شهید سلیمانی نقشه آمریکایی خاورمیانه جدید را شکست داد
شهید سلیمانی نقشه آمریکایی خاورمیانه جدید را شکست داد
حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه ما با ایجاد خاورمیانه جدید مقابله کردیم، گفت: شهید سلیمانی با دست خالی، آمریکایی که ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرده بود را در منطقه شکست داد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی در اجتماع بزرگ سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که ظهر امروز در مسجد امام رضا(ع) شهرستان سرخس برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌های این شهید عزیز گفت: اولین دغدغه شهید سلیمانی حمایت از مظلومان عالم به خصوص در منطقه بود و در این مسبر بی‌پناهان زیادی را نجات داد.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء بیان کرد: در یک دوران ۲۰۰ هزار زن عراقی به دست آمریکا کشته شد اما اقدامات حاج قاسم، زنان عراقی را از دست آمریکایی‌ها نجات داد.

وی گفت: سال ۲۰۰۰ میلادی آمریکا نقشه خاورمیانه جدید را داد که طبق آن نقشه کشورهای منطقه تکه تکه می‌شدند و قصد داشتند ایران را سه تکه کنند.

راجی افزود: به افغانستان و عراق و سوریه و کشورهای مختلف حمله کردند تا در سال ۲۰۲۰ خاورمیانه جدید را تشکیل دهند و برای این هدف‌شان ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردند یعنی ۵ برابر بودجه نفت ایران در طول تاریخ هزینه کردند.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله با بیان اینکه ما با ایجاد خاورمیانه جدید مقابله کردیم، گفت: شهید سلیمانی با دست خالی، آمریکایی که ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرده بود را در منطقه شکست داد.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال آن است که نقطه قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف کند و اکنون یکی از نقاط قوت ما نیروهای مسلح و نظامی است و دشمن به دنبال تضعیف نیروهای مسلح ما است.

راجی با تاکید بر اینکه ما باید علاوه بر حفظ نقاط قوت، نقاط ضعف خود را تقویت کنیم، گفت: برای پیشرفت و رشد اقتصادی باید تفکر جهادی حاج قاسم به کار گرفته شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء حل مشکلات مردم ایران را دغدغه دوم شهید سلیمانی دانست و گفت: شهید سلیمانی برای حل مشکلات مردم خود را وقف کرده بود.

وی در ادامه به دغدغه سوم شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد: دفاع و حفاظت دائمی از ولایت فقیه دغدغه سوم حاج قاسم بود و در این مسیر قسم جلاله خورد که یکی از شئون عاقبت بخیری رابطه دلی و قلبی با رهبری است.

راجی اضافه کرد: امروز بیشترین هجمه دشمن علیه ولایت فقیه است زیرا هر جا ما قدرتمندیم جایی است که زیر نظر ولایت فقیه است و هر جا ضعیف هستیم جایی است به حرف ولی فقیه عمل نکردیم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء به ۷ محوری که باعث اقتدار کشور می‌شود اشاره و عنوان کرد: حوزه‌های نظامی، امنیت، تاثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی، علم، اقتصاد، فرهنگ و جمعیت و نیروی انسانی ۷ محوری است که باعث اقتدار می‌شود که در چهار محور اول جزو قوی‌ترین‌ها در دنیا هستیم زیر این چهار محور زیر نظر رهبری هدایت می‌شوند اما سه محور آخر زیر نظر دولت‌ها بودند و دارای ضعف هستیم.

وی در پایان گفت: هر جا به بیانات رهبری عمل شد پیشرفت کردیم و هر جا عمل نکردیم عقب ماندیم.

پایان پیام/ع