قیمت حبابی مسکن بلای جان مردم سرخس/ بنگاه‌های املاک موظف به رعایت تقویم نامه قیمت پایه مسکن شدند
قیمت حبابی مسکن بلای جان مردم سرخس/ بنگاه‌های املاک موظف به رعایت تقویم نامه قیمت پایه مسکن شدند
در روزهایی که بازار زمین و مسکن در سطح ملی ملتهب است، قیمت حبابی مسکن در شهرستان سرخس نیز بلای جان مردم شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در روزهایی که بازار زمین و مسکن در سطح ملی ملتهب است، زمین و مسکن اما در سرخس داستان‌های دیگری نیز دارد.

با هر خبری از مراحل آزاد شدن منطقه ویژه قیمت‌های زمین و مسکن در سرخس برای فتح قله‌های نامعلوم صعود می‌کند تا عده‌ای اگر آرزوبه‌دل هستند برای خانه‌دار شدن آرزوبه‌دل ‌تر بمانند.

هر چند که قرار نیست کل شهرستان سرخس منطقه آزاد شود و فقط منطقه ویژه تبدیل به منطقه آزاد تجاری می‌شود و آن‌هم که اخیراً در مرحله تأیید شورای نگهبان گیر کرده است و شورا برای بررسی بیشتر موضوع درخواست مهلت بیشتر و توضیحات و دلایل بیشتر کرده است.

ناگفته نماند یک عامل دیگر که اخیراً بر روی افزایش قیمت زمین و مسکن در سرخس تأثیرگذار بوده، واگذاری زمین به روش مزایده توسط آستان قدس رضوی است و مطمئناً مردمی که پول آن‌چنانی در جیب ندارند و دنبال زمین با قیمت‌های پایین‌تر هستند چگونه می‌توانند در مزایده و خرید زمین با قیمت بالاتر شرکت کنند؟ مزایده جای کسانی است که پولشان جور است و حاضرند زمین را با قیمت بالاتری به نسبت دیگران بخرند.

آشفتگی بازار زمین و مسکن در سرخس به نماز جمعه رسید

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی، امام‌جمعه موقت سرخس در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ خرداد ۹۹ با انتقاد از وضعیت قیمت مسکن در شهرستان سرخس اظهار کرد: بازار مسکن در شهرستان سرخس آشفته و گرفتار دلال‌بازی شده و دلالان به دلایل واهی مسکن را به قیمت‌های گزاف خریدوفروش می‌کنند.

وی تأکید کرد: از مسئولان شهرستان درخواست داریم، اجازه ندهند دلال‌ها بازار مسکن را به دلایلی که منطقی نیست، به هم بریزند.

خبرنگار ما برای بررسی آخرین اقدامات انجام‌شده برای کنترل آشفتگی بازار مسکن در شهرستان سرخس با دادستان و رئیس اداره صمت سرخس گفتگو کرد.

قیمت حبابی مسکن بلای جان مردم سرخس

علی‌اکبر اکبری، رئیس اداره صمت سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته درباره کنترل بازار آشفته مسکن در شهرستان سرخس اظهار کرد: در جلسه‌ای که با دادستان شهرستان در ستاد پیشگیری از وقوع جرم داشتیم، قیمت پایه مسکن برای تمامی خیابان‌های سرخس تعیین شد.

وی تصریح کرد: این قیمت پایه در قالب یک «تقویم نامه» تنظیم شده و طی مکاتبه‌ای به تمامی بنگاه‌های املاک سطح شهر ارسال و ابلاغ شده است.

رئیس اداره صمت سرخس بیان کرد: بنگاه‌های املاک موظف‌اند بر مبنای این تقویم نامه که کاملاً کارشناسی شده و قیمت منطقه‌ای در آن لحاظ شده، اقدام به خریدوفروش مسکن کنند.

اکبری با تأکید بر اینکه قیمت حبابی مسکن بلای جان مردم شهر سرخس شده است، عنوان کرد: بالا بودن عرضه و تقاضا برای خریدوفروش مسکن در شهرستان، دلیل نمی‌شود که بنگاه‌های املاک به هر قیمتی که دلشان بخواهد، مسکن را قیمت‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بهانه‌هایی همچون منطقه آزاد و غیره نباید منجر به حبابی شدن قیمت مسکن در شهرستان سرخس شود، گفت: در این تقویم نامه قیمت پایه مسکن برای تمامی خیابان‌های شهر سرخس مشخص ‌شده و نوسان نیز در نهایت باید به ۵ تا ۱۰ درصد برسد.

قیمت‌گذاری مسکن در سرخس بر اساس تقویم نامه

حیدر جهانی، دادستان عمومی و انقلاب سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما به موضوع قیمت زمین و مسکن در شهرستان سرخس پرداخت و عنوان کرد: با همکاری اداره صمت و اتحادیه املاک «تقویم نامه‌ای» برای قیمت‌گذاری منطقه‌ای مسکن تعیین شده و به بنگاه‌های املاک ابلاغ شده است تا جلوی دلال‌بازی و آشفتگی قیمت مسکن در این شهرستان گرفته شود.

جهانی با اشاره به اینکه مزایده‌ها در فروش زمین دست‌آویز عده‌ای فرصت‌طلب برای افزایش قیمت مسکن در این شهرستان شده است، تصریح کرد: با اجرای این تقویم نامه تلاش می‌شود تا با کمک بنگاه‌داران خبره و متعهد از دلال‌بازی و قیمت‌گذاری‌های کاذب در مسکن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس