ضعف نهادهای فرهنگی در معرفی شخصیت های ولایی و انقلابی/ مصون سازی فرهنگی با تقویت اندیشه دینی محقق می شود
ضعف نهادهای فرهنگی در معرفی شخصیت های ولایی و انقلابی/ مصون سازی فرهنگی با تقویت اندیشه دینی محقق می شود
امام جمعه سرخس درباره مصون سازی فرهنگی، کشور، ملت و جوانان گفت: تقویت اندیشه دینی یکی از مهمترین راههایی است که جامعه را از تهاجمات فرهنگی مصون می کند.

حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره مصون سازی فرهنگی، کشور، ملت و جوانان گفت: تقویت اندیشه دینی یکی از مهمترین راههایی است که جامعه را از تهاجمات فرهنگی مصون می کند.

 

امام جمعه سرخس افزود: آن چیزی که باعث می شود متاسفانه در برخی بخش ها شاهد موفقیت دشمن باشیم، این است که در عرصه تقویت اندیشه دینی سهل انگارانه از کنارش عبور کرده ایم.

 

وی ادامه داد: اگر اندیشه دینی در یک جامعه مستدلانه تبیین و نهاینه شود که این رسالت همه نهادهای فرهنگی است، دیگر شاهد لطماتی که بعضا در همین انتخابات شاهد آن بودیم، نخواهیم بود.

 

ارژنگ تصریح کرد: چه طور می شود که یک عده فریب هوچی گری رسانه های غربی در انتخابات را می خوردند و چه عواملی باعث آن می شود؟ یک عاملش این است که در عرصه مسائل دینی و شناخت رجال دینی غفلت می شود.

 

امام جمعه سرخس اذعان کرد: در همین انتخابان دیدیم که شخصیتی که رهبر انقلاب فرمودند، باعث وزانت مجلس خبرنگان می شود، رای نمی آورد و باید از خودمان سوال کنیم که چرا دشمن موفق شد.

 

وی تصریح کرد: این ضعف به نهادهای فرهنگی ما برمی گردد که چنین شخصیت هایی را خوب معرفی نکردند، حتی در فرصت انتخابات نیز به معرفی آنها پرداخته نشد.

 

ارژنگ خاطرنشان کرد: اگر به ابعاد وجودی شخصیت حضرات آیات مصباح و یزدی پرداخته می شد، مردم آگاه می شدند.

 

امام جمعه سرخس ادامه داد: همیشه نمی شود توپ را در میدان مردم انداخت بلکه بخشی از این ضعف به نهادهای فرهنگی ما برمی گردد.

 

وی بیان داشت: باید شخصیت های انقلابی و ولایی نظام را به مردم بشناسانیم که وقتی تهاجمی می آید، این شخصیت ها به حاشیه رانده نشوند.

 

ارژنگ تصریح کرد: اگر در دانشگاه های ما به جای علوم انسانی غربی علوم اسلامی تدریس شود، آن وقت خروجی اش از چیزی که امروز شاهد آن هستیم متفاوت تر خواهد بود.

 

امام جمعه سرخس در پایان گفت: زمان شناسی باید تبیین شود و دشمن خودمان را بشناسیم و این رسالت نهادهای فرهنگی است که متاسفانه به دلیل موازی کاری در برخی بخش ها پررنگ عمل می کنیم و به برخی دیگر هیچ توجهی نمی شود؛ اگر به این ها توجه کردیم می توانیم جلوی نفوذ دشمن را در تمامی عرصه ها بگیریم.

انتهای پیام/