شهید مدافع حرم به عنوان شهید شاخص سال ۹۵ معرفی شد+زندگی‌نامه
شهید مدافع حرم به عنوان شهید شاخص سال ۹۵ معرفی شد+زندگی‌نامه
پیشکسوت بسیجی و شهید مدافع حرم "حاج سید حمید تقوی فر" شهید شاخص سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سال 95 معرفی شد.

به گزارش نسیم سرخس؛ به نقل از “پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت” پیشکسوت بسیجی و شهید مدافع حرم حاج سید حمید تقوی‌فر” به عنوان شهید شاخص سال ۹۵ سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت معرفی شد.

سید حمید در سال ۱۳۳۸ در روستای «ابودبس» شهرستان اهواز متولد شد.

حاج حمید دوره ابتدایی تا کلاس چهارم را در روستای درخزینه از توابع شهرستان شوشتر می گذراند و کلاس پنجم وششم را در روستای ابودبس و جنگیه درس می خواند. دوره دبیرستان را هم در دبیرستان سعدی پشت سرمی گذارد.

قبل از پیروزی انقلاب در برگزاری کلاس قرآن نقش داشت و در جلسات سخنرانی شیخ احمد کافی حضور پیدا می کرد. و با فعالین انقلابی از جمله احمد دلفی برادران شمخانی و شیخ هادی کرمی ارتباط داشت و ازطریق برادران امید بخش و حمید سیلاوی و احمد دلفی نوار اعلامیه های حضرت امام(ره) را دریافت و در روستای ابودبس توزیع می کرد. و در روزهای قبل ازپیروزی انقلاب تقریبا در تمامی راهپیمایی ها حضور موثر داشت.

سردار سرتیپ پاسدار حمید تقوی پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ مقاومت و بیداری اسلامی، نقش‌آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشته و سرانجام در حین انجام ماموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.

وصیت نامه عمومی شهید حاج حمید تقوی فر :

به نام خدا

به : همسر ، فرزندان ، بستگان

احتراما

از همگی حلالیت می طلبم ، خودم می دانم عنصر خوبی نبودم و بعضا وظیفه اسلامی خودم نتوانستم انجام بدهم ولی تلاش کردم و می خواستم که خوب باشم و وظیفه اسلامی خود را نسبت به همه به نحو احسن انجام دهم. لذا مجددا از همگی حلالیت می طلبم . توصیه یک فرد مسلمان به بازماندگان از دعای خیر فراموشم نکنید . انقلاب اسلامی که آرزوی انبیائ الهی ، ائمه طاهرین و مومنین و مومنات و مستضعفین عالم به رهبری امام خمینی رض و ایثار و فداکاری شهدا و خانواده ی آنها ، جانبازان و خانواده ی محترم و امت شریف و مقاوم ایران اسلامی محقق شد فراموش نشود . از مساعدت و همکاری رهبر عزیز دست برندارید .

در ثانی وحدت خودتان را فراموش نکنید . دنبال اجرای دستورات خداوند متعال و انبیاء و ائمه طاهرین باشید. بهانه برای تفرقه زیاد است و راحت میشود پیدا کرد که از یکدیگر فاصله بگیرید و رضایت شیطان و غضب الهی را فراهم نمایید . هنر این است که دنبال بهانه برای وصل و ارتباط باشید.

انتهای پیام/