روزنامه "آرمان امروز" نوشت: سخنگوی وزارت خارجه احتمالا به عنوان سفیر ایران راهی محل ماموریت می‌شود.
به‌گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق، در ستون شنیده‌های روزنامه “آرمان امروز” سه‌شنبه ۲۵ فروردین، خبرهای زیر به چشم می خورد:

* تجمع متقاضیان استخدام در شرکت پالایش
شنیده شد که جمعی از متقاضیان استخدام در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اعتراض به توقف روند استخدام در این شرکت در مقابل وزارت نفت تجمع کردند. ایرنا نوشت؛ بیش از ۵۰ نفر صبح دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان اصلی وزارت نفت در خیابان حافظ، خواستار تسریع در روند استخدام خود در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شدند. امین خسروی از متقاضیان استخدام در این شرکت گفت: تمام مراحل اداری استخدام ۴۷۰ نفر از متقاضیان طی شده و پنجم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ نیز برخی از آنها دعوت به کار شدند، اما به یکباره دستور توقف جذب این افراد صادر شده است. او با بیان اینکه وزیر نفت نیز در مهرماه سال ۱۳۹۲ مجوز استخدام آنها را صادر کرده است، افزود: با وجود آنکه مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز اخیرا با ارسال نامه‌ای به وزارت نفت اعلام کرده که این شرکت به استخدام نیروهای جدید نیاز دارد، اما به علت نامعلومی، روند استخدام آنها متوقف شده است.

* هیلاری کلینتون مضحکه شبکه‌های اجتماعی شد
شنیده شد که اعلام نامزدی «هیلاری کلینتون» برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نماد تبلیغاتی او با واکنش‌های گسترده در پایگاه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. العالم گزارش داد؛ نماد تبلیغاتی هیلاری کلینتون که عبارت است از حرف لاتین «H» به رنگ آبی که از داخل آن تیری قرمزرنگ به شکل افقی رد شده است و شبیه به یکی از علائم راهنمایی– رانندگی است که نشان‌دهنده مسیر رفتن به سوی بیمارستان است، با انتقاد و تمسخر از سوی بسیاری از کاربران توئیتر مواجه شد. برخی گفته‌اند که این علامت، شباهت زیادی به شعار شرکت حمل‌ونقل «فیدِکس» دارد؛ و این درحالیست که روزنامه‌نگار بخش «بیزنس اینسایدر» در روزنامه «وال استریت جورنال» نوشت؛ برخی معتقدند که این نماد را می‌توان به سادگی با آرم یک حزب فاشیست مجارستانی در دوران جنگ جهانی دوم، مقایسه کرد. دردسر بزرگ‌تر برای کلینتون به‌عنوان نامزد حزب دموکراتیک – چپ‌گرا – این است که این پیکان، به سمت راست اشاره دارد.

* فراخوان عجیب برای انتصاب شهردار
شنیده شد که با استعفا یا شاید هم برکناری شهردار نیشابور، حالا شورای اسلامی این شهر، راه جالبی برای جایگزینی وی پیش گرفته است. «خبرآنلاین» نوشت؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر نیشابور، متقاضیان برای تصدی پست شهردار نیشابور، باید درخواست خود را ارائه دهند! رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور گفته است: «به دنبال پذیرش استعفای شهردار سابق نیشابور، افراد واجد شرایط می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت ماه تقاضا و سوابق کاری خود را به دبیرخانه شورای شهر نیشابور ارسال کنند.» محمد صالح‌آبادی ادامه داد: «در راستای رأی و خرد جمعی و استفاده از مشارکت عمومی در ساختن شهری آباد از افراد واجد شرایط، نخبگان و علاقه‌مندان در سمت شهرداری نیشابور دعوت می‌شود حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۳۰اردیبهشت‌ماه تقاضا و سوابق کاری خود را به دبیرخانه شورای اسلامی شهر نیشابور ارسال کنند».

* افخم سفیر می‌شود؟
شنیده شد که سخنگوی وزارت خارجه احتمالا به عنوان سفیر ایران راهی محل ماموریت می‌شود. تابناک نوشت؛ برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است  مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی به عنوان سفیر جدید ایران راهی محل ماموریت شود. البته تا این لحظه مشخص نشده که افخم عهده‌دار کدام سفارتخانه ایران در خارج از کشور خواهد شد. مرضیه افخم مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در تاریخ دهم شهریور ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان هشتمین و اولین سخنگوی زن دستگاه دیپلماسی منصوب شد. افخم در دوران وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی معاون اداره اطلاعات و انتشارات، در دوران وزارت سید کمال خرازی مدیرکل اطلاعات و مطبوعات و در دوران وزارت علی‌اکبر صالحی مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه بوده است. لازم به ذکر است هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است.

