ضرورت تقویت بسیج و انجمن‌های اسلامی در آموزش‌وپرورش/ وزیر وقت توجهی به تذکرات نمایندگان درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نکرد
ضرورت تقویت بسیج و انجمن‌های اسلامی در آموزش‌وپرورش/ وزیر وقت توجهی به تذکرات نمایندگان درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نکرد
نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: با شروع به کار مجلس دهم جلسات متعددی با وزیر آموزش‌وپرورش برگزار کردیم و حتی در جلسه‌ای نیز موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح و نمایندگان اطلاعات کاملی را به وزیر وقت دادند که متأسفانه وی به تذکرات توجهی نکرد و درنهایت موضوع استیضاح و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به میان آمد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان سرخس، با تسلیت اربعین حسینی و بابیان اینکه باید در عمل حسینی باشیم، گفت: اربعین حسینی یک کنگره بزرگ معنوی است.

 

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به جایگاه آموزش‌وپرورش اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر توسعه کشور در مسیر توسعه آموزش‌وپرورش و تبعیت از قوانین است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید شاخص‌های اعتباری را در آموزش‌وپرورش تقویت کنیم، تصریح کرد: عملکرد آموزش‌وپرورش برای مجلس دهم مهم است، به همین دلیل از شروع به کار مجلس جلسات متعددی با وزیر آموزش‌وپرورش برگزار کردیم و حتی در جلسه‌ای نیز موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد و نمایندگان اطلاعات کاملی را به وزیر وقت دادند که متأسفانه وی به تذکرات توجهی نکرد و درنهایت موضوع استیضاح و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به میان آمد.

 

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با موافقت ۲۰۰ نفر از نمایندگان بالاترین رأی را در مجلس شورای اسلامی داشته است.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منابع مالی زیادی در وزارت آموزش‌وپرورش وجود دارد که نیازمند مدیریت و هدایت صحیح  و حضور مدیران پاک دست در این نهاد است.

 

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش نباید پایگاه سیاسی افراد شود، تصریح کرد: مدیری که آموزش‌وپرورش را پایگاه سیاسی می‌کند، فقط به خودش خدمت کرده است.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: آموزش‌وپرورش باید به‌عنوان مجموعه‌ای حرفه‌ای و مردمی خدمت گذار مردم باشد و فارغ از نگاه‌های سیاسی اثر خود را بر جامعه هدفش بگذارد.

 

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی معاونت پرورشی و فرهنگی را پاشنه آشیل آموزش‌وپرورش دانست و افزود: نگاه معاونت پرورشی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش باید نگاهی دین‌محور باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی و انجمن‌های اسلامی، اردوهای راهیان نور و زیارت اولی‌ها باید در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش بیش از گذشته تقویت و به آن توجه شود.

انتهای پیام/