«م.ش» گفت: به توصیه آقای «ی» و بدون اطلاع بابک زنجانی با یکی دیگر از پسران مالک فال جلسه گذاشتیم که در آن جلسه نماینده نیکو هم حاضر شد اما بابک زنجانی نسبت به این موضوع شدیداً‌ اعتراض کرد.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق، «م.ش» در ادامه دفاعیات خود به ملاقات خود با معاون وقت اقتصادی وزیر اطلاعات اشاره کرد و گفت: من فروردین ماه سال ۹۲ برای تبریک عید به برخی از دوستان به ایران آمدم و آقای «ی»، معاون وقت اقتصادی وزیر اطلاعات را دیدم و در خصوص شرکت ماهان گزارش جامعی را به وی دادم.

«م.ش» ادامه داد: شرکت ماهان از طریق یک شرکت انگلیسی ۶ تا ۷ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را خریده بود، شرکت انگلیسی برای خرید این هواپیماها از ماهان از یک بانک آمریکایی وام گرفته و ۱۶۰ الی ۱۷۰ میلیون دلار پول گرفته بود.

وی افزود: زمانی که اولین فروند از هواپیماهای خریداری شده به ایران رسید بانک آمریکایی متوجه شد و شکایت کرد و تمام هواپیماها را به جز دو هواپیما که به ایران آمده بود توقیف کرد. همین حالا هم اگر به فرودگاه مهر‌آباد بروید می‌توانید این دو فروند هواپیما را ببینید.

«م.ش» گفت: شرکت انگلیسی به بانک آمریکایی گفته بود که من اطلاعاتی نداشتم که این هواپیماها مربوط به ایران است و پول ماهان دچار مشکل شد البته شرکت هواپیمایی ماهان مقصر نبود و آنها کلاهبرداری کرده بودند.

وی این موضوع را آغاز آشنایی خود با معاون وقت اقتصادی وزیر اطلاعات دانست و گفت: آقای «ی» به من گفت با توجه به اختلافاتی که پیش آمده می‌خواهم نسبت به عودت بار از فال اقدام کنید بعد هم طی یک تماس تلفنی با زنجانی از او پرسید که ‌آیا «م.ش» را به عنوان فردی مورد وثوق قرار دارید یا خیر؟ مجدداً به دفتر زنجانی رفتم و معرفی‌نامه شرکت ISO را با امضای زنجانی گرفتم.

وی با اشاره به برگزاری یک جلسه سه جانبه با حضور مالک فال و نماینده شرکت نیکو در ترکیه گفت: بعد از آن هم چند جلسه با مالک فال و نماینده نیکو داشتیم بعد از مدتی مالک فال تماس گرفت و گفت که همه زحمات را ما کشیدیم و چرا باید نفع آن را العقیلی ببرد و همین موضوع سرآغاز مشکلات ما با فال شد چرا که شرکت نیکو، سیدی و العقیلی را به فال برای تحویل بارها معرفی کرده بود که البته اینها فقط بهانه بود.

«م.ش» تصریح کرد: به توصیه آقای «ی» و بدون اطلاع بابک زنجانی با یکی دیگر از پسران مالک فال جلسه گذاشتیم که در آن جلسه نماینده نیکو هم حاضر شد.

وی با اشاره به اینکه بابک زنجانی نسبت به این موضوع شدیداً‌ اعتراض کرد، گفت: من از او عذرخواهی کردم، معاون اقتصادی وقت وزیر اطلاعات به من گفته بود که این کار را انجام بده که اگر زنجانی اعتراض کرد من جوابش را می‌دهم.

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی در ادامه گفت: مدتی گذشت و یکی دیگر از پسران مالک فال به نام محمد الساری تماس گرفت و اظهار داشت که برای جداسازی آب از نفت ۱۸۰ میلیون دلار هزینه شده و این در حالی است که هزینه این اقدام ۲ یا ۳ میلیون بیشتر نمی‌شد و همین موضوع باعث شد که من با او دعوا کنم. پس از گذشت ۵ ماه و با کمک ۳ بازپرس انگلیسی که ما استخدام کرده بودیم و کارشان تعقیب و مراقبت بود موفق شدیم مدارکی را در خصوص حساب‌های جداسازی آب از نفت پیدا کنیم و پس از ۶ ماه متوجه خیانت در امانت شرکت فال شدیم.

«م.ش» در خصوص طرح شکایت از شرکت فال گفت: ابتدا زنجانی فردی را معرفی کرد که ما مدارک را به او بدهیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم در نهایت از طریق چند وکیل که یکی از آنها قبلاً دادستان شارجه بود موضوع را پیگیری کردیم. من به بازپرس قول داده بودم که ظرف مدت سه ماه محموله‌ها را برگردانم اما هنوز هم نمی‌دانم چرا این مهلت به من داده نشد و با گذشت دو ماه از زمانی که تعهد کرده بودم مرا بازداشت کردند.

منبع: فارس
انتهای پیام/م