* یک بز شبیه ون‌گوک نقاشی می‌کشد!
شنیده شد که یک بزُ چهار ساله نقاشی‌هایی می‌کشد که به آثار «ونسان ون‌گوک» نقاش معروف هلندی شباهت دارد! تابناک نوشت: «بودی» نام بزی در مزرعه «ریو گرند هرتیج» نیومکزیکو است که قلم‌مو در دهانش می‌گذارد و نقاش‌های زیبایی می‌کشد. «کریستین رایت» صاحب این حیوان است که چندماه برای آموزش آن وقت صرف کرده است.«بودی» به‌تازگی در جمعی از تماشاگران قلم‌مو را به دهان گرفت‌، یک اثر هنری خلق کرد و همه را به شگفتی واداشت. تماشاگران این صحنه با ابراز شگفتی از توانایی این حیوان، این بز را به «ون‌گوک» شبیه دانستند.به گفته صاحب «بودی» برخی افراد حاضرند چند میلیون دلار برای خریدن تابلوهای او بپردازند. به گزارش آرت دیلی‌، آثار هنری این چهارپا قرار است در انجمن «بایوپارک» نیومکزیکو به نمایش درآید. قیمت پایه این نقاشی‌ها حدود ۴۰ دلار است.

* انتقال زندانیان ایرانی از کویت به کشور
شنیده شد که معاون وزیر دادگستری گفت: انتقال زندانیان ایرانی از کویت به ایران برای ادامه تحمل کیفر با موافقت دولت کویت انجام می‌شود. سیدعلی رئیس‌الساداتی با بیان این خبر اظهار کرد: حدود ۱۸۰ تا ۲۱۰ زندانی ایرانی در زندان‌های کشور کویت تحمل کیفر می‌کنند. وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵۰ نفر تقاضای ادامه دوران محکومیت در ایران را داده‌اند. وی ابراز کرد: به موجب قانون موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و کویت، منعی برای پذیرش زندانیان ایرانی از کشورهای دیگر که تمایل به تحمل کیفر در کشورمان را دارند، وجود ندارد. معاون هماهنگی امور بین قوای وزارت دادگستری، تعداد مجرمان کویتی در ایران را ۲ نفر عنوان کرد و افزود: بیشترین نرخ جرایم زندانیان ما در کشور کویت به جرایم موادمخدر مربوط می‌شود.

* تعهد ایرانی مربی پرتغالی
شنیده شد که با برکناری کلودیو رانیری، تیم‌ملی یونان با مربی موقت به کار خود ادامه می‌دهد اما در تلاش است تا به‌زودی سرمربی خود را انتخاب کند. خبرآنلاین نوشت؛ آنها اما همچنان به دنبال یک مربی نامی هستند و به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی هم پیشنهاد داده‌اند. خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که یونانی‌ها پیشنهاد خود را از طریق ایمیل به کارلوس کی‌روش ارائه داده‌اند. فدراسیونی‌ها می‌گویند: «ما هم مطلع نبودیم ولی اخیراً متوجه این موضوع شدیم. خود او این موضوع را به ما نگفت بلکه یکی از ایجنت‌های خارجی این خبر را به ما داد و گفت کی‌روش حتی به ایمیل آنها پاسخ نداده است. پس از آن، این موضوع را با کی‌روش در میان گذاشتیم. او گفت تا زمانی که به ایران تعهد دارد، با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد».

* حکم جلب برای بازیکن سابق راه آهن
شنیده شد که باشگاه راه آهن حکم جلب بازیکن سابق خود را گرفت. فارس نوشت؛ باشگاه راه آهن حکم جلب بازیکن سابق خود را به دلیل نقد نشدن چکش گرفت. این بازیکن که برای جدایی از باشگاه راه آهن مبلغ رضایت‌نامه را طی یک فقره چک به باشگاه پرداخت کرده بود، به‌دلیل نقد نشدن چکش، باشگاه اقدام‌های قانونی را در این مورد انجام داده و در تلاش است که مانع از بازی این بازیکن در تیم جدیدش شود. منوچهری سرپرست راه‌آهن با تایید این خبر به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما می‌خواهیم اقدامات قانونی را انجام دهیم تا مانع از بازی او در تیم جدیدش شویم.

 

انتهای پیام/