.

پوریا مومن

انتهای پیام/