صداوسیما از ظرفیت شخصیت‌های اثرگذار برای «حمایت از کالای ایرانی» استفاده کند/ وظیفه دستگاه‌های فرهنگی مردمی برای تحقق شعار سال «مطالبه گری» است
صداوسیما از ظرفیت شخصیت‌های اثرگذار برای «حمایت از کالای ایرانی» استفاده کند/ وظیفه دستگاه‌های فرهنگی مردمی برای تحقق شعار سال «مطالبه گری» است
نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: صداوسیما باید از ظرفیت شخصیت‌های اثرگذار برای «حمایت از کالای ایرانی» استفاده کند.

ستار هدایت خواه در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: نام‌گذاری‌ها معنایش این است که تمام جهت‌گیری‌ها در عرصه‌های مختلف باید در راستای تحقق شعار سال باشد.

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: نام‌گذاری‌ها یک امر صرفاً تشریفاتی نیست بلکه اولاً ناظر بر شناخت نیازها و اولویت‌های داخلی بوده و ثانیاً ناظر بر توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن است.

 

وی تصریح کرد: نام‌گذاری‌های چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری بر محور اقتصاد بوده که نشان می‌دهد دشمن به‌صورت خاص در حوزه اقتصاد متمرکز شده است و تلاش می‌کند از این حوزه ضربه بزند.

 

هدایت خواه بیان داشت: در حقیقت نام‌گذاری‌ها بر اساس بررسی‌های کارشناسی و دقیقی است که مقام معظم رهبری به‌عنوان دیدبان تیزبین نظام جمهوری اسلامی هر ساله اعلام و اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های کشور را برای مسئولان و مردم مشخص می‌کنند.

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «حمایت از کالای ایرانی» ابعاد مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: قطعاً برای اینکه مردم ترغیب شوند کالای ایرانی مصرف کنند باید فرهنگ‌سازی شده و کار فرهنگی صورت بگیرد و این فرهنگ‌سازی هم باید از سوی نهادهای تأثیرگذار باشد.

 

وی عنوان کرد: برای تحقق شعار سال باید یک هماهنگی و هم‌افزایی میان نهادهای مختلف فرهنگی و فرهنگ‌ساز شکل بگیرد و این هم‌افزایی نه به‌صورت مقطعی و فقط در روزهای ابتدایی سال، بلکه باید استمرار داشته باشد.

 

هدایت خواه ادامه داد: صداوسیما، دانشگاه‌ها، ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای مردمی و همه دستگاه‌هایی که به‌نوعی در فرهنگ‌سازی تأثیرگذار هستند باید برای تحقق شعار سال هماهنگ عمل کنند به‌طوری عملکرد یک دستگاه خنثی‌کننده عملکرد دستگاه دیگر نشود.

 

سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم و هشتم اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این زمینه با همکاری سایر کمیسیون‌های مجلس به‌خصوص کمیسیون اقتصادی باید سیاست‌هایی را طراحی کنند که اگر قوانینی وجود دارد که این قوانین به‌عنوان مانع مصرف یا حمایت از کالای ایرانی است، اصلاح شود.

 

وی به حوزه نظارتی مجلس در حمایت از کالای ایرانی اشاره و تصریح کرد: مجلس باید نظارت کند دستگاهی که پایبندی به شعار سال ندارد در واقع این دستگاه متخلف شناخته شود و از طریق ظرفیت‌های قانونی با آن برخورد کند.

 

هدایت خواه در ادامه به نقش صداوسیما در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: نوع تبلیغات کالاها در رسانه ملی و حتی کالاهایی که به‌صورت غیرمستقیم در فیلم‌ها و سریال‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و نوع برندهایی که تبلیغ می‌شود، صداوسیما باید به‌صورت دقیق مراقبت کند که این نوع تبلیغات در جهت تحقق شعار سال و «حمایت از کالای ایرانی» باشد.

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صداوسیما باید از ظرفیت شخصیت‌های اثرگذار برای حمایت از کالای ایرانی استفاده کند، اظهار داشت: مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه فرهنگی و نظارتی باید توسط مجلس، دستگاه‌های عمومی و مردمی صورت بگیرد تا این حرکت به نتیجه برسد.

 

وی به نقش نهادهای فرهنگی مردمی در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و افزود: کاری که نهادهای فرهنگی مردمی باید برای تحقق شعار سال انجام بدهند بحث «مطالبه گری» است، یعنی رصد کنند که کدام مسئول و دستگاه در این زمینه کوتاهی دارند و بعد در قالب و چهارچوب اقدامات قانونی از آن دستگاه یا مسئول مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/