صدور انقلاب، حفظ استقلال و عزت ملی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی
صدور انقلاب، حفظ استقلال و عزت ملی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی
در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، مردم و مسئولان شهرستان سرخس در گفتگو با نسیم سرخس صدور انقلاب، حفظ استقلال و عزت ملی را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در بین مردم و مسئولان شهرستان سرخس آمدیم تا از آنها درباره دستاوردهای انقلاب و رسیدن آن به چهل سالگی بپرسیم.

صدور انقلاب مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی به خبرنگار نسیم سرخس گفت: ما در صدور انقلاب موفق بودیم و ثمرات انقلاب دیگر فقط در داخل کشور ما نیست و اکنون در خارج از کشور ما ثمرات انقلاب را مشاهده می کنیم.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه توانستیم روحیه بسیجی را صادر کنیم، گفت: به وسیله انقلاب اسلامی در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داریم و به الگویی برای کشورهای مسلمان تبدیل شدیم که امروز شاهد هستیم بیداری اسلامی در اروپا و آمریکا در حال ایجاد شدن است.

وی گفت: کسب موفقیت های مختلف از قبیل موفقیت های علمی، سیاسی، فضایی، دفاعی، نظامی، خودکفایی، هسته ای، فرهنگی و موارد بسیار دیگر از نکات مثبت انقلاب است.

استقلال بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی

حسین غریب، سرپرست فرمانداری درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: علیرغم تمام گزافه گویی های دشمنان و برخی از خام فکران داخلی، جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حال برگزاری است و استقلال بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

غریب بیان داشت: امروز ایران اسلامی به عنوان مستقل ترین کشور دنیا تناور و تنومند تر از گذشته است و مشکلات و فشارهای خارجی نمی تواند ما را از راهی که می رویم، خارج کند.

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی به مرحله ظهور رساندن قدرت اسلام است

حجت الاسلام امیر قادری، مدیر مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان سرخس با اشاره به آیه إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ، عنوان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی به مرحله ظهور رساندن قدرت اسلام است و اکنون اگر  نظام اسلامی به تهدیدات دشمنان پاسخ دندان شکن میدهد و رهبران انقلاب هم  امام خمینی (رحمه الله علیه) و هم رهبر عظیم الشان امام خامنه ای می فرمایند اگر دشمن یکی بزند ده تا می خورد از همین قدرت اسلام است.

قادری گفت: اکنون تمام دشمنان دست به دست هم داده اند تا قدرت اسلام را کم کنند اما باز هم خداوند متعال می فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ » یعنی ﻣﻰﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

استقلال اولین و مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

ابان از فعالان علمی شهرستان سرخس نیز درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: استقلال اولین و مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است؛ استقلال از شرق و غرب که تفکر جهادی و روحیه انقلابی کار و تلاش را در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: استقلال سنگ زیرین حرکت و تکامل جامعه است و این استقلال است که منشا همه پیشرفت ها و حرکت ها شده است و امروز دشمن و نفوذی های داخلی تمام هدفشان این است که استقلال و این روحیه خوداتکایی را در بین مردم ما خدشه دار کنند.

بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، مردمی ماندن و الگو قرارگرفتن آن است

صادق مهدیفر از شهروندان و فعالان حوزه فرهنگی شهرستان سرخس بیان کرد: انقلاب ما ذاتش یک انقلاب مردمی، بیرون آمده از دل ملت و متعلق به مردم است و اکنون که به چهلمین بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رسیده ایم می توان گفت بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، مردمی ماندن و الگو قرارگرفتن آن می باشد.

این شهروند سرخسی افزود: اگر جوانان نسل اول انقلاب موفق به فتح قله انقلاب اسلامی و جوانان نسل دوم انقلاب موفق به فتح قله پیروزی جنگ تحمیلی و دست آوردهای بی شمار در عرصه های علمی، نظامی و ورزشی شده اند، از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب انتظار می رود قله های اقتصادی، فرهنگی، فضای مجازی و دیگر قله های مهم و استراتژیک را فتح کنند.

وی گفت: ملت های منطقه و جهان با الگو قراردادن انقلاب اسلامی ایران در تلاش هستند به استعمار کشور شان پایان دهند و طعم شیرین و معنای واقعی استقلال را تجربه کنند.

مهدیفر عنوان کرد: دیری نخواهد گذشت که دنیای استعمار و استکبار برای جهانیان نابود خواهد شد و در آستانه فرار رسیدن چهلمین بهار پیروزی خدا را شاکریم و بسیار خوشحالیم که این مسئله به لطف خداوند و اراده محکم مردم به رهبری معمار کبیر انقلاب برای ما چهل سال قبل به حقیقت پیوست.

دستیابی به استقلال واقعی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهاست

سید عقیل علوی یکی دیگر از شهروندان و فعالان حوزه فرهنگ شهرستان سرخس درباره دستاوردهای انقلاب گفت: دستیابی به استقلال واقعی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهاست که با همه فشارهای جامعه بین‌المللی و آمریکا و صندوق بین‌المللی پول و دیگر نهادهای بین‌الملی حفظ شده است.

وی اظهار کرد: به دست آوردن استقلال دستاوردی است که نگه داشتن آن در طول چهل سال دستاورد بزرگ‌تری است.

علوی بیان کرد: حفظ وحدت ملی از زمان انقلاب نیز دستاورد دیگر است و برخلاف تلاش‌های آمریکا، انگلیس و دیگران برای تحریک قومیت‌ها این وحدت حفظ شد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: ایران در زمان شاه در حوزه تولید علم هیچ جایگاهی نداشت اما در زمان ولایت فقیه، در منطقه در تولید علم اول و در دنیا هفتم است و از نظری شانزدهم است و از نظر دانشگاه‌ها، در زمان انقلاب، ۲۳۰ دانشگاه بود و الان بیش از سه هزار دانشگاه و مرکز علمی داریم.

استقلال کشور و عزت مردم مهمترین دستاورد انقلاب است

ابوالفضل گل محمدی، از فعالان هنری و رسانه ای شهرستان سرخس بیان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ، استقلال کشور و عزت مردم است.

وی اظهار داشت: خودکفایی و قدرت نظامی و پیروزی های منطقه ای در طول این چهل سال موجب تعظیم ابر قدرتهای جهان در مقابل ایران شده است.

مقابله با تهاجم فرهنگی و نفی سلطه‌پذیری آن بر ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی، تولید علم و ارتقای سطح علمی، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی صنعتی و موفقیت در حوزه فناوری هسته ای از نکات مثبت انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ع

  • منبع خبر : نسیم سرخس