طرح کاهش «تعرفه برق مناطق گرمسیری» هرچه سریع‌تر برای سرخس محقق شود
طرح کاهش «تعرفه برق مناطق گرمسیری» هرچه سریع‌تر برای سرخس محقق شود
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: مردم شهرستان سرخس به خاطر گرمای شدید مصرف برقشان بالاست و هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند که از فرماندار و نماینده مردم سرخس در مجلس می‌خواهیم هرچه سریع‌تر پیگیر تحقق طرح کاهش «تعرفه برق مناطق گرمسیری» برای مردم این شهرستان باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تقدیر از آستان قدس رضوی، منطقه ویژه اقتصادی و همه کسانی که در دهه کرامت برنامه‌هایی جذاب در جهت توسعه فرهنگ رضوی در شهرستان سرخس داشتند، اظهار کرد: مردم ما باید طعم خدمت رضوی را در شهر امام رضا علیه‌السلام و قدمگاه امام رضا علیه‌السلام ببینند و معارف رضوی را دریافت کنند.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام راحل بیان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای از انقلاب هویت‌زدایی کنند؛ انقلاب ما انقلابی اسلامی است و نباید اجازه بدهیم هم جمهوریت و هم اسلامیت آن خدشه‌دار شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال این هستند که اندیشه و سلوک مدیریتی امام راحل را تحریف کنند، افزود: مرتجعان، سبک و زندگی غربی را در کشور ترویج می‌کنند؛ عده‌ای که دینشان ضعیف شده، حجاب اسلامی را که از اصول مسلم انقلاب اسلامی است را خدشه‌دار می‌کنند و به‌دنبال این هستند تا اسلامیت را از انقلاب اسلامی بگیرند؛ عده‌ای پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: نهادهای امنیتی با کسانی که به دنبال کشف حجاب هستند و می‌خواهند اسلامیت را از انقلاب اسلامی بگیرند، برخورد کنند؛ قطعا رافت جمهوری اسلامی در کنار قاطعیت آن است.

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه در اسلام و انقلاب اسلامی بن‌بستی نداریم، گفت: عده‌ای که در خردکن فضای مجازی خرد شدند، امروز به بن‌بست رسیدند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی هم به بن‌بست رسیده است؛ اسلام بن‌بست ندارد و اگر اقتدار و عظمت و پیشرفت نداشتیم، این همه دشمن نداشتیم.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه مسائل اقتصادی با مشارکت مردم در حال ساماندهی است، افزود: دولتمردان در وضع قوانین عجله نکنند و مردم را همراه کنند؛ مردم و طبقات ضعیف نباید فراموش شوند و مفسدان اقتصادی از بدنه دولت حذف و نظارت‌ها افزایش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به عذرخواهی مدیران راه‌آهن از مردم سرخس برای لغو و یا وقفه در حرکت قطار مسافری این شهرستان در روزهای اخیر گفت: به خاطر گرمای شدید در شهرستان سرخس در روزهای اخیر، خط ریلی سرخس با مشکلاتی مواجه شده و به خاطر جان مسافران قطار مسافربری با وقفه یا لغو مواجه شد، فقط و فقط برای اینکه اتفاقی برای مردم نیفتد؛ همجنین تیمی از مشهد آمده تا خط هرچه سریع‌تر فعال شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد ترانزیت کشور از خط ریلی سرخس انجام می‌شود، از وزارتخانه مربوطه می‌خواهیم همان‌طور که این خط ریلی ارزآوری خوبی برای کشور دارد، به همان میزان برای محافظت از خط ریلی بودجه بگذارند تا مردم ما دچار مشکل نشوند.

امام جمعه سرخس در پایان با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری هرچه سریع‌تر باید برای شهرستان سرخس محقق و تعرفه‌ برق شامل تخفیف شود، تصریح کرد: مردم شهرستان سرخس به خاطر گرمای شدید مصرف برقشان بالاست و هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند که از فرماندار و نماینده مردم سرخس در مجلس می‌خواهیم پیگیر تحقق کاهش برق مناطق گرمسیری برای مردم شهرستان سرخس باشند.

انتهای پیام/